Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset naiset värjäävät liian tumman tukan?

Vierailija
28.08.2013 |

Ihan tosi paljon on nyt nuoremmalla naisväellä tätä liian tummaa tukkaa suhteessa ihon pigmenttiin.Suokaa anteeksi, tottakai jokaisella on oikeus sellaiseen tukkaan kun haluaa ja ei ole minulta pois, mutta en usko että kovinkaan moni oikeasti näkee tätä asiaa kovinkaan objektiivisesti mitä tulee omaan peilikuvaan. Suurimmalle osalle suomalaisista naisista ei sovi tummanruskea tukka, koska iho on "kelmeä" ja vaalea, ja sitten iho näyttää kalpealta. Kulmakarvoja ei tummenneta kuitenkaan, vaan lopputulos on hullunkurinen.Toinen vaihtoehto on sitten solariumissa käyvät ja aurinkopuuterilla itseään tummentavat naiset, joiden kasvot hohkavat oranssiin vivahtavina ja koitetaan paikkailla sitä ettei oikeasti olla tummia.

Meille on annettu ihana vaalea ruskean sävy luonnostaan (suurimmalle osalle), ja jos vaikka googlettaa "light brown hair" tulee hakutuloksia suomalaiseen "sävykarttaan" sopivista hiusväreistä. Esimerkkinä tämä:

http://www.polyvore.com/cgi/img-thing?.out=jpg&size=l&tid=44556327

Jos mietitte vaikka kuvassa olevan näyttelijättären kasvojen sävyä, huomaatte että hänelle ei sovi tummanruskea tukka eikä Mischaa ole näkynytkään tummanruskeassa tukassa juurikaan.

Koska olen syystä tai toisesta tänä kesänä nähnyt paljon kesämorsiamia, huomasin sen että hiuslisäkkeet+liian tummanruskea tukka ja vaalea iho ovat yleisiä. Toivoisin, että kampaajilla olisi enemmän rohkeutta puuttua tähän ja suomalaisetkin naiset alkaisivat rohkeasti vaalentaa kutrejaan.

Ja kyllä maailmassa on tärkeämpääkin mietittävää kuin tämä, mutta toisaalta taas kaiken dramaattisuuden keskellä voi aivan hyvin hetken katsoa peilikuvaansa ja valokuvia itsestään, ja miettiä antaisiko asteen, pari vaaleampi tukka ihmisestä hieman helpommin lähestyttävän kuvan. :)

Tuntuu että nuorempi sukupolvi värjää hiuksiaan jopa enemmän kuin koskaan aikaisemmin, ja nykyisin värikartta suomalaisten naisten päässä on joko kirkuvan punainen tai tummanruskea/musta.

Kaikista luonnollisin ja kaunein lopputulos tulisi kuitenkin KOROSTAMALLA omaa luonnollista hiusväriä raidoilla tai sävytteellä, mutta en ymmärrä miksei tämä tavoita suomalaisia.

Jostain syystä suomalainen nainen valitsee liian kovan värisävyn, ja sitä täytyy sitten kompata sillä meikkikerroksella, eihän meikinkää ole tarkoitus peittää omaa värisävyä kasvoissa vaan korostaa omia parhaita puolia, miksei näin toimita hiusvärin suhteen...?

Se on sääli, koska meillä on oikeasti ihana iho ja kaunis hiuslaatu!

Mutta tässäpä tämä pinnallinen avaus tällä kertaa. <3

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 11:46"]

Entä jos on luonnostaan tummanruskeat hiukset ja hyvin vaalea iho?

Luontoäidillä huono päivä?

Minusta olen kaunis kalpeine ihoineni, tummine hiuksineni ja sinisine silmineni.

[/quote]

Tottakai on luonnostaan tummia suomalaisia, minulla on todella tumma hius. Sellaisen luonnostaan vaalean hiuksen tummentaminen (yleensä kotivärillä) tummaksi yleensä vain näkyy aika selvästi, eikä ainakaan positiivisella tavalla. Useinhan ollaan nuukailtu värin määränkin kanssa ja ostettu peppuun ulottuville hiuksille vain yksi paketti jne. 

Vierailija
22/81 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Suomessa näkee liian paljon "tukiaismaisia" ylivaalennettuja räikeitä lettejä, usein keltalaikukkaita, eivät sovi tummien kulmakarvojen kanssa, korostavat ihon virheitä ja tekevät rusketuksesta oranssimman näköisen kun oikeasti on. Yleensä ne on vielä sellaisia 80-luvun vanuhattaroita jotka eivät nähneet saksia tai harjaa moneen kuukauteen!

