Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalismammat elokuuhun!

01.08.2008 |

Aloitetaanpa uusi pino näin elokuun kunniaksi!

Ja tosiaan, on jo elokuu!! :O kesäkin sitten alkaa olemaan ohitse.. mutta nyt sitten syksyä ja talvea odotellaan! :)

Ja meidän vauvelit sen kuin vaan kasvaa. Meidän neiti täytti viikko sitten 4kk ja neuvolassakin käytiin. Painoa oli tullut yli kilo, hih! :) eli nyt mitat ovat 6915g ja 64,2cm. Eli iso tyttö alkaa jo olemaan. Enää ei pysytä lattialla yhtään selällään vaan heti ollaan jo mahalleen kääntymässä. Ja neiti on todella utelias ja tarkkaavainen, niinhän tuo neuvolantätikin sen totesi. :)

Joku kyseli vauvan painoarviosta ennen syntymää. Niin täällä ei tehdä ollenkaan vauvan paino arviota... mutta käsi tuntumalla sanoivat olevan, ihan normaalin kokoinen. Vähän ihmetyttää kyllä...?!

Kiinteitä ei olla aloitettu, kun rintamaito näyttää riittävän. suurinosa täältä ovat vissiin jo kiinteitä antaneet ja oliko se nyt trappan poitsu, joka oli jo jäätelöäkin maistanut! :) varmasti oli hyvää!:)

Untuvikolla uniongelmia. Täällä sama homma, eli öisin valvon syötön/pumppaamisen jälkeen 1-2h.. vähnkö ärsyttää, kun uni ei tule ja sit aamulla on niiin väsynyt.

Satuliinukan poju alkanut vierastamaan. Niin myös täällä! :( mutta vielä ei onneksi kovin pahasti..

Viikonpäästä ollaan tosiaan miehen ja muutaman muun kanssa lähdössä illanviettoon ilman lapsukaista! ja varmasti tekee hyvää päästä välillä tuulettumaan! :)

nyt pitää mennä syömään ja laittakaahan maaliksen kuulumisia taas tänne!

Viikonloput kaikille!

Aurelia ja neiti 4kk

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan järkkyä. Meidän maalisvauveli on kanssa kolmas. Esikoiselta en muista juurikaan hiustenlähtöä, kakkoselta lähti jonkun verran, mutta nyt.. suihkun jälkeen lähtee niitä tuppoja! AAAARRRRGG! Tuleeks miusta kalju?

Voi Maaria2, haluun siun marjakaverkis!! Tykkään kauheesti käydä marjastamassa, mutta viime syksynäkin tais jäädä pariin kertaan.. katotaan pääsenkö tänä vuonna ollenkaan:( Ei oo pahemmin kavereitakaan lähtijöiksi, ei taida marjankeruu olla muotia enää..

Täälläkin alkaa flunssa hiukan hellittämään, mutta koko ajan kyttään, kuka on seuraava. Itse oon yskimisen takia nukkunut viikon tosi huonosti ja nyt jos joku lapsista tulee kipeeks, ni tietää lisää valvomista.

Jännä muuten, kun joku sanoi, että vauvelia voi alkaa istuttamaan syöttiksessä:-O En oo moista tullut vielä ajatelleeksi, eikä neuvolassakaaan ole mitään sanottu. Meidän neiti on ollut kanssa tosi jämäkkä tyyppi, ja lempileikkeihin kuuluu "hyppely" sylissä. Omat jalat on siis löytynyt. Saas nähdä millon uskallan "istuttaa" meidän pikkusta. Meillä on sitterikin vielä makuuasennossa.. hihh, ehkä tytsy ei siksi viihdy siinä yhtään!

Meidän esikoinen aloitti eilen koulun! Kamalaa! Siis poikanen on ihan innoissaan, mutta äiti kauhuissaan. Tuntuu, että lapsi on ihan omillaan, eikä opettajan kanssa tule sillä tavoin juteltua, kun päviäkodissa. no voi.. nyt minuu taas tarvitaan.. palataan asioihin myöhemmin.

Vierailija
42/97 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tullut taas paljon tekstiä tänne, niin piti tulla itsekkin tänne, kun neitikin näyttää vaunuissa viihtyvän.

Maaria2 ollut marjassa. Voi että, ihanaa että joku vielä jaksaa tuollaistakin. Mä kans haaveilen, että vois käydä poimimassa talveksi mustikoita pakkaseen. Neuvolatäti säheltänyt teidän neuvola-ajan. Höh, ei varmasti tuntunut kivalta, kun itse niitä ainakin odottaa aika lailla.. :( ja teilläs on muutenkin harvoin neuvola käyntejä!! :O Täällä on 1kk välein aina.. Mites muilla?

