Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako keikkatyöstä palkan jos sairastuu?

Vierailija
19.08.2020 |

Olen tehnyt keikkaa nyt kevään ja kesän ajan yhteen pieneen yritykseen. Jouduin nyt ensimmäistä kertaa perumaan vuoron flunssan takia. Olenko oikeutettu palkkaan vai onko se toiveajattelua?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/11 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on yli kahden viikon työsopimus, saat. Jos olet tarvittaessa töihin kutsuttava, et saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on mustaa valkoisella työvuoroista

Vierailija
4/11 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen tiedoilla ei voi vastata. Sopimuksen muoto ei yksin määritä, myös tarvittaessa kutsuttava saa palkan sovitusta vuorosta aloittajan tilanteessa. Vaatiiko firma lääkärintodistuksen, oletko toimittanut sellaisen? Kaikissa paikoissa omailmoitus ei riitä.

Vierailija
5/11 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on mustaa valkoisella työvuoroista

Mustaa valkoisella on tekstiviesti vaan.. T. Ap

Vierailija
6/11 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun soitin esimiehelle niin ei ainakaan vaatinut lääkärintodistusta. Yritän kyllä päästä koronatestiin tänään joka tapauksessa..

Vierailija
7/11 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo todennäköisesti saat palkan jos on sovittu vuoro ja sitten tulee olla lääkärintodistus. Sen saat kun teet omaolo testin

Vierailija
8/11 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu firmasta mikä on käytäntö. Yksi aika yleinen on, että jo sovituista vuoroista saa. Tämä tosin toimii parhaiten silloin, kun on kyseessä esim rekryfirma jolla on vuoronvarausäppi. Ei jää epäselväksi, onko jotain sovittuna vai ei. Muussakin tilanteessa yrityksellä voi olla ja tulisi olla joku systeemi siihen, missä vaiheessa nollasopparilaisen vuoro muuttuu sitovaksi.

Vierailija
9/11 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun soitin esimiehelle niin ei ainakaan vaatinut lääkärintodistusta. Yritän kyllä päästä koronatestiin tänään joka tapauksessa..

Voi olla vaikeaa päästä saman päivän aikana testiin. Minä sain yksityiselläkin ajan  vasta 1,5vrk kuluttua soitosta.

Vierailija
10/11 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit palkan maksaja itse niin maksaisitko?

Vierailija
11/11 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit palkan maksaja itse niin maksaisitko?

Jos minua velvotettaisiin maksamaan niin kyllä. Myös jos kyseessä luotettava työntekijä joka tehnyt paljon vuoroja, niin maksaisin mielelläni. Veikkaan kyllä jos en kysy asiasta, niin silloin ei ainakaan makseta... T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi