Köyhän mollaaminen ei ole vaikeaa. Auttaminen on. Pystytkö sinä siihen?
Kommentit (7)
Pystyn. Köyhää ei auteta antamalla rahaa vaan opettamalla tekemään töitä.
Miten köyhä haluaisi itse itseään autettavan?
Köyhä ei polta, eikä juo. Ostaa tarjouksesta puhtaita raaka-aineita ruokiinsa ja hyödyntää luontoa. Oikeastaan rikkaat olisivat kateellisia tuosta, sillä tuolla tavalla köyhä elisi terveellisimmin, mutta miten pystyy?
Vastaus: Köyhille ei yleensä löydy paljon sympatioita, empatioita, vaan yhteiskunta edellyttää jotain muuta. Telkkarista tulee muuta ja ilmainen nettikin mollaa! Eli on väärin olla köyhä ja yhteiskunnalta vain ottava osapuoli.
Itse tienaan käteen 1050 euroa kuussa tekemällä töitä 120 tuntia kuussa, minulle jää käteen vuokran jälkeen niin vähän, että tekisi mieli oikeasti mennä sinne luukulle,vaikka olen sinnitellyt. Tuntuu joskus pahalta katsoa, että naapurin xiou xau thong perheineen tulee henkkamaukasta ja ajelevat uudella autollaan ja lapsilla aina uudet kuteet päällä, vaikka eivät oikeasti omista kiinalaista ravintolaa, kuten joku voisi luulla, vaan ihan sossun rahoilla kuulemma elelevät!
5 Mihin palkkasi menee? Itsellä suht sama palkka ja tunnit, mutta hyvin pärjään yksineläjänä. Asun korvessa, auto ja sekalainen lemmikkilauma syövät rahojani.
Minua ei oikeastaan kiinnosta muu apu kuin työpaikka. Vaikka jotain vaatteita tai tavaraa saisi lahjaksi tai muuta vastaavaa apua, niin kohta on joku toinen paikka rikki ja taas saa itkeä sen kanssa. Kun luopuu vaan lopullisesti niin joutuu kohtaamaan sen harmistuksen vain kerran. En muuta haluaisi kuin säännölliset tulot.
No vaikea työkyvyttömyyseläkeläistä, joka tekee jo kykyjensä puitteissa pientä terapiatyötä, on opettaa tekemään töitä. Itse käyn siivoamassa ja tekemässä terveellistä ruokaa, itse ostaa -30 % eineksiä, kun ruuanlaitto ei suju. Kyse on lievästi vammaisesta lähisukulaisesta.
Työttömiö vähävaraisia taas on paljon, sellaisia joita ei tarvitse opettaa tekemään töitä, vaan opettaa hakemaan niitä ja kannustaa siinä. Moni väsähtää kun työn haku ei tuota tulosta ja kilpailu on kovaa. On opetettava pärjäämään kilpailussa. Tosin aika moni antoi minullekin sillion kun olin työtön niin typeriä neuvoja, että piti kääntää pää pois kun nauratti. Ei nämä samat ihmiset niillä neuvoilla töitä saa, jos ovat jääneet työttömäksi. Minua nimenomaan tultiin kotoa hakemaan, kun vähän vihjailin että voi tulla.
up