Riinuzka oli ilmoittautunut jo jumppaan. Hieno homma!:) Itse kanssa alkanut harkitsemaan kuntosalilla käymistä, kun kroppa kyllä kaipaa kiinteytystä... Ja hauskaa leffa-iltaa teille! Kyllä mä uskon, että kaikki menee hyvin siis vauvalla ja sillä hoitajalla. Mulla oli kanssa aluksi ja on vieläkin iso huoli, jos neiti jää hoitoon, mutta kaikki on onneksi mennyt aina hyvin. :)

ja joku kyseli tuosta vauvan hoidota muutakin.. eli ei ollut la ensimmäinen kerta kun oli muualla hoidossa. Yön yli tosin oli eka kerta, mutta sekinhän oli vain sattumaa että jäi sinne koko yöksi.. itse en tosin silloin kovin hyvin nukkunut, kun huoletti että miten se neiti ei jo ole herännyt syömään(äitini lupasi siis soittaa, kun herää yöllä syömään, niin olisisin kiirehtinyt sinne imettämään)

Ekan kerran neiti oli hoidossa n3kk ikäisenä siskollani ja muuten ollut miehelläni parin viikon ikäisestä asti aina noin kerran kuukaudessa, kun äiti lähtenyt ruokakauppaan tai sitten ihan kaupungille shoppaileen. Aina on mennyt tosi hyvin! :) Vaikka tosiaan täysimetyksellä täällä edelleen mennään, niin maitoa ollut aina pakkasessa, jota neiti on tuttipullosta tyytyväisenä vain juonut. :)

Hiusten lähdöstä ollut puhetta. Niin mullakin lähtee jonkin verran enemmän hiuksia kuin normaalisti, ja en ollut edes aatellut asiaa, ennenkuin täällä joku siitä mainitsi.. pitäis taas varata kampaajalle aika, kun täälläkin tuntuu että mun hiuksia on joka paikassa.. vähän lyhentäis, kun munkaan mies ei halua musta lyhythiuksista... ;)

Perhe-kerhossa ajateltiin alkaa käymään. Kiva kun saa vähän sisältöä päivään.. se olis siis kerran viikossa. Mites muut? oooteko aatellut käydä missään vastaavissa?

Nukkumisesta ollut myös täällä puhetta.. niin meidän neiti on aina nukkunut omassa sängyssä. Kun pelkään että minä tai mieheni esim kyynärpäällä häntä tökätään tai muuta. Mies kun vielä niin sikeä uninen... minä taas herkkä uninen niin en sit saa unta, jos vauveli vieressä, kun niin huolettaa..

Neiti tuolla kuullostaa jo heräilevän 2h päikkäreiltä, niin pitää taas mennä.

Mutta untuvikon esikoinen kouluuun jo lähetenyt! voi että! sulla on jo niin isoja lapsia. ja varmasti huolettaa, että miten kaikki siellä menee, mutta tsemppiä nyt pienelle koululaiselle ja myös sulle, kun esikoinen aloittanut koulun! :)

mutta tulihan taas teksitä ja nyt täytyy kyllä kiirehtiä, ettei neiti ihan hermostu.. eli moido!

Aurelia ja neiti 4,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana oiskin välillä käydä luonnossa, mut en oo mikään hirvee marjastaja vaikka nuorempana pakko äidin kanssa oli välillä käydäkin... Mua pelotti aina pienenä et joku karhu tulee, kun äiti oli kertonut et oli kerran nähnyt läheltä karhun kun marjassa oli yksin ollut.. Sienessä ois kyl mukava käydä, mut ei kuulemma hirveästi ole vielä, mut nyt niitä varmaan rupee putkahtelemaan kun satelee näin paljon.

Voi että ois ihanaa kans alottaa joku jumppa, mut en tiiä miten onnistuu vaavia saamaan aina jonnekkin jos isä ei vahtimassa.. Aattelin ilmottautua vauvajumppaan ainaskin.. Saas nähä miten onnistuu tytön kanssa koko touhu..

Täälläkin lähtee hiukset.. Ärsyttää ku joka paikka täynnä niitä.. Onneksi ei sentään tukottain vielä lähde. Itsellä on kans pitkät hiukset vaikka onhan niitä pätkästy jo lyhemmäksi. Mut kyllähän ne kasvaa takas jossain vaiheessa.. ei sitä nyt ihan kaljuksi tule.

Minäkin kävin kattomassa kaverin kanssa leffan ja isukki vahtimassa.. Mut ei oikeen ollu onnistunu :( oli suurimman osan aikaa vaan huutanu ja pullo ei ollut ees kelvannu :( et ei varmaan tarttee vähään aikaan minnekkään lähtee. Ehkä vasta sit yritettävä uudestaan kun en enää imetä? Ei oikeen innosta jättää hoitoon jos vaan huutoa ja ei syö :(

Niin ne vaan lapset lähtee maailmaan :) Tsemppi untuvikolle :)

Mitenkäs muuten hampaiden tulo muilla? Huomasin tossa et tytöllä on hirveesti vaalentunut alhaalta ikenet ja näyttäs et pullottaa kans.. siitä varmaan saattaa johtua ne levottomat yötkin.. Mut kuulemma ne hampaat voi olla pitkäänkin tuloillaan ennen ku putkahtaa.

