Kela otti työttömältä tuet pois koska teki videoita Youtubeen
Kela katsoi että videoiden tekeminen Youtubeen on kokoaikaista työtä josta voi ansaita rahaa vaikka kyseinen henkilö ei saanut siitä tuloja vaan julkaisi videoita harrastuksenaan. Ei mitää häbyä Kelalla.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän työkkäri sanois jos tietäisi että mulla on hevosia?
Minä voin kertoa omasta kokemuksesta. Sellainenkin hieno termi on kuin ratsastusyrittäjä. Itse jouduin kysymään työkkäristä että mikä heidän mielestään tekee minusta ratsastusyrittäjän, niin vastaus oli että koska minulla on oma talli jossa pidän hevosta. Työkkörille kävi ainostaan vain että vuokrasinn hevoselle maksullisen tallipaikan ja siirsin hevosen sinne. Se oma talli jossa hevosta sai pitää ilman tallimaksua ei siis kelvannun sille työkkärin tantalle.
Mistä se työkkäri kenenkään kotieläimistä tietää?
Ne pitäisi ilmoittaa Kelalle samoin kuin rehuun ja eläinten hoitoihin menevät kulut. Jos työkkäri on tietoinen kotieläimistä niin sitten tietä että Kelan tantat ovat juorupöydässä vasikoineet. Siksi Kelalle ei kannata ilmoittaa mitään omista tuloista, menoista, perheenjäsenistä ja elukoista.
Mikä laki määrää ilmottamaan Kelalle eläimistä? En ole hullumpaa kuullut.
Jos haet toimeentulotukea eläintensuojeluperusteisesti, niin kyllä ne hevoset ja koirat pitää kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voin kertoa omasta kokemuksesta. Sellainenkin hieno termi on kuin ratsastusyrittäjä. Itse jouduin kysymään työkkäristä että mikä heidän mielestään tekee minusta ratsastusyrittäjän, niin vastaus oli että koska minulla on oma talli jossa pidän hevosta. Työkkörille kävi ainostaan vain että vuokrasinn hevoselle maksullisen tallipaikan ja siirsin hevosen sinne. Se oma talli jossa hevosta sai pitää ilman tallimaksua ei siis kelvannun sille työkkärin tantalle.
Helposti. Työtön saa työtarjouksen ja ilmoittaa työkkäriin, että ei voi otaa työtä vastaan, koska työmatkoihin menisi päivässä yli tunti eikä hevoset voi olla ilman hoitajaa melkein 10 h/vrk.
No minä en ole ilmottanut, olen vaan hommannut hoitajan hevosille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne pitäisi ilmoittaa Kelalle samoin kuin rehuun ja eläinten hoitoihin menevät kulut. Jos työkkäri on tietoinen kotieläimistä niin sitten tietä että Kelan tantat ovat juorupöydässä vasikoineet. Siksi Kelalle ei kannata ilmoittaa mitään omista tuloista, menoista, perheenjäsenistä ja elukoista.
Jos haet toimeentulotukea eläintensuojeluperusteisesti, niin kyllä ne hevoset ja koirat pitää kertoa.
Ei kaikki edes hae toimeentulotukea.
Onko linkkiä tapauksen uutiseen? Tai videoon?
No nyt menee vielä hullummaksi, Kela kustantaa lemmikit 😂
minkälaiset ihmiset nauttii vasikoidessaan? siitä voi jäädä myös kiinni joten se hymy kyllä hyytyy...
Vierailija kirjoitti:
Perustulo! Voi kun me tarvitsisimme perustulon!
Ja kun perustulo on saatu, alkaa itku siitä, että se ei riitä mihinkään, tarvitaan asumistuki ja harkinnanvarainen toimeentulotuki takaisin. Toisaalta halutaan vero% alas, koska kukaan pienituloinen ei halua maksaa 40% tuloveroa.
Tosielämässä työkkäri ei vaadi puoltakaan siitä, mitä täällä on väitetty. Työkkärissä on vain reagoitu siihen selvityspyynnön vastaukseen, jossa työtön perustelee työnhausta tai koulutuksesta kieltäytymistä sillä, että että ei harrastuksen, kotieläinten tai jonkun muun syyn takia ole ehtinyt/pystynyt/katsonut tarpeelliseksi olla työmarkkinoiden käytettävissä.
