Leikkaukset painottuvat lapsiperheisiin
Kommentit (92)
Mistäs sitten hankitaan kaikille lapsille hoitopaikat jos kodinhoidontukea karsitaan... sillä just ja just tulee nytkin toimeen.. 336€miinus verot ei ole iso summa nytkään, ja jos sitä karsitaan tarvitaan hoitopaikkoja kun ihmiset ei voi lapsia kotona hoitaa.. ja mistä vanhemmille töitä tässä työllisyys tilanteessa, siirtyvät sitten suuremmille työttömyyskorvauksille kuormittamaan vielä enemmän yhteiskuntaa...
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:27"]
Kun otetaan huomioon että valtava enemmistö suomalaisista kuuluu lapsiperheeseen, keneltä sitten tulisi leikata? Eläkeläisiltä? Opiskelijoilta? Syrjäytyneiltä?
[/quote]
Yrityksille yhteiskuntavastuuta, rikkailta voi nipistää. Jatkanko?
[/quote]
Jatka vaan.
Puhutko nyt rikkaista vai näennäsivarakkaista. Suomihan kärsii rikkaiden puutteesta. Suomi tarvitsee lisää rikkaita, joilla olisi haluja kasvattaa esim. liiketoimintojaan. Rikkailla on sellainen pieni etu poulella, ettei heidän ole mikään pakko pysyä suomessa, jos heitä lähdetään rankaisemaan...
Suomessa leikkaukset aloitetaan aina muualta paitsi julkiselta sektorilta. Aivan sama mitä sieltä tulee niin voi aloittaa:
- eläkekatto
- julkiselta yli 10000 € palkoista 30% pois, pienemmistä 15%
- kuntien viroista vaikka 30%
- kehitysavusta pois
- turhista yritystuista
- maataloustuet sidonnaisiksi muihin tuloihin
Ensisijaisia leikkauskohteita on pilvin pimein, mutta ehei, ensimmäisinä otetaan lapsiperheiltä, eläkeläisiltä, köyhiltä, työttömiltä, opiskelijoilta jne. Heiltäkin joutuu todennäköisesti leikkaamaan, mutta leikkaukset alkaa ihan väärästä päästä. Missä on nyt se vastuunkanto ja esimerkin voima?
No painottuuhan tuo myös opiskelijoihin ja vanhempiin ihmisiinkin... Kyllähän periaate pitäisi mennä niin että maksaa itse lapsensa kulut tai ainakin pyrkii siihen. Ihmettelen tosin vieläkin miksi valtio ei säästä laittamalla tulorajat lapsilisiin, rikkaat niitä eivät tarvitse eikä niitä pitäisi automaattisesti heille myöntää, sillä Kelan muihinkin tukiin on tulorajat.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:38"]
Ja jos lapsiperheiltä kovasti otetaan, fiksut ihmiset jättävät lapsiluvun yhteen tai eivät lisäännyt tulevaisuudessa ollenkaan. Tiedättekö, mitä siitä seuraa?
[/quote]
Maapalloa ylikuormittava liikakansoitus helpottaa edes vähän.
[/quote]
Miten liikakansoitus ja Suomi sopii yhteen?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:24"]
Miksi lapsiperheet olisivat pyhä lehmä, joka pitäisi jättää rauhaan? Eikö ensisijaisesti ole oletettava, että vanhempien on ITSE kustannettava lastensa elatus?
[/quote]
Jep, jep ja jep.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:43"]
Kun otetaan huomioon että valtava enemmistö suomalaisista kuuluu lapsiperheeseen, keneltä sitten tulisi leikata? Eläkeläisiltä? Opiskelijoilta? Syrjäytyneiltä?
[/quote]
[/quote]
Jatka vaan.
Puhutko nyt rikkaista vai näennäsivarakkaista. Suomihan kärsii rikkaiden puutteesta. Suomi tarvitsee lisää rikkaita, joilla olisi haluja kasvattaa esim. liiketoimintojaan. Rikkailla on sellainen pieni etu poulella, ettei heidän ole mikään pakko pysyä suomessa, jos heitä lähdetään rankaisemaan...
[/quote]
Hah hah, monenko rikkaan olemme nähneet muuttavan pois Suomesta pysyvästi?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:42"]
Mistäs sitten hankitaan kaikille lapsille hoitopaikat jos kodinhoidontukea karsitaan... sillä just ja just tulee nytkin toimeen..
[/quote]
Jos sen kahdensadanneliön omakotitalon ostaisi vasta sitten, kun siihen on todellisuudessa varaa?