Ja ei täällä tainnut mitään suurempaa kuumetta tullakkaan tytölle piikistä, pientä lämpöä ehkä ja ei ehkä niin haluu syödä.. Haluu jäystää vaan jotain kovaa ja tissi ei kelpaa.. Ne hampit varmaan vaivaa.

Hyvää viikon jatkoa kaikille..

Vierailija
44/97 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdullista kuulla, että muiltakin mammoilta lähtee tukka päästä. Mä yritän elo- tai syyskuun aikana päästä kampaajalle, niin leikkautan itselleni lyhyen polkkiksen. Tuntuu että tällä tukanlähdön määrällä pitkä tukka on kohta pelkkä laiha luiru. Näin tapahtui esikoisenkin kanssa, mutta kyllä se siitä sitten vahvistui taas. Juu eli meidän Vinski-vauva on perheen toinen lapsi, isoveli on 2,5v. Meillä Vinski nukkuu joskus päikkärit pinniksessä, mutta muuten molemmat lapset nukkuvat yönsä minun vieressä. Se on minusta niin ihanaa ja helppoa. Perheen isä nukkuu itsekseen "aikuisten makkarissa". Ennen isällä oli sentään kissa seurana, mutta sekin kuoli vuosi sitten (18-vuotiaana) vanhuuteen. On harkittukin uuden kissan ottoa, mutta mies haluaa odottaa että Vinski olisi vähän isompi. Ei tänne kummempia kuulu, aika rientää, Vinski täyttää ens viikolla 5kk. Kovasti punkee vatsalla ollessaan jo peppua pystyyn ja yrittää työntää jaloillaan itseään eteenpäin. Saapa nähdä koska alkaa ryömimään. Esikoinen alkoi vasta 8kk iässä, mutta Vinski tuntuu kehittyvän nopeampaan tahtiin. Meilläkin vauveli kaivelee suutaan koko ajan ja kuolaa paitojaan litimäräksi.

Annoin jo kaikki ihan pienet vauvanvaatteet pois ja haikealta tuntui, Vinski jää kuitenkin meidän perheen viimeiseksi vauvaksi. Olen jo täyttänyt 41v ja tämä toinen raskaus oli kieltämättä jo vähän hankala. No minä nautin nyt joka päivästä täysillä. Siksi mulla ei ole mitään kiirettä lopetella yöimetyksiä eikä muitakaan "vauvamaisuuksia". Teen asiat kaikessa rauhassa vauvan oman rytmin mukaisesti ja iloitsen siitä että minulla on vielä tämän ikäisenä tämä ihana toinen vauva..

Hempeilyt sikseen. Mukavaa loppuviikkoa kaikille! Toivottavasti ei sada koko ajan. Palaan ensi viikolla neuvolakuulumisten kera. Moikkis.

Vierailija
45/97 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritänpä minäkin kommentoida ja vastailla juttuihin.

Minä en ole huomannut lisääntynyttä hiustenlähtöä. Toki pojalla on silti näpeissään jatkuvasti hiuksia.

Meillä on poika alusta asti ollut tarvittaessa isukin hoidossa muutamia tunteja. Ei kuitenkaan kovin usein. Jatkossa tuleekin olemaan säännöllisesti viikoittain, kun alan taas käydä urheilemassa. Harmi, että Minzun poissaollessa vauva oli itkenyt eikä pullo ollut kelvannut. Onko vauva ennen syönyt pullosta? Kannattaa vaan toistekin kokeilla. Voi olla vaikeampaa jättää vauvaa hoitoon taas pidemmän ajan päästä.

Me käydään myös tällä hetkellä neuvolassa kerran kuukaudessa. Välillä on ollut pidempiäkin taukoja. Viime viikolla pitikin olla neuvola, mutta se peruuntui terkan sairastuttua.

Meidänkin on tarkoitus alkaa käydä perhekerhossa. Lisäksi olis tarkoitus mennä muskariin ja vauvauintiin. Muutenkin, kun on paljon mammakavereita, joita on kiva tavata, niin puuhaa riittää yllin kyllin.

Hampaista meidän pojalla ei onneksi ole vielä tietoa. Tarpeeksi tuntuu jo sekin, kun ottaa rinnasta kunnolla ikenillä kiinni!

Hyvät yöt!

