Mitä 50-vuotias voi tehdä näyttääkseen nuoremmalta?
Onko kenelläkään hyviä ideoita vai onko peli menetetty?
Kommentit (49)
Tämän päivän netti-Iltasanomissa on video kuinka yli nelikymppisen kannattaa laittaa huulet. Ei pinkkiä, persikkaa, kultaa tai nudea huulille.
Mitä vikaa näyttää viiskymmipiseltä, jos sellainen on?
mä olen jo 51 v enkä ole käynyt kampaajalla 25 vuoteen. mulla on tasapitkä tukka, minkä tytär tai mies tasoittaa, samoin ne värjää tyvikasvun piiloon. tukka mulla on ollut samanlainen jo 40 v. en muuttanut tyyliä, vaikka täytin 50 v.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 16:28"]
[/quote]
Joillain leireillä on nuorempi poikaystävä jonka kanssa altistuu väkisinkin uusille asioille niin musiikin, ulkonäön kuin myös ruoan suhteen. Milfeille on kysyntää!
Ihana, positiivinen ketju!
Tärkeintä on tuo, ettei jämähtää nuoruuden meikkeihin ja kampaukseen! Olen viisikymppinen ja minulla on kaksi kolmevitosta työkaveria. Heillä on oman nuoruutensa kampaukset ja vaatteet, eikä meikkiä ollenkaan. Pakko sanoa, että olen nuorekkaampi kuin he. Toinen juuri eilen ihmetteli, miten joku mies oli yllättäen osannut arvata hänen ikänsä oikein, vaikka nainen näyttää mielestään teiniltä.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 16:28"]
[/quote]
Joillain leireillä on nuorempi poikaystävä jonka kanssa altistuu väkisinkin uusille asioille niin musiikin, ulkonäön kuin myös ruoan suhteen. Milfeille on kysyntää!
[/quote]
Syön mielelläni aasialaista ruokaa ja kuuntelen elektoa. Ihan kauhistuttaa ajatus läskisoosista ja suomalaisesta iskelmämusiikista. En ole vielä "emäntä".
Pylly kärsii maan vetovoimasta. Tietääkö kukaan hyviä jumppaliikkeitä pyllyn terhakoitamiseksi?
Meikata vähemmän, kasvattaa pitkät hiukset je vetää ne tiukalle ponnarille. Hymyillä, käyttää vaalempia vaatteita (mustat vanhentaa)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 17:52"]
Onko kenelläkään hyviä ideoita vai onko peli menetetty?
[/quote]
Noo vaikka näyttäytymällä aina vain 80 vuotiaiden seurassa?
Laihduta ja ala käyttämään harakiri- vai mitä bantzaikuulia ne nyt on...
Geishakuulilla voi tosiaankin saada muikean ilmeen kasvoilleen. Kävelykin muuttuu iloksi kun kuulat ovat paikoillaan.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 20:12"]
Meikata vähemmän, kasvattaa pitkät hiukset je vetää ne tiukalle ponnarille. Hymyillä, käyttää vaalempia vaatteita (mustat vanhentaa)
[/quote]
Roikkotukka vanhentaa. Onko ponnari tyylikäs vaihtoehto viisikymppiselle? Musta väri tosiaankin vanhentaa.
Mä olen 49-vuotias. Kävin just eilen kampaajalla ja kylläpäs nuorenin silmissä. Hiukset leikattiin kerroksittain ja suurin piirtein olkapäille ulottuu pisimmät. Mulla on myös otsis. Otin vaaleita raitoja ja kulkakarvat muotoiltiin myös. Kyllä muuttui peilikuva radikaalisti.
Mun hiukset on tosi tumman ruskeat ja ennen leikkausta ne ulottui puoliselkään. Pidin niitä aina kiinni. Nyt nää saa just ja just kiinni, mutta kun on hyvä leikkaus, niin eipä näitä halua laittaa kiinni. Näyttää hyvältä.
Jos mä meikkaan, niin käytän mineraalimeikkejä ja laitan kevyesti. Paksu meikki vanhentaa. Helmiäistä sisältäviä ei kannata käyttää ja värit on mulla mahdollisimman luonnollisia. Juhliin voi räväyttääkin, mutta päivänvaloon vain kevyesti!
Ja tärkeimpänä: aito hyväntuulisuus ja hymy! Silmätkin kun hymyilee, niin kukaan ei paria ryppyä huomaakaan :)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 20:54"]
Liikkuu 80 ja 90-vuotiaiden seurassa. Näyttää nuoremmalta:-)
[/quote]
Tää on ainoo toimiva.
Tosin pitkkäaikaisesti tehtynä vanhentaa lisää.
Pysy pois auringosta ja käytä korkeaa suojakerrointa. Liiku riittävästi. Nuku riittävästi. Syö terveellisesti. Älä juo alkoholia. Älä missään nimessä tupakoi.
Hohjoijaa, kaikkihan liikkuvat, mutta vuosirenkaita sillä ei saa pois. On turha luulla, että liikunta ja ns. terveelliset elämäntavat auttavat kaikkeen, sillä voi estää varmaan jo kuolemankin.
Alkoholi kohtuukäytöllä on terveellistä, sitä ei kannata jättää kokonaan pois. Tästä kannattaa lukea myös tutkimuksia, jos ei usko todeksi.
Olen 51-v. eli olin nuori 80-luvulla. Sen ajan mudista ei varmaan tarvi mitään sanoakaan. Mutta lisäksi muotia oli ottaa aurinkoa niin paljon kuin mahdollista, ja käryyttää solariumissa maksimiaikoja, mitä koneesta lähti. Väänsin vielä ajastimen tappiiin , vaikka se oli ajastettu johonki 10 min. ajaksi.
Ikäisistäni tuttavista on kolmella löydetty joku tyvisolusyöpä kasvoista: Nenästä poistettu solukkoa ja kasvoista luomi.
Puhumattakaan siitä, että miten mullakin on iho ryppyinen, tarpeettoman ryppyinen siis.
Tuleville 50-vuotiaille tiedoksi että tupakka ja aurinognotto pois! Kiitätte vielä myöhemmin, jos tätä seuraatte. Tosin ketäpä parikymppistä voisi vähempää kiinnostaa että miltä näyttää 50 v. Silloinhan on jo menetetty kaikki sosiaalinen aktiivisuus ja arvostus muutenkin, että mitä välilä...
Olen menossa ensi viikolla plastiikkakirurgia tapaamaan. Roikkuvat silmäluomet ovat kamalinta mitä tähän ikään olen saanut ristikseni. Kuumat aallot ja paisuvan keskivartalon kestää vielä, mutta esko-aho-roikkusilmät ei!
Ryhti on tärkeä, lihashuolto. Ylipaino jauhaa vuosien mittaan polvet, lonkat ja selän loppuun.
Onneksi iän mukana on tullut senverran rahaa, että voi ostaa laadukkaista asusteita ja on varaa käydä kampaajalla värjäyttämässä hiukset joka kuukausi.
Miksi 50-vuotiaan pitäisi näyttää nuoremmalta kuin on? Minusta tuon ikäisellä kuuluu esimerkiksi olla ryppyjä ja vartalossa merkkejä siitä, että elämää on jonkin verran eletty.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 20:55"]
Hoikka näyttää nuoremmalta kuin lihava. Kauniit hiukset ja hyvä leikkaus, ei mitään tätikampausta.
[/quote]
Kyllä lievästi ylipainoiset näyttävät kaikkein nuoremmilta, sellaiset juuri ja juuri normaalin painoindeksin ylittävät. Itse ainakin vanhenin kuin laihduin, vaikka kunto onkin parempi.