" julkiselta yli 10000 € palkoista 30% pois, pienemmistä 15%" Tästähän on puhuttu, että leikataan heiltä jotka tienaa sen x määrän. Mutta tämä on niin helppo kiertään siten, että palkka on alle rajan ja loput tulee ns. bonuksina yms järjestelyillä.
Suomessa leikkaukset aloitetaan aina muualta paitsi julkiselta sektorilta. Aivan sama mitä sieltä tulee niin voi aloittaa:
- eläkekatto
- julkiselta yli 10000 € palkoista 30% pois, pienemmistä 15%
- kuntien viroista vaikka 30%
- kehitysavusta pois
- turhista yritystuista
- maataloustuet sidonnaisiksi muihin tuloihin
Ensisijaisia leikkauskohteita on pilvin pimein, mutta ehei, ensimmäisinä otetaan lapsiperheiltä, eläkeläisiltä, köyhiltä, työttömiltä, opiskelijoilta jne. Heiltäkin joutuu todennäköisesti leikkaamaan, mutta leikkaukset alkaa ihan väärästä päästä. Missä on nyt se vastuunkanto ja esimerkin voima?
[/quote]
Minuakin ihmetyttää että kun me maksamme veroja suomalaisia varten, niin miksi suomalaiset saavat jatkuvasti säästää, myös peruspalveluista kuten poliisi, terveydenhuolto, vanhustenhoito ym. mutta rahaa riittää kuitenkin tuettavaksi rikkaampia maita kuin Suomi ja kehitysapuun. Mielestäni tuollaiset ovat niitä joista ensin säästetään, vasta sitten oman maan asioista... Kehitysapua on annettu jo ties kuinka kauan monien muiden maiden kanssa ja mitä ne sadat miljoonat ja miljardit ovat auttaneet? Ne valtiot vain elättävät oman maan kansalaiset muiden kustannuksella eikä siten minkään tarvitse koskaan muuttua siellä... Myöskin miten osa rahoista menee siihen korruptiotouhuun... Ja osa noista yritystuista on aivan järjettömiä mitä kunnatkin tekevät, paikkakunnilla tiedetään asian todellinen laita ja sitten päättäjät ihmettelevät miten tilat tai lainat jäikään kaupungin maksettaviksi... Ärsyttää että tuetaan yrityksiä kun tuetaan suhteilla vain jonkun rikastumista joka sitten vetää konkkaan ja taas on valtion kassasta hävinnyt rahaa..
Koska täällä on näin paljon vahingoniloisia, itse toimeentulevia ihmisiä, ehdotan seuraavaa:
- lääkekorvaukset pois, ja jokainen maksaa lääkkeestään sen oikean hinnan (minun lääkkeeni mm. maksaa ilman kelakorvausta 500e/3kk)
- kelan korvaus pois kun käyt yksityisellä lääkäriasemalla, ja myös julkiselle puolle korkea katto, jonka jälkeen vasta valtio alkaa tulla vastaan kustannuksissa
- kouluruokailu pois, saat itse tehdä lapsellesi eväät tai annat rahaa, että hän voi ostaa koulun kanttiinista jonkun sämpylän
- lasten päivähoidosta todellinen lasku vanhemmille, eli sen tonni per lapsi per kuukausi
- ei maksullista äitiyslomaa
- pekkaset pois
- lomaltapaluurahat pois
- ylityökielto julkiselle sektorille
- autoveroon rutkasti lisää
Jne. Johan alkaisi tapahtua ;) Kelpaisiko teille, joiden mielestä lapsiperheiltä sietääkin ottaa pois, koska kyllähän jokaisen nyt tulee itse tulla toimeen.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:46"]
[/quote]
Joo, Wahlroos höösää kartanonherrana Halikossa edelleen enkä ainakaan ole kuullut, että Liliuksen Mickekään olisi näitä rantoja jättänyt. Miten lie muiden ökyrikkaiden laita?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:51"]
Koska täällä on näin paljon vahingoniloisia, itse toimeentulevia ihmisiä, ehdotan seuraavaa:
- lääkekorvaukset pois, ja jokainen maksaa lääkkeestään sen oikean hinnan (minun lääkkeeni mm. maksaa ilman kelakorvausta 500e/3kk)
- kelan korvaus pois kun käyt yksityisellä lääkäriasemalla, ja myös julkiselle puolle korkea katto, jonka jälkeen vasta valtio alkaa tulla vastaan kustannuksissa
- kouluruokailu pois, saat itse tehdä lapsellesi eväät tai annat rahaa, että hän voi ostaa koulun kanttiinista jonkun sämpylän
- lasten päivähoidosta todellinen lasku vanhemmille, eli sen tonni per lapsi per kuukausi
- pekkaset pois
- lomaltapaluurahat pois
Jne. Johan alkaisi tapahtua ;) Kelpaisiko teille, joiden mielestä lapsiperheiltä sietääkin ottaa pois, koska kyllähän jokaisen nyt tulee itse tulla toimeen.