Suomalaisille "värittömille" sopisi hyvin sellainen karamellimainen sävy hiuksiin, kuten esimerkiksi Jennifer Anistonilla on ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olen kaunis kalpeine ihoineni, tummine hiuksineni ja sinisine silmineni.

[/quote]

Silloin sun värimaailma on todennäköisesti  dramaattinen "talvi", viileä, mutta tumma (esim. Megan Fox), kun suuri osa suomalaisista, ei toki kaikki, edustaa "kesää"- viileä ja vaalea.

Vierailija
24/81 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen aina pyytänyt sellaista väriä, joka mulle sopii. olen todella tumpelo ulkonäköasioissa ja kampaajat ja kosmetologit ovat aina saaneet täysin vapaat kädet. mulla oli varmaan viisi vuotta sellainen tummanruskea, lähes musta väri tästä johtuen. nyt en ole värjäyttänyt näitä - johtuen rahatilanteesta, säästettiin taloa varten kaikesta - ja hiukseni ovat tuollaiset vaaleanruskeat ja ne näyttävät entisiin verrattuna valjuilta. etenkin näin kesän jälkeen, kun ovat täynnä melkein keltaisia raitoja.

Vierailija
25/81 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumma väri näyttää paremmilta valokuvissa, kasvoihin tulee siisti kehys, kun taas vaalea väri tekee naamasta leveän possumaisen näköisen ja joskus näyttää siltä kun ei olisi hiuksia.

Vierailija
26/81 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta tämä Anistonin sävy olisi tosiaan mahtava keskivaaleaihoiselle, sini/vihertäväsilmäiselle suomalaiselle =)

http://www.hdwallpapers3d.com/wp-content/uploads/2013/05/aniston.jpg

Vierailija
27/81 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa on muotia vaalentaa hiuksia hillitymmin ja kaikki kuivat latvat leikataan surutta pois, näyttää elegantilta

http://bitterblondin.se/wp-content/uploads/2009/10/Bild-42.png

Suomessa tällaiset 80-luvun hapsuiset ultravaalennukset näyttävät edelleen olevan suurta muotia

http://www.dudelol.com/img/oompa-loompas.jpg

Vierailija
28/81 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:34"]

Ruotsissa on muotia vaalentaa hiuksia hillitymmin ja kaikki kuivat latvat leikataan surutta pois, näyttää elegantilta

Suomessa tällaiset 80-luvun hapsuiset ultravaalennukset näyttävät edelleen olevan suurta muotia

[/quote]

Eikä:D Mistä löysit tuon jälkimmäisen kuvan? Mahtava esimerkki. Mitenköhän nuo hampaatkin on saatu loistamaan?

Vierailija
29/81 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 11:43"]

Minä en ole montaakaan kertaa värjännyt hiuksiani (kun ei ole tuota mainitsemaasi kaunista hiuslaatua, joka kestäisi käsittelyä), ja olen kokeillut niin vaaleaa, tummaa kuin punertavaakin väriä. Kaikista olen tykännyt. Oma hiusvärini on sellainen "likanen blondi" (lapsena se oli nätti vaalea).

Tumma sävy saa silmät loistamaan. Sitä oikein hämmästyy, miten kasvot kirkastuu. Meikkiä en käytä ollenkaan. Vaalea sävy (jota sinun mielestäsi minun ilmeisesti pitäisi suosia) ei tee mitään piirteille. Naama on yhtä valju kuin omalla hiusvärillä.

Minusta hiusten värjäämisessä on juuri se idea, ettei tarvitse olla koko ajan "oman värisensä". On tärkeintä, että tykkään itse. Ihan sama, mitä muut ajattelevat.

[/quote]

Minulla sama että tumma kirkastaa kasvot ja iho näyttää paremmalta tummana. Sopisi minulle paremmin, olen punapigmenttinen vaaleanruskea ja blondina valjumpi. Ja blondina nenäkin näyttää isommalta :P Mutta miellän platinablondin omaksi väriksi, tummana tuntuu että esittäisin jotain muuta kuten myös omassa värissä tuntuu jotenkin hiirulaiselta. Tummanruskea sopisi piirteisiini parhaiten, ei kylläkään musta. Vaikka olen tosi vaaleaihoinen, useimpien meikkivoiteiden vaalein sävy liian tumma.

