Opettajien uhraaminen koronalle jatkuu, mutta pääministeri itse menee etätöihin
Olen opettajana yläasteella ja onhan tämä aivan mahdotonta touhua. Meidät opettajat kyllä voidaan uhrata virukselle, mutta pääministeri itse menee kotiin rötväämään kun tulee vähän kurkkukipua.
Viimeistään ensi viikolla aion hakea sairaslomaa, jos etäkoulua ei aloiteta. Ei kiinnosta tappaa itseäni tämän vuoksi. Lapsia ei kiinnosta turvavälit yhtään ja rehtorikin vain myhäilee, että meillä kyllä koulunkäynti jatkuu, katsokaa kuinka hyvin me hoidamme korona-aikana kaikkea.
Nyt riittää. Etäkoulu mahdolliseksi tai opettajat menevät kohta lakkoon.
Kommentit (23)
Etäkoulu on ihan hyvä suurimmalle osalle koululaisista, jos vaihtoehtona on mahdollinen korona.
Kateus on huono perustelu altistaa tarpeettomasti koronalle koulun henkilökuntaa tai oppilaita ja edelleen heidän kotiväkeään. Vertailu muihin työpaikkoihin ole loogista. Esim. Markettihallit on ilmavia verrattuna tunkkaisiin luokkiin.
Ja kun ruotsista otetaan mallia niin luin, että Ruotsissa opettaja, joka on riskiryhmää voi jäädä pois töistä ja saada korvausta koska joutuu palkattomalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos opettajat luulevat kuuluvansa Suomen korkeimpaan johtoon, pääministerin ja presidentin ohella, niin totta kait heitä kohdellaan samalla tavalla ja jos korona oireita on, otetaan testi ja lääkäri määrää karanteeniin, niin kauan kun testin tulos on tullut. Perustuu ihan tartuntatauti-lakiin ja päätösvalta on hoitavalla lääkärillä ja oli kysymyksessä opettaja tai presidentti.
Marinin koronatesi on ollut negatiivinen ja hänen karanteeni on päättynyt ja palaa töihin. Näin uutisoitiin, ettei tartuntavaaraa ole.
Sanna Marin kertoi twitterissä että testi oli negatiivinen mutta flunssan jatkuessa jatkaa etätöitä. Osallistuu tänään EU neuvoston meetingiin Valko-Venäjän tilanteesta, neuvoteltuaan aamulla Tasavallan presidentin kanssa TP-Utvassa asiasta. Ja ap sanoo tätä kaikkea "rötväämiseksi"? Luuletteko te lisäävänne opettajien arvostusta tällaisilla aloituksilla???
"Opettajien uhraaminen"
Onneksi korona ei kosketa mitään muita ammattiryhmiä. Opettajana sinulla on hyvä mahdollisuus vaikuttaa koronan etenemiseen. Käytä se mahdollisuus hyödyksesi.