Leikkaukset painottuvat lapsiperheisiin
Kommentit (92)
Eläkkeet on itse työvuosien aikana ansaittu. Miten ihmeessä perustella sitä, että lapsiperheessä isä ja äiti ovat vailla työhaluja kotona, lapset päiväkodissa? Perheelle tästä tulee kuukaudessa yli 3000 euron hyöty, keskimääräinen eläke on alle 1800 e/kk.
Kuinkahan tähän voisi vaikuttaa? Tuntuu aika epäreilulta.
Katsotaanpa miltä näyttää Soinin lupaama varjobudjetti.
Kaikkien ryhmien etuisuuksia karsitaan.
Opintotuen muuttaminen lainapainotteisemmaksi on näköjään tullut taas, vaikka ei siitä kauaa ole kun edellisen kerran se vastustuksen vuoksi haudattiin.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:20"]
Opintotuen muuttaminen lainapainotteisemmaksi on näköjään tullut taas, vaikka ei siitä kauaa ole kun edellisen kerran se vastustuksen vuoksi haudattiin.
[/quote]
eli kohti ameriikan mallia ollaan menossa. Alkakaas vanhemmat jo säästää pilttienne opintoja varten.
Miksi lapsiperheet olisivat pyhä lehmä, joka pitäisi jättää rauhaan? Eikö ensisijaisesti ole oletettava, että vanhempien on ITSE kustannettava lastensa elatus? En minäkään opiskelijana hankkinut lapsia, koska tällöin minulla ei olisi ollut siihen varaa. Sen aika tuli myöhemmin.
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä kotona, mutta yritän etänä käydä lukion. Lapset on osahoidossa että voin opiskella.
Minulla ei ole luottotietoja.
Eli luultavasti minun käy niin etten saa enää laittaa lapsiani hoitoon (vaikka maksamme siitä nytkin) ja en pysty opiskelemaan koska en saa lainaa. Eli eikun sängyn pohjalle vaan odottomaan kuolemaa.
Kaikki ryhmät: eläkeläiset ja lapsiperheet (usein se opiskelijakin käy vanehmpien kukkarolla)
Kun otetaan huomioon että valtava enemmistö suomalaisista kuuluu lapsiperheeseen, keneltä sitten tulisi leikata? Eläkeläisiltä? Opiskelijoilta? Syrjäytyneiltä?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:27"]
Kun otetaan huomioon että valtava enemmistö suomalaisista kuuluu lapsiperheeseen, keneltä sitten tulisi leikata? Eläkeläisiltä? Opiskelijoilta? Syrjäytyneiltä?
[/quote]
Yrityksille yhteiskuntavastuuta, rikkailta voi nipistää. Jatkanko?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:24"]
Miksi lapsiperheet olisivat pyhä lehmä, joka pitäisi jättää rauhaan? Eikö ensisijaisesti ole oletettava, että vanhempien on ITSE kustannettava lastensa elatus? En minäkään opiskelijana hankkinut lapsia, koska tällöin minulla ei olisi ollut siihen varaa. Sen aika tuli myöhemmin.
[/quote]
Niin just. Mielestäni lapset on tehtävä silloin kun niihin on varaa, eikä olettaa yhteiskunnan maksavan lapsista aiheutuvat kustannukset.
[/quote]
Aloitetaan vaikka byrokratiasta, kansanedustajien eläkkeistä ja palkoista ja siitä, että kaikkea pohtimaan ei tarvita yli-hintaista työryhmää. Kehitysavusta voi väliaikaisesti leikata. Suuriin eläkkeisiin voi puuttua. Kela-korvauksia voisi miettiä että tarvitseeko työssäkäyvät niitä niin paljon.
Jos pitää "ottaa kaikilta" niin miksi se on kuitenkin aina vain heikommilta?
Hyvä! Kerrankin. Eikun vyötö tiukemmalle mammat, vela senkun porskuttaa!
Vankilaruoasta voi tinkiä, vankilat voisi laittaa tuottamaan jotain, koska vangeilla on aikaa tehdä töitä rikostensa sovittamiseksi.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:32"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:24"]
[/quote]
Niin just. Mielestäni lapset on tehtävä silloin kun niihin on varaa, eikä olettaa yhteiskunnan maksavan lapsista aiheutuvat kustannukset.
[/quote] Tässä onkin hyvää syntyvyydensäätelyä, kun naiset alkavat 40 vuotiaina lisääntymään.
Ja jos lapsiperheiltä kovasti otetaan, fiksut ihmiset jättävät lapsiluvun yhteen tai eivät lisäännyt tulevaisuudessa ollenkaan. Tiedättekö, mitä siitä seuraa?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:38"]
Ja jos lapsiperheiltä kovasti otetaan, fiksut ihmiset jättävät lapsiluvun yhteen tai eivät lisäännyt tulevaisuudessa ollenkaan. Tiedättekö, mitä siitä seuraa?
[/quote]
Maapalloa ylikuormittava liikakansoitus helpottaa edes vähän.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:31"]
[/quote]
Yrityksille yhteiskuntavastuuta, rikkailta voi nipistää. Jatkanko?
[/quote]
Jatka ihmeessä. Yirtykset kouluttavat jo nyt nuoremme, vastaavat nuorisotakuun käytännön toimenpiteistä, maksavat palkat, vaikka porukka "sairaana" kotona ja työllistävät liudan aikuisia. Lisäksi yritykset maksavat melkoisen määrän erilaisia veroluonteisia tarkastus- ja valvontamaksuja.
Jos tehtäisiin niin, että kielletään yrittäminen, koska se oikeastaan on jo ihan mahdotonta.
Tietenkin! Suomen finanssipolitiikkahan menee nykyään niin, että lyödään lyötyä ja otetaan niiltä, keneltä helpommin saadaan. Järjettömän suurin eläkkeisiin ei uskalleta koskea koska - hui!!! - herrat voisivat suuttua!
Olis ihan oikeasti kirveellä töitä!