Op alkaa veloittamaan pelkän tilin olemassaolosta 2e/kk
Jos teillä on käyttämättömiä tilejä, niin kannattaa käydä sulkemassa!
Itseäni harmittaa kun minulla on 3 tiliä op:ssa, jotta pystyn paremmin hallitsemaan talouttani (käyttö-, lasku-, ja säästötili).
Kommentit (47)
Osuuspankin jäsenmaksunhan saa halutessaan takaisin, se on sijoitus, joka tuottaa toisille enemmän, toisille vähemmän. Mitä enemmän euroja pankissa on, sitä parempaa tuottoa saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasinkin juuri että omistaja-asiakkaille edelleen ilmainen.
Täytyy varmaan liittyä, olen sitä jo pidempään harkinnutkin.Ap
Omistajajäseneksi liittyminen maksaa, niin kyllähän se maksaa heillekin. Mutta tietenkin pitemmässä juoksussa hyötyä ...:)
Minä liityin Opintolainaa ottaessani. Satanen opintolainasta ei ole iso sijoitus Osuuspankkiin.
Eipä pankin vaihto auta, ojasta allikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Nordeassa yksi käyttämätön tili. Yritin sulkea sitä muutama vuosi sitten. Olisi maksanut 69 euroa ja sulkeminen olisi pitänyt tehdä siinä konttorissa, missä se on avattu.
Siinä vaiheessa epäilin pankkihenkilön mielenterveyttä. Ja jätin tyhjän tilin notkumaan tyhjyyttääm.
Tuossahan on hyvä rahanpainokone. Miksei pankki nostaisi kuukausimaksua vaikka sataseen ja tilin sulkemista kympitonniin?
Tykkäsin Nooa-pankista ja pidin siellä tiliä, vaikka olivat veloittaneet tilinkäyttömaksua vuosia, kun olin sellaisen hankkinut opintolainan takaisinmaksuun, vaikka tilillä ei ollut tapahtumia vuosiin. (6 €/kk) Tili oli lähes tyhjä, kun olin sinne siirtänyt vain sen verran rahaa, että saan opintolainani maksettua. Jostain syystä tykkäsin pienestä pankista ja mietin pankkiasioideni siirtoa sinne.
Yhtäkkiä sieltä tuli lappu, että tilini on lakkautettu ja loppurahat, noin sata euroa siirretty jonnekin. Menin sinne pankkiin, joka oli siirtynyt lasipalatsista Stockmannin viereiseen taloon. Siellä sain istua eteisessä ja odotella. Pitkään. Työntekijä, joka oli joku nuoriso, joka ei tuntunut tietävän mistään pankkitoiminnasta juuri mitään, sanoi, että ottaa asiani hoitaakseen, kun halusin rahani takaisin. Eipä ole kuulunut sen jälkeen mitään. Aika erikoista.
Onneksi en kerennyt siirtää rahojani sinne. Tyytymätön olen myös Nordeaan kakkospankkina. Ei ole mitään miljoonia siellä, mutta nuoret koppavat virkailijat kohtelevat kuin jotain jätettä siellä, vaikka ovat itse sotkeneet pankkina asioita. Eivät esim. kerro mitä omalla tililläni on tapahtunut, vaan käskivät poliisin kautta selvittää asioita. En kyllä ymmärrä, ettei pankki yritä itse selvittää asiakkaalle tilitapahtumia, vaan pitää poliisit sekoittaa asioihin? Eikö pankilla ole pääsyä maksutilien tietoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan noita op bonuksia kertyy tälläiselle tavalliselle tallaajalle, jolla ei ole lainaa ja tilillä liikkuu rahaa palkan verran n. 1600e/kk. Säästötkin ovat parin sadan luokkaa, eli käytännössä ei mitään.
Pakko liittyä omista-asiakkaaksi, että säästää edes noissa palvelumaksuissa vähäsen. Pankin vaihto liian hankala tällä hetkellä.
Bonuksia kertyy vuositasolla 0,25 % asioinnin määrästä.
https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/omistaja-asiakas-ja-edut/hyoty-irti-…
https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/omistaja-asiakas-ja-edut/bonuslaskuri
Sinun tilanteessasi bonuksia ei tule juuri ollenkaan, ehkä joku parikymmentä senttiä kuussa, eli suurin hyöty tulee siitä minkä verran palvelumaksuissa suoranaisesti säästää etenkin tuon seuraavan korotuksen jälkeen. Omistaja-asiakkaan 3,95 e/kk palvelukokonaisuuteen kuuluu käyttötili, verkkotiliote, verkkopankkitunnukset ja yksi kortti (Visa Debit, Electron tai Credit/Debit). Kyllä sadan euron osuusmaksu jossain vaiheessa "maksaa itsensä takaisin", ja sen voi tulevaisuudessa saada takaisin jos eroaa omistajajäsenyydestä esimerkiksi halutessaan vaihtaa pankkia.
Mitä jos kuolee? Voiko kuolinpesä saada sen 100 euron osuusmaksun takaisin?
Juu kuolinpesä saa sen, just on haudattu yks omainen joka oli op:n jäsen.
Bonuksistahan ne menee, toista oli espanjassa esim. Sabadell-pankki otti jo 10 vuotta sitten 8€/kk