Paljonko vielä tartuntoja tarvitaan, ennenkuin voidaan aloittaa edes osittainen etäkoulu?
Useammassa koulussa jo altistumisia, tartunnat vaan nousee...todennäköisesti niitä on paljon enemmänkin, koska testaus tökkii niin pahasti. Milloin asiaan reagoidaan?. Uusimaa, Turku? Jos ei tällä viikolla tuu mitään päätöksiä koulun suunnalta, aion reagoida itse. Riskit alkaa kasvaa liian suureksi pitää lapsia lähiopetuksessa (meillä paikkakunta Hki)
Kommentit (49)
Olen opettajana yläasteella ja onhan tämä aivan mahdotonta touhua. Meidät opettajat kyllä voidaan uhrata virukselle, mutta pääministeri itse menee kotiin rötväämään kun tulee vähän kurkkukipua.
Viimeistään ensi viikolla aion hakea sairaslomaa, jos etäkoulua ei aloiteta. Ei kiinnosta tappaa itseäni tämän vuoksi.
Suomessa yli 500.000 peruskoululaista. Aika monta altistusta sinne mahtuu ennenkuin se on varsinainen ongelma.
Mekin ollaan odotettu hetkeä, jolloin toimitaan itse. Tämä turvattomuus jättää pahat henkiset jäljet eli. traumat, kun voi vain heikosti toivoa, että fyysiseltä koronaan sairastumiselta vältyttäisiin. Mielenterveyteni puolesta en pelkää, mutta sen puolesta, mitä tulen ajattelemaan vielä tulevaisuudessa Suomen päättäjistä ja hitaasti hoituvista päätöksistä, pelkään.
Helsinki
Kiitos kaikille opettajille, jotka jäävät sairaina kotiin! Kertokaa sijaisen tarpeesta ennenkuin lähdette, niin tuemme jäämällä myös kotiin!
Täällä ei yhtään tartuntaa yli viikkoon, muutama yksittäinen heinä-elokuussa. Toivottavasti ei siirrytä ikinä.
Lähioperukseen siirryttiin 14.5. Uusia tartuntoja 12.5.-18.5. oli 396 kpl. Joten on tässä vielä matkaa ennenkuin palataan etäopetukseen. Viime viikolla uusia tartuntoja oli vain 147 kpl.
Vierailija kirjoitti:
Olen opettajana yläasteella ja onhan tämä aivan mahdotonta touhua. Meidät opettajat kyllä voidaan uhrata virukselle, mutta pääministeri itse menee kotiin rötväämään kun tulee vähän kurkkukipua.
Viimeistään ensi viikolla aion hakea sairaslomaa, jos etäkoulua ei aloiteta. Ei kiinnosta tappaa itseäni tämän vuoksi.
Sairasloman hakeminen ilman sairautta se nyt vasta järkevää on. Toivottavasti mun lapsilla ei ole tommosta opettajaa, joka opettaa huijaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Lähioperukseen siirryttiin 14.5. Uusia tartuntoja 12.5.-18.5. oli 396 kpl. Joten on tässä vielä matkaa ennenkuin palataan etäopetukseen. Viime viikolla uusia tartuntoja oli vain 147 kpl.
Kevään jälkeen on opittu, että koulujen sulkeminen on tehoton keino taudin leviämisen hillitsemiseen.
Olen Turussa ja haluaisin, että lapseni lukiossa siirryttäisiin etäkouluun. (toki muussakin kouluissa)
Syksyn yo-kirjoitukset ainakin pitäisi turvata.
Kyllä se kohta tulee. Siskoni asuu ulkomailla ja siellä koulut alkavat myös pikkuhiljaa. Ensimmäisen päivän jälkeen meni kuulemma kolme koulua kiinni, koska lapset olivat vaihdelleet maskeja keskenään ja joku oli mennyt aamulla kouluun Batman-maskin kanssa ja tullut kotiin Supermies-maskin kanssa.
Eivät lapset osaa pitää turvavälejä tai huolehtia hygieniasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevään jälkeen on opittu, että koulujen sulkeminen on tehoton keino taudin leviämisen hillitsemiseen.
Keväällä koulujen sulkeminen ja etätöihin siirtyminen sekä rajoitustoimet tehtiin ajoissa ennen kuin epidemia ehdi Suomessa levitä laajalle. Siinä syitä, miksi Suomessa vältyttiin Italian tai Espanjan kohtalolta. Toukokuussa koulut olivat lähiopetuksessa vain pari viikkoa ja silloinkin ulkoiltiin paljon, joten virus ei ehtinyt täydellä voimalle levitä kouluissa. Syksy ja sisätilat näyttää, millaisia viruslinkoja koulut ovat. Israelista ja Yhdysvalloista, kuinka nopeasti virus on edennyt kouluissa, jos olosuhteet ovat otolliset.
Ainakin pk-seudulla ja Turussa pitäisi siirtyä ennakoivasti osittain etäopetukseen, vaikka joka toinen viikkoa etä- ja lähiopetusta niin oppilaita olisi suurissa kouluissa puolet vähemmän paikalla. Maskit käyttöön myös ainakin yläkouluihin. Lukiot etäopetukseen, sillä siellä monet oppilaista ovat jo täysikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen Turussa ja haluaisin, että lapseni lukiossa siirryttäisiin etäkouluun. (toki muussakin kouluissa)
Syksyn yo-kirjoitukset ainakin pitäisi turvata.
Yo-kirjoituksia varten on hyvä varautua jo nyt eli hankkia abille hengityssuojaimia ja suojalasit, jotta ei saa tavallistakaan flunssaa. Voi nimittäin jäädä kirjoitukset väliin, jos on flunssassa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Kyllä opettajankin tulee jäädä kotiin rötväämään ihan samalla tavoin pienissäkin hengitystieoireissa, kuten myös oppilaiden.
Lapseni yläaste valmistautuu etäkouluun, tuli jo kyselyä siitä mitä laitteita lapsi tarvii kotiin jne.
Vierailija kirjoitti:
Sairasloman hakeminen ilman sairautta se nyt vasta järkevää on. Toivottavasti mun lapsilla ei ole tommosta opettajaa, joka opettaa huijaamaan.
This malicious. It is very malicious, they have lifted a staff to be heroes, like some dead doctors, when a group of doctors also infected many patients!
This is a fact: When there has been a dead doctor, there has been many infected doctors also.
Because not everyone dies, so there are infected also.
And They did not have tests at that time. during spring in Bologna, in NY, in Madrid...
Still they deny it, and instead punish. With masks and restrictions. Next they will try compulsory vaccine, they think they are then safe, and can continue with everything they did.
Noin tuhat viikossa koko maassa.