Minusta ap on väärässä, kyse on enemmän tummanruskean eri sävyistä kenelle sopii kylmä kenelle lämmin, samoin muissakin väreissä. Eikä niinkään että tumma sopisi vain tummemmalle iholle. On niitä luonnostaan tummanruskeatukkaisia vaaleaihoisia pisamanaamojakin. Ex-miehelläni on tummanruskea tukka mutta ihan valkoinen ruskettumaton iho.

Vierailija
30/81 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullapa on mustaksi värjätyt hiukset ja kyllä vaan sopii, mutta en olekkaan mikään kalkkilaivan kapteeni ihonväriltäni, kesäisinkin rusketun todella helposti ja luonnostaan olen normi suomalaista tummempiihoinen.

Vierailija
31/81 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pitkään tummat, mutta kyllästyin niihin. Olen samaa mieltä että monet värjää liian tummaksi, olen todennäköisesti itsekin syyllistynyt siihen, vaikka monet kyllä toisaalta sanoivat että mulle sopii tummat.. Vaikka oikeasti on sellaset keskiruskeat (/harmaat) hiukset. Vaaleat taas eivät taas sopineet niin hyvin, kun joskus olen blondiakin kokeillut. Punaisista sain eniten kehuja, ja nyt ne onkin sävytetty vähän punertaviksi/kuparinvärisiksi. En tiedä mikä on "värityyppini", mutta olisi kiva tietää.

Vierailija
32/81 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:34"]

[/quote]

Ruotsissa on kaikki paremmin.

http://www.kissies.se/

Vierailija
33/81 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:24"]

Tumma väri näyttää paremmilta valokuvissa, kasvoihin tulee siisti kehys, kun taas vaalea väri tekee naamasta leveän possumaisen näköisen ja joskus näyttää siltä kun ei olisi hiuksia.

[/quote]

Miksi kasvoilla täytyy olla radikaali kehys? Ihminen on kokonaisuus, ja liian tumma tukka suhteessa muuhun kokonaisuuteen näyttää kovalta ja luonnottomalta. Onko se vaikutelma jonka haluaa antaa? Jos vastaus on aivan sama ei kiinnosta mitä muut ajattelevat, on selkeää ettei tosiaankaan ole merkitystä mitä muut ihmiset ajattelevat. :)

Tässä on muuten hyvä kuva liian tummasta tukasta. Tämä värihän teilattiin aika reilusti mediassa, mutta ainakin Suomesta löytyy vielä tätä tyyliä.

http://www.jadabeauty.com/blog/wp-content/uploads/2013/02/Cameron-Diaz-Dark-Hair.jpg

Ja tässä jonkun tuntemattoman blogistin kuva missä on aivan liian tumma väri suhteessa muuhun olemukseen:

http://1.bp.blogspot.com/-kwRpxgarktc/UCji_kKSBpI/AAAAAAAAWVY/xuf5hf5XO60/s1600/LAHTI+iphone+090.JPG

Vierailija
34/81 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pahempi juttu on liian blondi hopean eli toisin sanoen harmaan väriseksi värjätty pehko. Todella rumaa hamppua. Terv. oikeasti blondi jonka hiukset ovat tummentuneet iän myötä kauniisti

Vierailija
35/81 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niinpä. Minulla on luonnostani lähes musta tukka, talvisaikaan kalpea kylmänsävyinen iho, ja vihreät silmät. Kesällä olen iholtani aika tumma, sellainen oliivinsävyinen, mutta talvella tosiaan vampyyri-look, ja ihan luonnostaan. Minä tykkään näyttää tältä, vaikka sitten omalla tavallaan kovalta näyttääkin.

Mutta on sitä tullut kaikenlaisia hiusvärejä kokeiltua elämän varrella, ja yhtään sellaista ei ole ollut, mitä en olisi saanut toimimaan. Kovin kaukana luonnollisesta olevat värit vaan vaatii sitten meikkiin ja pukeutumiseenkin muutoksia. Esimerkiksi kun joskus värjäsin sellaiseksi kullanvaaleaksi tukan, näytin ihan kauhealta laittamatta, mutta kun sitten meikkasin ihonsävyä vähän lämpimämmäksi, huuliin ja poskille ja silmiin lämpimiä sävyjä, ja pehmeän maansävyiset vaatteet, niin näytin mielestäni ihán ok:lta. Jos laittaisin nyt luonnonvärissäni ollessani niitä samoja meikki- ja vaatesävyjä, se näyttäisi vaan tylstältä, koska oma väritykseni on dramaattinen ja vaatii samanlaisia sävyjä kaverikseen.

