Jälleen uusi todiste siitä ettei synnytyksen jälkeen tarvitse olla ruma
Kommentit (28)
Minusta on suunnilleen samanlainen kuva, onnellinen. Tukka on sekaisin ja posket hehkuu, silmissä uupunut mutta tyytyväinen ilme.
Luuletko sä ap, että joku välttämättä haluaa olla ruma synnytyksen jälkeen? Toiset tarvitsee hieman järeämpiä aseita synnytyksen jälkeiseen kaunistautumiseen, esim. itse tarvitsin verensiirron.
Juu ei tarvitse olla ruma mutta pitää muistaa ettei kaikki synnytykset ole helppoja ja kaikki ei mene putkeen...teho-osastolla on vaikea olla kovin hehkeä.
Musta ei oo kuvaa synnytyksessä, eikä sen jälkeen, koska en ole synnyttänyt.
"Vetäkää se nyt vaan imukupilla tuolta ettei tartte ponnistaa, en halua olla hikinen ja ruma."
"Ottakaa se nyt sektiolla ulos, en halua ponnistaa koska se tekee minusta ruman."
Ihanko oikeasti joku luulee että siinä tilanteessa miettii minkänäköinen itse on....?
Voi vittu mitä paskaa. Yrittäisit AP edes, ei tarvitse välttämättä olla pohjattoman tyhmä ja pinnallinen narttu.
Voipi olla aika haastavaa olla noin kaunis synnytyksen jälkeen kun ei muutenkaan ole noin kaunis ;)
Mutta näillä mennään ja hyvin on pärjätty vaikka en olekaan miss suomi nyt enkä synnytyksen jälkeen.
Koskeeko tämä kauneusvaatimus myös miestä...meillä mies oli räjähtäneemmän näköinen kuvissa synnytyksen jälkeen kuin minä.
Pistänkö vaihtoon?
Ihan äkkiseltään tuli mieleen että liekö tuo synnyttänytkään.
Kyllähän sitä voi olla vaikka kuinka tällättynä synnyttämään mennessä, mutta ihan saletisti minun silmistä näky väsymys kun olin valvonut kaksi vuorokautta. Onnellinen olin ja se kuvasta näkyikin, mutta kyllä siinä vaiheessa oli jo kaikkensa antanut. Pari tuntia synnytyksen jälkeen olin vieläkin voipuneemman ja turvonneemman näköinen kun olin niin lääkehuuruissa istukan poiston jälkeen. Tämä kun ei syntynytkään niin kuin normaalisti kuuluu vaan kaavittiin ja irrotettiin käsin spinaalissa. Voin sanoa että olin aika hurja näky 75 hb:llä, synnytyksen jälkeen, lääkkeissä ja kaksi vuorkautta valvoneena.
Seuraavana päivänä jo huomattavasto freesimpi. Eli todellakin komppaan kakkosta. Synnyttäessä saa olla väshätäneen näköinen.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 13:27"]
"Vetäkää se nyt vaan imukupilla tuolta ettei tartte ponnistaa, en halua olla hikinen ja ruma."
[/quote]
En tiedä, onko sinulla kokemusta imukuppisynnytyksestä, mutta oma imukuppisynnytykseni oli aivan helvetillinen, sitä vauvaa ei todellakaan vain nyppäisty ulos.
(Ymmärrän, että kirjoitit viestisi vitsillä, mutta tämä tiedoksi, jos luulet, että imukupilla vauva tulee ulos ikään kuin itsestään.)
Terv. se verensiirron tarvinnut
Mä näytin kyllä vähintään yhtä kauniilta verrattuna normaaliin ulkonäkööni. En kyllä mikään malli ole muutenkaan.
Oliko teillä niin hurjia synnytyksiä että kynsilakatkin karisi?
"Tuoreella äidillä on kynnetkin laitettuna nätin pinkiksi."
Joo, eipä tullut paljon ulkonäkö mieleen kun imukuppisynnytyksen jäljiltä olin revennyt perseeseen asti, ollut tikattavana leikkurissa ja heräämössä kaksi tuntia, 1,2 litraa verta menettäneenä ja aivan pöllyssä lääkkeistä. En edes päässyt istumaan kun päässä pimeni välittömästi. Ja ulkonäkö oli synnytyksen mukainen. Että se siitä kauneudesta!
Oli mulla varpaankynsissä lakkaa, mutta ei se varmaan kauheasti kaunistanut sen rääkin jälkeen. Enkä kyllä siinä oikein edes ehtinyt ajatella ulkonäköä, kun oli niin heikko olo. Suihkuunkin pääsin vasta seuraavana päivänä.
Eiköhän se ole vahva arvovalinta, miten synnytyksensä hoitaa. Niin sanottuun suuren maailman malliin synnytyksen ajankohta katsotaan kalenterista valmiiksi. Aamupäiväksi varataan kampaaja, ja varmaan sitten myös manikyyri ja pedikyyri. Ennen synnytykseen menoa tarkistetaan meikki. Valokuvaajakin varataan jo etukäteen. Mömmöillä tehdään synnyttävä äiti niin turraksi, ettei mikään oikein tunnu miltään. Veikkaisin, että siitä tulee ihan kauniita kuvia. Ja tämä ei ole vitsi tai provo tms. Kyllä näin ihan aidossa elämässä toimitaan.
Itse puolestani kiitän sydämestäni suomalaista arvomaailmaa, jossa lapseni syntyi ilman lääkkeitä, pääsi samantien vierihoitoon, eikä äidin ulkonäöllä ollut hevonpaskan väliä -- ei henkilökunnalle, ei isälle, ei minulle, eikä yhdellekään synnärillä käyneelle vieraalle.
miten voisi olla kaunis synnytyksen jälkeen jos on syntynyt susirumaksi?
Entäs jos niillä olikin sijaissynnyttäjä, joka ähki ja punoitti. Kun vauveli sitten oli saatu maailmaan ja pesty ja puleerattu, niin sitten tuli rouva hehkeänä kuvaan. Jotenkin kuva vaikuttaa lavastetulta.
Tuo vauva on syntynyt sektiolla. Siinä ei ole hiki vielä ehtinyt kertaakaan tulla saati väsymys tai kipu. Katsotaan kuvaa kolmen päivän kuluttua...
voi 19, ei se leikkauskaan mikään läpihuutojuttu ole.
ihme asiantuntijoita taas paikalla.
Ei tarvitsekaan, mutta minä kun urheilen niin mun naama punoittaa ihan älyttömästi. Sama synnytyksen jälkeen, oli punainen kuin pieni possu. Hikinenkin.
Anteeksi siitä :D
Sitten jo seuraavan päivänä kyllä harjasin hiukset nätille ponnarille, pesin kasvot ja hampaat ja olin synnärillä omissa vaatteissa, hyvinvoivana ja virkeänä. Mutta tiedostin kyllä jo silloin, että olen tavallaan hyvin onnekas, että kaikki meni hyvin ja olin "ruma" vain silloin kun syntymä oli juuri tapahtunut.
Vaikka oikeasti tiedoksi ainakin kaikille esikoistaan odottaville: ei synnytyksen jälkeen ole pakko olla hehkeä. Kukaan ei sitä teiltä vaadi eikä odota, paitsi joku keskenkasvuinen keskivertoälykäs pinnallinen ihminen.