[/quote]
Kyllä tuo minulle kelpaisi. :)
Äänestäkää vaan Jyrkiä jatkossakin! Sitä saa mitä tilaa..Kansanedustajien palkkioista, virkamiehistä ja kuntien henkilöistä voisi huolella leikata vaikka puolet eikä kukaan huomaisi käytännössä. Tosin mihin sitten nuo kaikki työttömiksi jäävät työllistyisivät kun suojatyöpaikka menisi alta.
[/quote]
[/quote]
Jatka vaan.
[/quote]
[/quote]
Määrittele rikas?!
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:53"]
[/quote]
[/quote]
Jatka vaan.
[/quote]
[/quote]
Määrittele rikas?!
[/quote]
No, otetaan vaikka Suomen 100 rikkainta viim. 20 vuoden ajalta. Moniko on muuttanut pois näiden vuosien aikana :) ?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:51"]
- pekkaset pois
- lomaltapaluurahat pois
[/quote]
Tää oli hyvä :) :)
Oon ite sitä mieltä että kansanedsutajien palkoista vois huoletta tiputtaa 2000 €...kyl ne ehkä juur ja juur pärjäis 4500 €urollaa..vai?,3
Vai ihanko oikeasti Lotto-Laasonen saa mitättömillä asioiden ajamisella 6800 € kuussa :D
Mun puolesta myös puolet niistä julkisen sektorin suojatyöpaikoista saisi poistaa, mutta kun eiväthän kansan edustajat voi omaa oksaansa sahata..
Eläkkeisiin TODELLAKIN voi puuttua. Ei missään muualla maailmassa makseta ylisuuria eläkkeitä yhteisestä taskusta. Suomessa on esimerkiksi eläkeläisiä laumoittain, jotka saa 5000-10000 Euroa eläkettä tai enemmänkin. Ja vanhastaan ne maksetaan viimeisten vuosien mukaan eli ei todellakaan ole itse sellaisia rahoja kerätty. Otetaan vaikka joku nousujohteisella uralla oleva johtaja. Ensin tienaa tavallisesti, sitten enemmän, sitten pääsee 50+ iässä isoksi pomoksi. Jää eläkkeelle kuusikymppisenä. Viimeiset vuodet (joista vanhassa mallissa eläke lasketaan) tienasi hurjasti ja sitten niiden vuosien mukaan nostaa seuraavat 30 vuotta eläkettä. Hyvässä lykyssä yhtä kauan kuin koko ura kesti. Ei mitenkään ole voinut tienata itse sitä ökyeläkettään.
Samoin tiedän rouvan, joka opiskeli aikanaan eläinlääkäriksi, teki töitä osa-aikaisesti koko työuransa. Tienasi alle normaalin eläinlääkärin ansioiden. Tienasi toki ihan kivasti, muttei mitenkään hirveitä summia. Sitten alkoi eläke häämöttää, haali kaikki päivystykset, oli jatkuvasti sairaslomalla liian työtaakan takia ja laskutti ihmisiä riitoihin asti. Teki tasan neljä vuotta uransa lopussa jättitiliä ja nauttii nyt yli 6000 Euron eläkkeestä. Nämä viimeisten työvuosien edut siis koskee vain näitä vanhempia ihmisiä, mutta siellä on niin paljon kuplaa kyllä, että leikkuri vaan sinne. Yli 4000-5000 eläkettä ei tarvi kukaan, kun elinajatkin pitenee ja noita isoja eläkkeitä saavat ovat yleensä a) tehneet lyhyen työuran (opiskeltiin pitkään ja töissä oltiin about 30v.) ja b) eläke perustuu viimeisten vuosien huippupalkkaan. Oma äitinikin teki saman opettajana. Viimeiset vuodet veti sellaisia tuntimääriä, että pahaa teki. Koko työuransa oli tehnyt 20-23 opetustuntia (äikän ope lukiossa). Eläkelaskentavuosina sopi reksin kanssa hirveistä tuntimääristä ja pää kipeänä tunteja oli koko ajan yli 30. Sai tosi kivan eläkkeen siltä pohjalta. sinänsä hälle suotakoon se, koska on äitini, mutta onhan se eläke ihan järjetön työuran pituuteen ja keskiansioihin nähden. Itse opettajana muutamalla ylitunnilla saan paljon vähemmän töissä.
Tehtiin niitä lapsia ennenkin, vaikka siitä ei rahaa maksettu.