Mitä laittaisit salattiisi?
Jos siis vain mielikuvitus on rajana?
Minä laittaisin:
Lehtisalaattia
Granaattiomenaa
Avokaadoa
Halloumia
Ruohosipulia
Rypäleitä
Vihreitä oliiveja
Kirsikkatomaatteja
Oliiviöljyä
Balsamicoa
Airingonkukan siemeniä
Kommentit (138)
Cosmopolitan salaattia (kuulostaa hienolta nääs😄)
Kurkkua
Suolakurkkua
Puolukoita
Leipäjuuston paloja
Kalapuikon paloja
Paprikaa
Oliiveja
Punasipulia
Jotain yrttejä
Oliiviöljyä, puristettua appelsiini- ja sitruunamehua kostukkeeksi
Tämä nimi voisi olla Laten(minä) täyttävä salaatti
salaatti, avokado, paprika, tomaatti, kurkku, rypäle, tonnikala, kananmuna, salaattikastike
Hesburgerin paprika-tai kurkkumajoneesia, riippuen salaatista. Näitä mulla on aina muutama pussi jääkaapissa.
Ihan mitä tahansa TUORETTA. Alkaa olla jo vitamiinien puutos, kun ainoa, mihin on varaa, ovat puolalaiset omenat...
tomaattia
kurkkua
melonia
juustokuutioita (feta tai kermajuusto)
jääsalaattia
(oliivirenkaita)
ei kastiketta
Vuonankaali on mielestäni paras vihreä salaattipohjaksi. Sen lisäksi kurkkua, jotakin juustoa esim leipäjuustoa, fetaa, mozzarella, mansikoita tai persikkaa, pekaanipähkinöitä tai siemeniä. Eli vihreä pohja, juustoa,marjoja tai hedelmiä ja joku hyvän rasvan lähde. Tämä pääruoan lisukkeeksi, mutta jos syö salaatin pelkästään niin kanaa tai kalaa kaveriksi ja ehkä joku kastike vielä.
Duecorso kirjoitti:
Jääsalaattia
Kurkkua
Paprikaa
Tomaattia
Halloumia
Tummia rypäleitä
Granaattiomenaa
Auringonkukansiemeniä
Kurpitsan siemeniä
Suolattuja cashew pähkinöitä
Lisäks jos haluaisin tehdä siitä ruokaisamman, lisäisin vielä pekonia ja broileria.
Tää melkein mun. Granaattiomenan jättäisin pois, pekonin vaihtaisin savuloheen/tai broileriin. Pähkinät suolattomia. Ei halloumia.
Tammenlehväsalaatti
Rucola
Babypinaatti
Ohut luomu kurkku
Herneitä
Retiisiä
Raakaa parsakaalia (paloina/raasteena)
Kukkakaalia (paloina/raasteena)
Lämminsavulohta
Suolapähkinöitä
Tsatsiki kastike
Ostan aina valmiin kreikkalaisen salaatin mutta kun teen kanatortillat ostan jotain vihersalaattia , kurkun, fetajuustoa ja laitan salaatinkastikkeenkin.
Klassikko mut toimii,tonnikala,Lehti salaatti,kananmuna,tomaatti,kurkku,sitruuna,tilli.fresh.
Lehtikaalia
Pinaattia
Tomaattia
Paprikaa
Fetaa
Kikherneitä
Ja sekaan sotken tsatziki-tyyppisen kastikkeen (rasvatonta luonnonjogurttia, valkosipulia, raastettua kurkkua, suola ja pippuri)
Teen erilaisia salaatteja usein, mutta tässä yleensä arkilounaani - ravitseva, hyvän makuinen ja pitää nälkää.