Vierailija
36/81 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon värjännyt mustat hiukset jo monta monta vuotta sitten. Tykkään tosipaljon. Kulmiin laitan lisää väriä joka päivä, vaikka ei ne ihan vaaleet oo muutenkaan. Sama vaikka en meikkiä muuten(luomiväriä yms.) laitakkaan, niin laitan aina ripsiväriä. 

Iho on aika vaalea ja kuulas, en käy missään solariumeissa yms. 

Silm't on siniset, ei ihan kirkkaat aina, riippu varmaan valosta, mutta siniset kumminni. 

Eikä mun mielestä mitään vikaa, ja sehän se taitaa olla pää asia.

Vierailija
37/81 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:24"]

[/quote]

Miksi kasvoilla täytyy olla radikaali kehys? Ihminen on kokonaisuus, ja liian tumma tukka suhteessa muuhun kokonaisuuteen näyttää kovalta ja luonnottomalta. Onko se vaikutelma jonka haluaa antaa? Jos vastaus on aivan sama ei kiinnosta mitä muut ajattelevat, on selkeää ettei tosiaankaan ole merkitystä mitä muut ihmiset ajattelevat. :)

Tässä on muuten hyvä kuva liian tummasta tukasta. Tämä värihän teilattiin aika reilusti mediassa, mutta ainakin Suomesta löytyy vielä tätä tyyliä.

http://www.jadabeauty.com/blog/wp-content/uploads/2013/02/Cameron-Diaz-Dark-Hair.jpg

Ja tässä jonkun tuntemattoman blogistin kuva missä on aivan liian tumma väri suhteessa muuhun olemukseen:

http://1.bp.blogspot.com/-kwRpxgarktc/UCji_kKSBpI/AAAAAAAAWVY/xuf5hf5XO60/s1600/LAHTI+iphone+090.JPG

[/quote]

Minusta tuo blogistin tumma tukka on tosi upea, ja sopii hänen ihonsävyynsä ja muuhun tyyliinsä erittäin hyvin. Hän menettäisi PALJON näyttävyydestään ja tyylistään jos pistäisi hiukset joksikin "luonnollisen"  maantienvärisiksi ja vähän raitoja.

Ylemmästä olen sen sijaan samaa mieltä kanssasi, näyttää värikypärältä ja saa kasvot näyttämään jotenkin nuhjuisilta. Tummuuden lisäksi näyttäisi olevan ihan väärä sävy hänelle, Cameron Diaz tarvitsisi selvästi lämminsävyisen ruskean kun on niin lämmin ihonväri.

Vierailija
38/81 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen sen verran yksinkertainen että haluan rahoilleni vastiketta. Jos tukkani on maantienvärinen, en halua ostaa purkista lisää maantienväristä. Pidän vähän 'värikkäämmistä' vaihtoehdoista, sallikaa se minulle.

Vierailija
39/81 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sekin täytyy muistaa, että hiuksia ei värjätä vain ulkonäön takia, vaan ainakin minulla hiustenväri, samoin kuin pukeutumisvärit, on tapoja ilmaista persoonaansa, ilmaista itseään. '

Aika usein kuulee ihmisten värjääävän sen sinänsä ihan kivan näköisen maantiensävyn muuksi, koska tuntuu että se on omaan paljon räiskyvämmäksi tai näyttävämmäksi tai seksikkäämmäksi koettuun persoonaan liian hillitty. Ei niinkään sitä etteikö se sopisi ehkä jopa parhaiten omaan ulkonäköön, mutta jos tukanvärin takia tuntee itsensä hissukaksi koko ajan, ei sekään kivaa ole. Ja jos haluaisi pukeutua vaikka gootahtavaan tyyliin, niin siinä rinnalla se maantienvärinen on aika outo.

Vierailija
40/81 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo KOROSTAMPA tätä maantien väristä tukkaani joka näyttää todella harmaalta auringossa,,, 

Juu enpä taida,, jatkan värjäystä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi