Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettaisinko kákkaduunit ja alkaisin lukemaan täyspäiväisesti lääkiksen pääsykokeisiin?

Vierailija
19.08.2020 |

Olen niin väsynyt aivottomiin kákkatöihin missä menee kroppa vaan pilalle. Karenssia tulisi joo, mutta kyllä säästöillä ja niukalla elämisellä sen kestäisin. Peukkua jos kannatat ideaa lopettaa ja alkaa lukea lääkikseen, alapeukkua jos et kannata. Taustalla huonot yo paperit vuodelta nakki, mutta toisaalta yksi luonnontieteiden kandi jossa opiskeltu kaikki yliopiston perus fysiikat, kemiat ja biologiat.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta vasta sitten kun opiskelupaikka on saatu.

Vierailija
2/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne huonot yo paperit johtuu siitä, ettei lukiossa kiinnostanut lukeminen páskan vertaa, kiinnosti vaan pojat ja miltä mun hiukset näyttää. En siis lukenut oikeasti yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en lopeta, en jaksa lukea pääsykokeisiin joten silloin en ainakaan saa opiskelupaikkaa varsinkaan näin huonolla yo-todistuksella.

Vierailija
4/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä erikoistu sitten endoskopiaan, jos haluat välttää "kakkaduunit". : )

Vierailija
5/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja varmista näin, että et ainakaan pääse sisälle. Lääkikseen lukeminen on enemmän kuin kokopäivätyö.

Vierailija
6/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa selvää onko sulla edes mahdollista saada opiskelupaikkaa nykyään.

Vierailija
7/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on jo kandikin niin ehdottomasti pyrit eteenpäin!

Vierailija
8/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pääse edes valintakokeeseen jos ei ole huippuarvosanat.

Lääkis ei siis ole ehkä realistisin idea. Entä joku muu samanhenkinrn tutkinto, minne saattaisi jopa päästä pääsykokeisiin?

Vierailija
9/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei olisi? Johonki vähemmistökiintiöön taitaa mennä joten voi olla epätodennäköistä. Siksi ottaisin varalle myös esim. farmasian ja bioanalyytikan ja ehkä jopa sairaanhoitajan opinnot.

Vierailija
10/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin opiskelu ja oppimisputki on pitkä ja vaativa. Sisäänpääsy ei ole se vaikein juttu (olen päässyt).

Menee ainakin 10 vuotta ennen kuin opintojen alusta laskettuna oikeasti työn rupeaa hallitsemaan.

Ja jos väittelee, niin siinä on tietysti vielä enemmän hommaa sitten.

Jos ala kiinnostaa oikeasti niin sitten toki. Mutta muuten kannata ei edes ajatella.

Vierailija
11/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menee pääsykokeisiin ja saa paikan, mikä estää? Opintolainaa saa helposti ja töissä voi käydä viikonloppuisin jos rahasta on pulaa.

Vierailija
12/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin opiskelu ja oppimisputki on pitkä ja vaativa. Sisäänpääsy ei ole se vaikein juttu (olen päässyt).

Menee ainakin 10 vuotta ennen kuin opintojen alusta laskettuna oikeasti työn rupeaa hallitsemaan.

Jos ala kiinnostaa oikeasti niin sitten toki. Mutta muuten kannata ei edes ajatella.

Ei kai sinne kukaan pyri ajatellen, että se olisi jotenkin helppo tie? En minä ainakaan ole ajatellut niin.

Vierailija
13/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei olisi? Johonki vähemmistökiintiöön taitaa mennä joten voi olla epätodennäköistä. Siksi ottaisin varalle myös esim. farmasian ja bioanalyytikan ja ehkä jopa sairaanhoitajan opinnot.

AMK sairaanhoitajaksi ja sitte vähän aikaa töissä ja sitte uudelleen lääkikseen

Vierailija
14/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi valelääkäri kuitenkin pärjäsi työssään ihan ok?

Vierailija
15/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin työssä on sit myös niitä "kakkahommia", kun joutuu työntämää sormen potilaan peräaukkoon, potilas voi ulostaa hoitpöydälle, ottaa kakkanäytteitä.. Eli jos motiivina on välttää kakkaa niin ei lääkäriksi ! 

Vierailija
16/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bioanalyytikko tonkii myös kakkanäytteitä. Sairaanhoitajllia myös tulee kaikenlaisia eritteitä eteen. Ehkä farmasia olisi paras jos ei halua kakkahommia?

Vierailija
17/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjäsikö, kuka niistä? Mun äidin ystävä oli töissä osastolla, jonka osastonlääkärinä yksi niistä valelääkäreistä oli, ja hän kertoi ihmetelleensä, miten lääkärin vastaukset ja ohjeet olivat aina niin epämääräisiä ja monitulkintaisia, eikä hän olisi koskaan ottanut vastuuta mistään, vaan siirsi aina päätöksentekoa hoitohenkilökunnalle.

Vierailija
18/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin työpanokselle tulee aina olemaan kysyntää. Sinulla on hyvät edellytykset, jos olet opiskellut matemaattisia aineita, ja ilmeisesti olet niissä jossain määrin lahjakas. Luet biologiaa vielä lisää ja sitten vaan pääsykokeisiin. Kyllä siellä aina säilyy se ei-paperivalintaosuuskin.

Vierailija
19/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menee pääsykokeisiin ja saa paikan, mikä estää? Opintolainaa saa helposti ja töissä voi käydä viikonloppuisin jos rahasta on pulaa.

Huono yo todistus luultavasti estää pääsyn vaikka vetäisi täydet pääsykokeessa.

Vierailija
20/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjäsikö, kuka niistä? Mun äidin ystävä oli töissä osastolla, jonka osastonlääkärinä yksi niistä valelääkäreistä oli, ja hän kertoi ihmetelleensä, miten lääkärin vastaukset ja ohjeet olivat aina niin epämääräisiä ja monitulkintaisia, eikä hän olisi koskaan ottanut vastuuta mistään, vaan siirsi aina päätöksentekoa hoitohenkilökunnalle.

Se alkuperäinen kandi-valelääkäri pärjäsi aika hyvin. Mutta sehän esittikin vain neloskandia, joka oli siis "juuri saanut oikeuden olla kesätöissä". Palkattiin seuraavana vuonnakin uudestaan. Mutta tosiaan tuollaisessa hommassa vaadittava tietotaso on suunnilleen sitä tasoa, minkä itsekin olen tässä lääkärin puolisona hankkinut lukemalla lääketieteellisiä lehtiä muutaman vuoden ajan ja kuuntelemalla hänen juttujaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän