Miksi suomalaiset naiset värjäävät liian tumman tukan?
Ihan tosi paljon on nyt nuoremmalla naisväellä tätä liian tummaa tukkaa suhteessa ihon pigmenttiin.Suokaa anteeksi, tottakai jokaisella on oikeus sellaiseen tukkaan kun haluaa ja ei ole minulta pois, mutta en usko että kovinkaan moni oikeasti näkee tätä asiaa kovinkaan objektiivisesti mitä tulee omaan peilikuvaan. Suurimmalle osalle suomalaisista naisista ei sovi tummanruskea tukka, koska iho on "kelmeä" ja vaalea, ja sitten iho näyttää kalpealta. Kulmakarvoja ei tummenneta kuitenkaan, vaan lopputulos on hullunkurinen.Toinen vaihtoehto on sitten solariumissa käyvät ja aurinkopuuterilla itseään tummentavat naiset, joiden kasvot hohkavat oranssiin vivahtavina ja koitetaan paikkailla sitä ettei oikeasti olla tummia.
Meille on annettu ihana vaalea ruskean sävy luonnostaan (suurimmalle osalle), ja jos vaikka googlettaa "light brown hair" tulee hakutuloksia suomalaiseen "sävykarttaan" sopivista hiusväreistä. Esimerkkinä tämä:
http://www.polyvore.com/cgi/img-thing?.out=jpg&size=l&tid=44556327
Jos mietitte vaikka kuvassa olevan näyttelijättären kasvojen sävyä, huomaatte että hänelle ei sovi tummanruskea tukka eikä Mischaa ole näkynytkään tummanruskeassa tukassa juurikaan.
Koska olen syystä tai toisesta tänä kesänä nähnyt paljon kesämorsiamia, huomasin sen että hiuslisäkkeet+liian tummanruskea tukka ja vaalea iho ovat yleisiä. Toivoisin, että kampaajilla olisi enemmän rohkeutta puuttua tähän ja suomalaisetkin naiset alkaisivat rohkeasti vaalentaa kutrejaan.
Ja kyllä maailmassa on tärkeämpääkin mietittävää kuin tämä, mutta toisaalta taas kaiken dramaattisuuden keskellä voi aivan hyvin hetken katsoa peilikuvaansa ja valokuvia itsestään, ja miettiä antaisiko asteen, pari vaaleampi tukka ihmisestä hieman helpommin lähestyttävän kuvan. :)
Tuntuu että nuorempi sukupolvi värjää hiuksiaan jopa enemmän kuin koskaan aikaisemmin, ja nykyisin värikartta suomalaisten naisten päässä on joko kirkuvan punainen tai tummanruskea/musta.
Kaikista luonnollisin ja kaunein lopputulos tulisi kuitenkin KOROSTAMALLA omaa luonnollista hiusväriä raidoilla tai sävytteellä, mutta en ymmärrä miksei tämä tavoita suomalaisia.
Jostain syystä suomalainen nainen valitsee liian kovan värisävyn, ja sitä täytyy sitten kompata sillä meikkikerroksella, eihän meikinkää ole tarkoitus peittää omaa värisävyä kasvoissa vaan korostaa omia parhaita puolia, miksei näin toimita hiusvärin suhteen...?
Se on sääli, koska meillä on oikeasti ihana iho ja kaunis hiuslaatu!
Mutta tässäpä tämä pinnallinen avaus tällä kertaa. <3
Luonnostaan vaaleahkolle voi käydä tumma tukka, olen siitä hyvä esimerkki. Ihoni on kalpea mutta pohjasävyltään keltainen eikä normaali punainen suomalainen, ja tummaa tukkaa luullaan poikkeuksetta omaksi värikseni. Jokunen ihminen on luullut minun vitsailevan, kun olen kertonut olevani oikeasti ns. dirty blonde. Tämä asia ei tosiaan ole mustavalkoinen (pun intended).