Vierailija
46/97 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hui,kauhia kun on aika taas vierähtänyt!ei ole keretty tänne kirjoittelemaan ollenkaan..nyt ajattelin et pakko kirjoittaa jotain nopsaa ku tyttö torkahtelee tossa lattialla..kuten jo taisin mainita viimeksi niin vaarini kuoli viime viikolla ja nyt mennään sitten hautajaisiin viikonloppuna.ajomatka on PITKÄ,ja pikkasen jänskättää miten vaavi suhtautuu siihen..ensin pitilentäen mennä mutta olivat niin sopimattomia aikoja jäljellä niin päättettiin autolla sitten matkaan mennä..toivottavasti kaikki mnee hyvin,haluan kuitenkin vaaria hyvästellä..

painoarvioista oli puhetta..mulla kerrottiin vaan rv.36 että painaa sillä hetkellä runsaat 2700g ei sanonu mitään mitä painaisi la.na!tyttö sitten painoi 3264 ja oli suht helppo synnytys..niin,näin jälkikäteen santtuna!=)

en oo hiustenlähdöstä merkkejä huomannu ollenkaan..vielä,ainakaan!

joku oli marjassa käyny,kävin kanssa sienessä naapurinkaa ja kanttarellejä oli ihan kiitettävästi..

meilläkin tahtoo tyttö itkeä kun isänsä hoitoon joutuu..en tiedä syytä ollenkaan tähän..rauhoittuu aina syliin vaan ja jos illalla olen poiss aniin sylissä viihtyy kunnes kylpyaika,käy kylvyssä ja rauhoittuu nukkumaan..mutta aika ennen nukkumaanmenoa on jotenkin rauhatonta..ollan kyllä useammin nyt kokeiltu rohkeasti vaan,ettei se ainakaan pahene..mulla on ollut aidanmaalausta aika paljon nyt iltaisin kun säät sallinu..sovittiin ukonkaa et se rakentaa jos mä maalaan=)

tyttö muuten meidän ensimmäinen ja toivottavasti ei viimeinen lapsi..ainakin kaksi jos vaan suodaan...nyt muuten alkaa ukkostaa joten käyn koirat hakemassa pihalta sisälle!

mutta ihanaa viikonloppua kaikille ja pitää yrittää usemmain taas käydä kirjoittelemassa!

cathinna&tyttö 4,5kk(hui ku aika rientää)

Vierailija
47/97 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin äkkiä tulee mieleen satuliinukka, fantzu...joista ei ole kuullut pitkään aikaan mitään...ja muutkin! :) Eli nostetaan sit pinoa ja ihan pikapika kuulumiset laitetaan.

Tänään neiti löysi oikein kunnolla omat varpaansa ja näyttipä maistuvan hyvälle.. :D heh!

Huomenna ollaan lähdössä päiväksi mökkeilemään. ja toivotaan että olis mustikoitakin. :)

Hyvät viikonloput kaikille!

Vierailija
48/97 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan kunnon löpinät taas!

Ensimmäisestä multa lähti tukka, toisesta lapsesta vain vahvistui ja nyt kolmannesta taitaa taas lähteä aika lailla. No eipä se raskausaikana lähtenytkään, mutta olen myös kuullut, että synnytys saa aikaan hiustenlähdön, hiukset reagoivat aina jälkikäteen erilaisiin stressitiloihin ja siksi menee näin kauan. Sikäli uskon tämän paikkansapitävyyden, että muissakin stressaavissa elämäntilanteissa olen samaan törmännyt. Ja kakkosen synnytys oli HELPPO! Mulla on kanssa pitkä tukka, melkein vyötärölle tällä hetkellä mutta ei taida olla kauaa...

Hieroja mulla kävi viikon välein kun kakkonen oli puoli vuotias, ilman en selvinnyt ja nyt tilanne alkaa olla sama. Eilen mies hieroi hartioita ja puolen tunnin kuluttua alkoi huimaus joka paheni yötä myöten, kävelin seiniä pitkin ja yöllä en päässyt sängystä ylös. Vieläkin, vuorokauden kuluttua, on hiukan hassu olo. Mutta tissit eivät ole olleet näin täynnä maitoa pitkään aikaan!! Ilmeisesti oli hartiat aika jumissa kun ei veri kiertänyt rinnoissakaan Mutta hemmetin kallista on hierominen, vanha hieroja korotti taksojaan enkä siitä hieronnasta ole valmis maksamaan niin paljon, mutta pakkohan se on jos en muuta keksi.

Lellona ja Aurelia kirjoittelivat yökyläilystä. Meidän vauva on ollut kaksi kertaa puoli yötä kylässä, on viety mummulle iltatissin jälkeen ja haettu kahden ja neljän välillä. Illalla oli kovasti itkettänyt mutta nukkui hyvin siihen asti kun haettiin. Asutaan ihan lähekkäin, ja ekalla kerralla ei herännyt siirrettäessä mutta toisella kerralla katseli ihmeissään että mistä on kyse. Näin kun ollaan täysimetyksellä niin en ole vielä valmis jättämään Hermannia koko yöksi hoitoon, on turhan työlästä antaa pullosta niin usein enkä itse jaksa pumpata. Muuten on ollut mummulla hoidossa syötön välejä, kerran kauemminkin.