Siitä tulee karenssi, koska laki on sitä mieltä, että omien hevosten hoitamisvastuu ei ole peruste kieltäytyä 30 km päässä olevasta työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki edes hae toimeentulotukea.
Vastasin kysymykseen, jossa tiedusteltiin, mikä laki määrää ilmoittamaan Kelalle eläimistä, en vastannut kysymykseen, hakevatko kaikki toimeentulotukea. Ihmeen moni hevostenomistaja muuten hakee!
Voi teitä työttömiä! Paikallislehdessä kuntakokeilun pomo kertoi, että ensi vuoden alusta kokeiluun ohjatut työttömät tavataan kasvokkain vähintään kahdesti kuukaudessa. Siinä onkin sitten keksimistä, miten kiemurrella eroon tarjotuista tehtävistä, kun elämässä olisi niin paljon kaikkea kivaa ilman itseilmaisutyöpajojakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos aloitan nyt syksyllä avoimen yliopiston opintoja, te-toimistolle ei siis kannata sanoa mitään?
Kannattaa. Työkkäri kyllä saa ne selville opintorekisterin kautta. Sovit ja pidät huolen, että suoritat alle 5 op kuukaudessa. Itse "sain luvan" verkko-opintoihin niin nyt ei tarvitse stressata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit kertoa, että lapsesi kaverit kävi maksua vastaan ratsastamassa hevosillasi. Muistan tapauksesi, se puhutti aika lailla, koska kaikki tiesi harrastuksestasi ja siitä, että otit lapsilta maksun, mutta et ilmoittanut sitä verottajalle. Pari kertaa lapsensa puolesta maksanut työkkärin virkailija mietti, onko eettisesti oikein, että työtön saa toimia toisin kuin muut vastaavaa toimintaa yrityksenä harjoittavat.Nämä ovat monin tavoin kipeitä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aloitan nyt syksyllä avoimen yliopiston opintoja, te-toimistolle ei siis kannata sanoa mitään?
Kannattaa. Työkkäri kyllä saa ne selville opintorekisterin kautta. Sovit ja pidät huolen, että suoritat alle 5 op kuukaudessa. Itse "sain luvan" verkko-opintoihin niin nyt ei tarvitse stressata.
Paitsi että 6 kk ajan saa suorittaa vaikka 120 op, tieto tästä on te-palvelut.fi -sivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että 6 kk ajan saa suorittaa vaikka 120 op, tieto tästä on te-palvelut.fi -sivuilla.
Joo, tää on varmastikin totta. Olen opiskellut kohta 3 vuotta niin en tiedä näitä uusimpia määräyksiä :) Mulla kun ei noin paljon tule ( edes 5 op) kun käyn osa-aikatyössä.
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä työttömiä! Paikallislehdessä kuntakokeilun pomo kertoi, että ensi vuoden alusta kokeiluun ohjatut työttömät tavataan kasvokkain vähintään kahdesti kuukaudessa. Siinä onkin sitten keksimistä, miten kiemurrella eroon tarjotuista tehtävistä, kun elämässä olisi niin paljon kaikkea kivaa ilman itseilmaisutyöpajojakin.
Harmi vaan, ettei niillä haastattelijoilla ole todellakaan tarjota mitään ”tehtäviä”, pupukursseja ja palkatonta työkokeilua korkeintaan.
Jos on niin tyhmä että antaa omia tietojaan sinne jakoon niin sietääkin saada keppiä!
Eikö tuossa tilanteessa saa sitten enemmän asumistukee?
Ja voi ihan hyvin pistää oman toiminimen ja hakee starttirahaa päälle...
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmiset ole vielä oppineet, että kun Kela kysyy, mitä tekee vapaa-ajalla, ainoa oikea ja hyväksyttävä vastaus on "istun sohvalla kalsarit jalassa ja juon halvinta keskikaljaa sekä katson tosi-tv:tä". Tuota ei voi tulkita mitenkään ammatiksi.
Tämäkin voisi työllistää itsensä Sohvaperunat -ohjelmassa!
Olen ollut työtön vuodesta 2011 ja ei kyllä ikinä ole kysytty eläimistä tai harrastuksista. Porvoossa varmaan kysytään.
Minun eräs tuttu harrastaa laatenvaatenetyifirmaansa. Mies tuo leivän pöytään ja nainen hankkiinntaskurahat tykkäämäästään puuhasta. Onko se harrastus vai bisnes? Riippuu miten katsotaan.