Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyydän ideoita omatekoisten ThaiCube-pakasteiden rasioiksi

Vierailija
15.08.2013 |

Meillä on nyt tilanne, ettei keittiötä ole eikä tulekaan vielä noin kuukauteen. Pitkä juttu. Mutta pakastinarkku meillä on ja mikroaaltouuni. Ainoa valmisruoka, jota koko perhe näköjään jaksaa ja haluaa syödä, ovat ThaiCube-pakasteet, jossa riisi on pohjalla ja se soosi eri pahvikipossa siinä päällä. Kaksoisrasia kuumennetaan ja soosi kaadetaan alempaan laatikkoon sen riisin päälle.

Thai-curryjä siis osaan tehdä, siihen en tarvitse apua. Mutta olen laskeskellut, etttä omatekoinen annos tulee todella merkittävästi halvemmaksi kuin ostaa koko ajan niitä kaupasta. Ajattelinkin, että voisin mennä sukulaiselle tekemään jättisatsin curryä ja riisiä ja tuoda ne sitten pakastimeen.

Ongelma on nyt, etten keksi minkalaisessa astiassa voisin pakastaa ruoat niin että ne voisi kuumenttaa yhtäaikaa aivan kuten kaupan kuutiossa. Foliovuoat sopisivat muuten, mutta kun niitä ei voi työntää mikroon. Yhteen ei riisiä ja soosia voi pakastusvaiheessa sekoittaa. Olen yrittänyt huuhtoa kaupan kuutioiden pahviaskeja, mutta ne pehmenevät ja sotkeentuvat kuumentaessa siinä määrin, ettei niitä voi enää käyttää.

Jos jollain välähtää, antakaa kuulua. Otan käyttöön ja kehitän edelleen hullunkin idean, kunhan se toimii.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sulla on oikeasti tällainen "ongelma"? Pidät tätä asiaa ihan oikeasti "ongelmana"?

Apua.

Vierailija
2/38 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että te meinaatte sitte syödä samaa ruokaa kuukauden putkeen?

Mä en kerta kaikkiaan ymmärrä, miten sä et voi kuumentaa erikseen jotain riisejä tai nuudeleita ja sen jälkeen kuumentaa erikseen kastiketta ja sen jälkeen kaataa niitä sekaisin. En jaksa käsittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

perus monikäyttöisiä pakastusrasioita, joita kaikki marketit pullollaan? Ostaa syvempiä ja matalampia malleja ja laittaa ne sitten pinoon niin, että syvempään tulee se riisi, päälle se matalampi ja siihen soosi, sitten vaan kansi päälle ja pakastimeen, voi vaikka teipata vielä rasiat ulkoa toisiinsa kiinni jos haluaa. Mutta: miksei niitä voisi vain laittaa eri rasioihin ja lämmittää joko erikseen tai sitten kaksi rasiaa samanaikaisesti? Mikrossahan tarvittavaan aikaan ei vaikuta muu kuin ruuan määrä, eli mitä isompi satsi sen pidempi aika, päällekkäin lämmittämällä ei oikeastaan voita mitään.

Vierailija
4/38 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä. Miksi sä haluat tehdä näin tajuttoman hankalasti ruokaa? Jos on ihan pakko saada tuollaista ruokaa, niin mikset kuumenna ensin koko perheen riisejä (jotka on pakastettu johonkin aivan tavalliseen pakasterasiaan) ja sen jälkeen kuumenna sitä curryä (joka sekin on pakattu johonkin aivan tavalliseen pakasterasiaan) ja sen jälkeen kaada sitä curryä niiden riisien päälle? Miksi ihmeessä ne pitää kuumentaa annos kerrallaan ja tismalleen samaan aikaan?

Vierailija
5/38 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa ja huuhtele maitotölkki, sinne laitat riisit. Kestää pakastuksen ja mikrossakuumentamisen. Soosia varten pitäis sitten keksiä joku pienempi vastaava. 
Oivariinirasiat kestävät myös pakkasen ja mikron.

Vierailija
6/38 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne annokset pitää lämmittää yksitellen?

Vierailija
7/38 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 12:36"]

Niin että te meinaatte sitte syödä samaa ruokaa kuukauden putkeen?

Mä en kerta kaikkiaan ymmärrä, miten sä et voi kuumentaa erikseen jotain riisejä tai nuudeleita ja sen jälkeen kuumentaa erikseen kastiketta ja sen jälkeen kaataa niitä sekaisin. En jaksa käsittää.

[/quote]

Tässä on takana se, että kerrallaan voisi lämmittää vain yhden henkilön annoksen. Pakastimeen menee enemmän rasiaa kuin sisältöä, jos jokainen 1,5 dl riisiä pakastetaan omassa rasiassaan.

Vierailija
8/38 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 12:39"]

Avaa ja huuhtele maitotölkki, sinne laitat riisit. Kestää pakastuksen ja mikrossakuumentamisen. Soosia varten pitäis sitten keksiä joku pienempi vastaava. [/quote]

Hei tämä oli mahtava tieto. Maitopurkista voi tuunamalla saada hyvän ratkaisun.

Vierailija
9/38 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne annokset pitää lämmittää yksitellen?

[/quote]

Tähän on monta perheeseen ja perhetilanteeseen liittyvää (hyvää) syytä.

Vierailija
10/38 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soosit minigrip-pussiin - ja ennen kuumennusta tyhjäät sen pussin riisien päälle. Jos pystyt keittämään riisit erikseen, niin sitten pakastelet vaan niitä kastikkeita.

Itse olen ollut ilman keittiötä 3kk (joo, sen piti olla ihan vaan nopea remontti...) joten monenlaista on tullut kokeiltua. Onneksi oli grillikausi ja pihalla pääsi laittamaan makkaraa ja grillimaissia.

Vierailija
11/38 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös pahvisia pakasterasioita, jos haluaa autenttisemman fiiliksen. ;-)

Vierailija
12/38 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 12:42"]

Avaa ja huuhtele maitotölkki, sinne laitat riisit. Kestää pakastuksen ja mikrossakuumentamisen. Soosia varten pitäis sitten keksiä joku pienempi vastaava. [/quote]

Hei tämä oli mahtava tieto. Maitopurkista voi tuunamalla saada hyvän ratkaisun.

[/quote]

Aivan. Kertakäyttöisiäkin ovat nämä maitotölkkiviritykset. Voi pakastaa vahvoja/tuoksuviakin sörsseleitä huoletta, kun pakkaus menee roskiin käytön jälkeen.

Vierailija
13/38 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://shop.euracon.com/index.php/eskimo-bio-box-pakaste-ja-sailytysrasia-0-5-l-5-kpl.html

Saisko tosta jotain ideaa? Noita olen nähnyt ihan k-supermarketissa.

Vierailija
14/38 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös leivinpaperista taittele kipon sille soosille riisin päälle. Folio taitaa revetä ja tarttuisko kiinni...

Vierailija
15/38 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 13:19"]

No eikös leivinpaperista taittele kipon sille soosille riisin päälle. Folio taitaa revetä ja tarttuisko kiinni...

[/quote]

Foliota ei missään nimessä voi laittaa mikroon.

Vierailija
16/38 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tässä on vielä sekin tilanne, että kertakäyttöisyys on nyt hyvä juttu, kun tiskien hoito on sekin melko haastavaa. Täytyypä katsastaa myös nuo valmiit pahvirasiat. Niihin toisiaaan voisi laittaa riisin pohjalle ja leivinpaper"kupin" päälle ja soosin siihen. Kiitos ideoijille!!! :)

Vierailija
17/38 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen, että jos kerran aiot tehdä itse ruoan, niin mikset tee jotain muuta ruokaa kuin ThaiCube-kopioita? Eihän se sitten enää ole mitään valmisruokaa jos kerran itse sen teet.

Vierailija
18/38 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan tosi tyhmä, mutta miksi ne pitää pystyä lämmittämään yhtäaikaa? Onko tää joku ajansäästöjuttu vai mikä? Mitä lisää se tuo siihen ruokaan että ne lämmittää yhtäaikaa? Valaiskaa tyhmää.

Miksi ei yhteen minigrip-pussiin riisiä ja toiseen soosia ja sitten vaan sotkee ne lämpimänä keskenään. Kun noita annoksiahan pitää tehdä ihan tajuton määrä jos kuukauden ateriat meinaa hoitaa tuolla samalla pöperöllä? Saa siinä melko monta maitotölkkiä huuhtoa ja leikellä ja askarella niihin leivinpaperista kippoja päälle.

Tekisin itse niin  - jos siis johonkin noin hassuun ryhtyisin ;) että pakastaisin osan isompina annoksina (kai nyt joskus useampi ihminen syö samalla kertaa) ja osan annospusseissa. Ihan ensisijaisesti hankkisin sellaisen keittolevyn, jolla sen riisin voisi keittää noin pääsääntöisesti ja sulattaa vaan kastikkeen ja sitten noita annospusseja superkiiretilanteiden varalle. Ihan jo siksi, etä onhan se nyt vastakeitettynä paljon parempaa. Riisikattilan huuhtaisee vaikka vessan lavuaarissa ja muuten sitten kertiksiä.

Vierailija
19/38 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 13:19"]

[/quote]

mä tuunaisin tätä vielä sen verran, että soosi alle ja riisi sit "leivinpaperikuppiin" siihen päälle.

Vierailija
20/38 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 13:29"]

Sitä ihmettelen, että jos kerran aiot tehdä itse ruoan, niin mikset tee jotain muuta ruokaa kuin ThaiCube-kopioita? Eihän se sitten enää ole mitään valmisruokaa jos kerran itse sen teet.

[/quote]

Syy 1. Siitä pitävät kaikki

Syy 2. Se on helppo ruokalaji tehdä saavillinen kerrallaan, toisin kuin vaikka lasagne tai mikä tahansa muu muuten lämmitettäväksi kelpaava. Näitä ruoanlaittosessioita kun ei ole käytettävissä kuin yksi tai korkentaan kaksi. Kyseessä hankalan hypersiisti sukulainen, joka desinfioi koko keittiön sen jälkeen kun sitä on kerran käytetty.