Untuvikon olisi pitänyt tulla tänne mun kaveriksi!! Vattuja keräsin tänä kesänä parikymmentä litraa, punaisia viinimarjoja ei tullut kuin neljä maijallista ja mustat ja karviaiset on vielä pensaissa. Ne kun saa talteen niin pääseekin maistelemaan luumuja ja kriikunoita. Kirsikoitakin meidän uutukaisessa puussa on upeat 6 kappaletta Ja omenoitahan tänä vuonna riittää, joten touhua on koko syksyksi. Onneksi on nuo pihapensaat, kun eihän tästä millään mettään repeä. Mutta siellä sielu lepää, ja onneksi tänäänkin pääsin vähän piipahtamaan. Aurelialle voin kertoa lohdutukseksi, että ei ole metsässä ainuttakaan mustikkaa poimittavaksi, kaikki meillä siis omasta pihasta.

Ja voi Untuvikko sinua... Ajattelen kauhulla ensi syksyä kun meidän pikkuinen lähtee eskariin... Ehkä tässä vuoden aikana ehtii ajatukseen sopeutua, tai sitten ei..

Meillä on ollut kumman levottomia öitä, isommat on heräilleet monta kertaa ja vauvakin syönyt 4 kertaa yössä. Itse olen pitkään nukkunut tosi sikeästi, mutta nyt muutamat yöt on olleet ihan ihmeellisiä, en millään meinaa saada unta ja uni on todella kevyttä. Päivät onkin olleet aika tuskaa, mutta onneksi ei ihan hirveästi ole satanut niin on ulos päässyt, ja se aina helpottaa.

Meillä tuo neuvola on nyt niin harvoin siksi, että olivat kuukauden lomalla enkä halunnut mennä tuonne 10 kilometrin päähän. Lisäksi olin ihan tyytyväinen siihen, että ensimmäinen rokotus viivästyy. Olenkin tässä harkinnut, että kyselen terkalta mitä se tuumaisi jos jätettäisiin sitä vielä pari kuukautta, että vauva ehtisi täyttämään puoli vuotta. Mitä tuumaatte asiasta? En siis missään nimessä aio jättää rokotuksia kokonaan pois, mutta jotenkin on alkanut tuntumaan siltä, että ei ihan noin pieneen saisi mitään vieraita aineita panna. Toivoisin keskustelua aiheesta, vaikka varmaankin teidän kaikkien vauvat on ehditty jo rokottamaan.

Me ollaan käyty seurakunnan avoimessa kerhossa, siellä jatketaan tänä syksynäkin. Lisäksi mennään muskariin ja vauvauintiin. Muskari tietenkin isompien ehdoilla ja tuo vauvauintikuvio on vielä vähän auki. Mutta molemmissa on käyty 5 vuotta ja hyviä harrastuksia ovat. Muskarissa en tosin jaksaisi enää itse käydä...

Mutta nyt jään odottelemaan isännän paluuta lätkämatsista, ekan erän aikana tuli viesti että kaapista löytyy vihreitä kuulia ja nyt odottelen jotain herkkuiltapalaa... :)

Maaria ja Hermanni 4 kk

Vierailija
49/97 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, pitkään on mennyt ennenkuin koneelle on jaksanut ajatuksia kirjoitella. Tuskinpa mua kukaan enää muistaa, vaikka kirjoittelinkin ahkeraan raskausaikana. Eli meidän toinen tyttömme syntyi 7.3 ja ikäeroa esikoiseen tuli 1,5 vuotta. Nimeksi tytölle tuli Elvi. Synnytys meni hyvin, mutta sitten alkoi sellanen sairastelukierre esikoisella ja osansa sai tietysti pikkusiskokin, 3 viikon iässä eka sairaalareissu kun nousi kuumeet ja hirvee räkätauti, eikä pikkunen jaksanut syödä, siitä sitten korvatulehdus molemmille ja sen ensiapureissun tuliaisina Rota-virus molemmille. Se oli ihan hirveetä. Elvi tyttö oli vajaat 4 viikkoa sillon ja molemmat olivat letkuruokinnassa sairaalassa. Siitä kuntoivuttiin niin ite sain kunnon rintatulehduksen ja siitä taas uutta korvatulehdusta ensin esikoiselle ja sitten vauvalle. Heinäkuussa molemmat sai vesirokon, ensin isosisko, sitten pikkusisko ja samaan aikaan taas korvatulehdukset...juu ja taas viikko sitten Elvillä. Molemmat ovat myös penisilliiniallergisia, esikoinen reagoi tosi voimakkaasti, Elvi lievemmin. Tästä sairastelusta masentuneena tilasin itselleni irti infektiokierteestä kirjan, jonka oppeja aion kokeilla.

Mutta positiivisiin asioihin. Imetys sujunut hyvin, niin hyvin ettei pulloa huoli edes ( esikoinen pullolla 3,5kk ikäisestä kun oma maito ehtyi) Täysimetyksellä mentiin 5kk (esikoinen osittaisimetyksellä lähes syntymästä asti). Nyt on reilu viikko maisteltu kiinteitä ja jo maistuu ne. Positiivista varsinkin se ettei enää tarvi imettää joka toinen tunti, sitä ehdin sen 5 kk tehdä! Tämän ansiosta imetyskerrat vähentyneet 10-12 kerrasta seitsemään, ihanaa ja yöt menee yhdellä imetyksellä. Annan kerran päivässä kasvissosetta ja illalla puuroa 1/2 desiä. Ei uskois, mutta totta se on että taisi jo tulla tarpeeseen. Meillä ollaan niin väsyneitä noiden sairastelujen jälkeen kun sitä on tää 5 kk melkeen ollut, että on ehtinyt sitä univelkaa kertyä, nyt vaan odottaa sitä aikaa kun voin antaa molemmat lapset aamulla isän hoiviin ja nukkua niin pitkään kun nukuttaa :). Vaikka tarvii kai sen isänkin joskus saada nukkua.

Hoidossa ei ole nyt kumpikaan ollut. Tuo imetys kun hiukka rajoittaa, mutta ehkä kohta sitä vois vaikka lähteäkin tuulettuun, sitten kun niitä kiinteitä menee enempi, tulis kyllä tarpeeseen. Yhdessä miehen kanssa ei kyllä päästä kun asutaan täällä ulkomailla ja ei ole oikein luotettavaa lapsenvahtia saatavilla. Miehen vanhukset kun on kiireisiä eläkeläisiä etteivät matkoiltaan ehdi.

Mä ajattelin aina ettei missään nimessä enempää kuin kaksi lasta, mutta jo nyt musta tuntuu, että haluan vielä yhden jos sellainen meille suodaan, miehenkin olen jo lähes saanut ylipuhuttua ;). On ne lapset vaan niin ihania vaikka rankkaakin on.

Nyt tarvii mennä nukkumaan, sillä meidän perheessä esikoinen pitää huolen että ollaan aina aikasin pystyssä!

Viikonloppuja kaikille!

Vierailija
50/97 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko todella jaksanut ilman apuja nuo kaikki sairaudet ? Nostan hattua sinulle .

Meillä nyt viikon jyllännyt flunssa ja yskä .. nytkin oli pakko nousta , kun ei saa nukuttua . Pienintä käytin lääkärillä .. ei onneksi mitään löytynyt . Olen suolatippoja laitellut ja suppoa .. nenäfriidankin kävin ostamassa ja siitähän neiti tykkää .. alkaa kikattamaan , kun imen . No , ehkä tästä selvitään.

Meidän kolmas tyttömme täytti eilen 5 kk . Salaa olen haaveillut jo neljännestä , mutta ei taida puhti tai talous enään riittää.

Tuossa eräänä iltana huomasin neidillä pienen hampaan alun alhaalla , kun harjailin hänen ikeniään .. vähänkö riemastuin .

Rokotuksista .. olemme siis saaneet ensimmäisen 3 kk iässä ja seuraava tulee ensi viikolla . Ei ollut meillä mitään oireita .. neuvolan tätikin sanoi etukäteen , että ovat nykyään niin hyviä , ettei pitäisi mitään juuri tullakkaan . Meilläkin neuvola kuukauden välein . Aina odottelen innolla seuraavaa . En kyllä kovin henkilökohtaisia asioita sinne viitsi kertoa , mutta tytön kuulumiset kyllä .

Nyt on rytmit muutuneet meillä niin , että tyttö meneekin yöunille vasta klo 22 .. vielä pari viikkoa sitten meni klo 20 . Vähän harmittaa , kun ei enään jaksa omia juttuja touhuta illalla . Hän syö yhden kerran ja jatkaa sitten parhaimpina aamuina 8-9 asti .

Taidan lähettää tämän tässä välissä , ettei mene tekstit taas harakoille .

Vierailija
51/97 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritin jo aiemmin laittaa jatkoa , mutta kone jumiutui .. katsotaan tuleeko tämä.

Hassua lukea ekaluokkalaisista , kun meillä vanhin tyttö menee ensi syksynä

yläasteelle ja jännäämme nyt jo sitä . 12 veellä alkaa olemaan välillä murrosiän oireita . Mutta hyvin ovat tytöt pärjäänneet alusta asti , vaikka joutuivatkin olemaan iltapäivät yksin , samoin aamut . Puhelinlangat lauloi tiheään . Tsemppiä vaan .

Meillä siis keskimmäinen vitosella .

