montako kertaa peset uudet alkkarit ennen käyttöönottoa?
Kommentit (53)
Pesen tai huuhtelen alusvaatteet kerran ennen käyttöä kemikaalijäämien tai pölyn takia. Farkut pesen myös aina ennen käyttöä. Samoin jos vaatteessa on sellainen pistävä haju.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 20:40"]
Peseekö joku sitten montakin kertaa???
[/quote]
itse aina kaksi.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 20:48"]
Uusista vaatteista en ole koskaan pessyt kuin vauvan vaatteet ja lakanat. Enkä ikinä sovittele alkkareita kaupoissa, alusvaateliikkeissä niin ei edes saa tehdä ja kyllä itse näen kokolapusta ja ulkonäöstä haluanko ne vai en... Eikä koskaan ole tullut mitään vaivoja, olen 31v, enkä ole elämässäni sairastanut edes yhtään hiivaa.
[/quote]
alusvaateliikeessä nimenomaan sovitellaan. mulle on aina tuotu housut koppiin ja käsketty sovittamaan alusvaateliikkeessä.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 21:28"]
Neljä kertaa.
Edestä ja takaa, alta ja päältä.
[/quote] Näen jo mielessäni av-mamman pyykkäämässä pikkuhousuja tällä tavalla. :-D Okei, mä lähden nukkumaan, alkaa mennä taas hihityksen puolelle!
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 20:47"]Jos menee sovittelemaan, niin mistä tietää, ettei joku toinen ole sovitellut niitä samoja housuja, kun kerta olette niin tarkkoja.
[/quote]Sovitus tehdään omien alushousujen päälle, mutta epäilemättä kaikki eivät tätä sääntöä noudata ja vaikka noudattaisivatkin, niin ties mitkä kosteat verialkkarit tai kakkastringit sillä aiemmalla sovittajalla on ollut yllään.
[/quote]
nimenomaan! tosi kivaa sitten laittaa sellaiset pöksyt jalkaan ilman pesua, jota on jo joku sovittanut.. hyii.
En pese kertaakaan ennen käyttöä. Ylihysteeristä osa porukka täällä. Kuljetteko te kaupoissakin desinfiointiaine kädessä ja hinkkatte ostoskorin ja -kärryn kahvaa puhtaaksi bakteereista?
Kerran. Yleensä. Joskus vedän jalkaan pesemättä jos olen vaikka reissussa ja ostan sieltä alusvaatteita tarpeeseen (siis jos vaikka reissu venyy). Myöskin, jos ostamani alushousut ovat ns. laatikossa josta näkee ettei sitä ole avattu saatan vetää ne pesemättä jalkaan.
Eli periaatteessa olen pesemisen kannalla, mutten mitenkään stressaa asiasta.
Periaatteessa on pieni mahdollisuus tartuntoihin. Jos joku on juuri ennen sinua sovittanut niitä alkkareita omien alkkareidensa päälle, voisi vuodosta tarttua jotain. Myös satiaiset voisivat levitä näin, kun tulee kontaktia karvoista :(
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 20:49"]
Kuinka voi olla mahdollista, ettei itsellensä osaa ostaa alkkareita sovittamatta? En tajua.
[/quote]Jossain kahden euron markettihousuissa yhdentekevää, mutta kyllä mä ainakin haluan tietää, että kallimmat alushousut on sopivat.
[/quote]
Kyllä minä ainakin osaan ostaa kalliimmatkin sovittamatta, kun koko XS-S niin ei ole vaikeaa..:)
Niin ja en todellakaan pese ennen käyttöä, kuten en muitakaan vaatteita tai tekstiilejä.
[/quote]
Juu samankokoinen olen ja aina on kaikki alushousut istuneet (ja näyttäneet myös hyvältä ;) ) sovittamatta, oli kalliimmat tai halvemmat. Enkä vaivaudu pesemään ennen ekaa käyttöä, eikä ole tullut mitään.
Samoten paitoja voin ostaa sovittamatta kun on täsmälleen sitä oikeaa kokoa :D
Tässä on nyt yli 34 vuotta eletty, joista 15 omassa kodissa. Enkä oo ikinä mitään alkkareita, t-paitoja, kauluspaitoja, farkkuja, housuja pessy ennen käyttöönottoa. Kai mä kuolen ens viikolla sit johki myrkytykseen.
Hysteeristä porukkaa ei voi muuta sanoo...
Visvapilluiset isopersemammat varmaankin niitä sovittelee mutta ihan vaan tiedoksi, normaalit ihmiset osaavat kyllä päätellä koon ottamalla ne pikkarit ihan käteen. Joten korjatkaa tapanne ja hoitakaa vielä se valuva pillunnekin niin ei tarvitse täällä yökötellä.
En pese alusvaatteita ennen käyttöä minäkään.
hyi kuinka saastaista porukkaa täälläkin.
Tottakai pesen kaikki vaatteet ennen käyttöä. Juuri kemikaalien takia. Vaatteethan käsitellään erinäisillä aineilla, jotta pysyvät mahdollisimman siisteinä myymälässä.