Kurjalta kuulosti , ettei isän hoito meinaa pienille kelvata . Meillä kyllä on alusta asti isin syli kelvannut , mutta minä en oikeen ole raaskinu luopua tytöstä edes isille , jotenkin kuvittelen itsekkäästi olevani parempi hoitaja . Nyt olen yrittänyt silloin tällöin irtautua kotihommista vaikkapa lenkille ja antaa isin touhuta tytön kanssa ilman minun hössötystä .. ihan on hyvin pärjänneet .

Ulkopuolisia hoitajia meillä ainoastaan mummo .. oma äitini ilmoitti heti , ettei hoida vauvoja . On ollut tyttö 2 kertaa yökylässä 2kk ja 3kk . Oli itkenyt kuulemma vähäsen . Siitä tuli tietysti huono omatunto , että saa nähdä koska yritämme uudelleen .

Toisinaan tuntuu vähän yksinäiseltä , kun kaikki tutut töissä . En ole viitsinyt puistoonkaan mennä , kun toinen vain nukkuu . Perhekerhoon ajattelin mennä sitten , kun tyttö vähän liikkuu .

Ajattelin lopuksi kysellä minkä ikäisiä muut kirjoittelijat ovat ( saako kysyä) itse olen 33 - vuotias .

Mukavaa viikonloppua .

Vierailija
52/97 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Maariallahan on ollut mukavaa, kun mies on ollut lätkämatsissa. Vihreät kuulat kaapissa ja lopuksi vielä miehen laittama iltapala! : )

Mulla on kanssa tänään ollut ihan luksuspäivä. Kun poika alkoi ekoille päikkäreille, lähdin shoppaileen. Kun palasin kotiin, poika oli pullolla, ja sitten isi ja poika lähtivät ulos vaunutteleen. Minä jäin kotiin katsomaan olympialaisia ja juomaan päiväkahvia. Huippua! Mies tosin saattaa lähteä illalla viihteelle. Ei passaa siitä nyt motkottaa. : )

Maaria toivoi keskustelua rokotteista. Enpä usko niistä haittaakaan olevan. En kuitenkaan itsekään halunnut rotavirusrokotetta ottaa, kun ajattelimme, että mahdollisimman vähän laitettais ulkopuolisia mömmöjä pieneen.

Tähtinova: kyllä mä ainakin sinut muistan odotuspuolelta! Kiva, kun ehdit nyt tällekin puolelle. Harmi, että teillä on noin hurjan paljon sairasteltu. Toivottavasti pääsisitte pian nauttimaan terveistä lapsista ja vauvaperheen arjesta. Meillä kun on poika ollut koko ajan terveenä, niin olenkin miettinyt, kuinka sitä sairastelua olisi jaksanutkaan. Toivottavasti pysyisi vielä pitkäänkin terveenä.

Fantzunko tytölle oli hammas ilmestynyt. Hienoa!

Taisin alkuviikosta puhuttu, että meillä ei ole uudet taidot tuoneet levottomuutta öihin. No, nyt onkin sitten ollut pari levottomampaa yötä. Viime yönäkin poika löytyi sängystään vatsaltaan. Toivottavasti levottomuus ei tule tavaksi!

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!

Vierailija
53/97 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29-vuotias ja äitiyttä nyt takana siis 4 kk ja 4 päivää! : )

Vierailija
54/97 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän on innostuttu kirjoittelemaan oikein urakalla. Liekö jotain vaikutusta vähemmän aurinkoisilla säillä.. Mutta asioihin.

tähtinovalle tuuletukset! Melkoinen työmaa teillä vaikuttaa kotona vallinneen. Olet kyllä ansainnut kunnon itsen hemmottelun mitä ja milloin se sitten sinulle onkaan!

Kiinnostuksella havaitsin, että monenlaisia äitejä täällä kirjoittelee: vanhempia ja nuorempi, tuoreita ja kokeneita. Näkemyksiä ja kokemuksia löytyy siis vaikka miten ja kuinka!

fantzu oli kiinnostunut kirjoittelijoiden iästä. Olen 29 v (synnyttäessä vielä 28). Nakero08 kanssa siis saman ikäisiä ollaan. Minulla äitiyttä takana 22 viikkoa ja 6 päivää. Aluksi välillä ihan hirvitti muutoksen lopullisuus. Kuitenkin, niin kliseistä, mutta totta, että äitiys on elämäni parasta aikaa kaikessa haasteellisuudessaan tai ehkä juuri siksi. Täydellisissä ja suosiollisissa olosuhteissa (mitä ne sitten olisivatkaan) haluaisin neljä lasta. Itse olen kolmilapsisen perheen esikoinen eli kasvanut vilinään ja vilskeeseen. Mutta aika näyttää!

Maaria2 kirjoitti tilanneensa hierojan. Siis kotiinsa? Mitä silloin veloitti käynniltä? Olisi kyllä aika luksusta. En tullut edes ajatelleeksi kotiin pyydettävää hierojaa.

Nyt vielä vähän surffailua ja nukkumaan!

Vierailija
55/97 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin lasten kanssa pappaa morjestamassa ja saatiin samalla puskasta kerättyä marjoja! Ai että meidän kaupunkilapset nautti, kun sai olla ulkona ja rypeä puskassa:) Ne kauheen kitkerät marjat hävis niin sujuvasti lasten suihin, kun saivat itse poimia.. ja syödä ihan tuoreeltaan. Nam!

Mutta saatiinpa sieltä puskasta (tai mistä lie) kutsumattomia vieraitakin. Meidän keskimmäisen niskassa, melko lähellä korvan takana oli punkki. Huomasin jo aiemmin, että neiti rapsuttelee samasta kohtaa koko ajan, mutta en älynnyt sitten heti katsoo.. Käytiin vielä saunassakin ja pesulla, pesin hiukset ja kaikki, eikä sattunut silmään. Sitten iltapalalle tullessa neiti 3v ilmoitti: Äiti ota kivi pois miun hiuksista.. sitten vasta tajusin katsoa mikä siellä niskassa kaihertaa. Ei se punkki ollut ees paljoo ehtinyt syödä, ei ollut kasvanut isoksi, mutta kyllä säikytti! Sain napattua sen kokonaan pois!

Hassua vaan, että meillä ei noita punkkeja ole lapsissa juurikaan ollut. Esikoisella oli kanssa tasan yhden kerran ja t aisi olla poikanenkin sillon kolmen paikkeilla, mutta sen jälkeen ei ole ollut.

Ihanaa viettää viikonloppua kaikessa rauhassa kiirehtimättä mihinkään. Meidän vauveli kyllä herää melkein kellontarkasti seitsemän maissa aamupalalle, mutta tänäänkin sitten torkahti hetkeksi ja sen jälkeen viihtyi sängyssään mylläämässä:) Nyt meilläkin jo käännytään:D Se on nyt kyllä sellanen taito, että sitä harjotellaan yöt ja päivät, ihan niinkun joku tuolla jo aikasemmin mainitsikin. Voi miten on vauveli voitonriemuinen, kun onnistuu kääntymään vatsalleen! Se on kyllä se pungertaminen niin ihanaa katottavaa. Ei siinä kuulkaa kauaa mene, kun meidän vauvelit mittailee huoneita:) Kyllä saa isompien tavarat kyytiä, kun pikkuset tulee sotkemaan leikkejä;)

Minullakin edelleenkin yölevottomuus jatkuu. Ei siis johdu enää flunssasta vaan taas ihan jostain muusta. Itse kyllä epäilen isoksi osaksi tätä kosteeta ja hiostavaaa ilmaa. Hankalaa on nukkua, kun koko ajan on kamalan kuuma! Onneksi lapset nukkuu hyvin vaihteeksi:)

Meillä täällä on neuvolat ollu tasasesti kanssa kuukauden välein. Maariako se kyseli siitä rokotuksen lykkäämisestä, Ei se minusta mitenkään kummalta kuulosta. Eikä mitenkään vaaralliselta. Vaikka ei meidänkään pieni pallero tähän toiseen rokotukseen reagoinut enää niin voimakkaasti, kun ensimmäiseen. Otin sen varmasti itsekin vähän rennommin.

Vielä noista hampaista ja ikenistä. Minäkin katselin eilen vauvelin suuta ja tein ihan saman havainnon. Vauvan ikenet on ihan valkoset ja minusta kanssa vähän pullottavat. Meidän neiti kyllä pitää kanssa kaikkia sormia suussaan ja kuola on alkanut valua.. nyt sitten vaan katsellaan, josko sinne kohta ne helmet puhkeaa:)

Nyt tuli musta aukko.... hmmm.. en muista enää mihin kaikkeen ajattelin vastailla.. mutta mutta.. Kivaa kun uudet olette niin usein päässyt kirjottelemaan, on ihanaa lueskella yövierailuista, syömisistä, liikkumisista ja muista, kun se kaikki tuntuu olevan niin in meidänkin perheessä.

Vielä siitä kerhoilusta ja muusta aktiviteetista;

Ollaan kanssa ens viikolla alottelemassa perhekerhoa tyttösten kanssa. Ajat sopii nyt niin täydellisesti yhteen, kun poikanen alottaa koulun puol ysiltä ja kerho alkaa ysiltä. Ehditään just vähän tyttöjen kanssa ulkoilla, ennen kun kerho alkaa. Meikäläisellä vielä vähän itää ajatus siitä ratsastamisesta tai ihan vaan hevosten hoivailusta, kunhan nyt päättelen onko se turvallista alottaa tän sirppanan kanssa. Kovasti hän sitä toivoo:)

Nyt kuitenkin ajattelin itsekin vetäytyä yöpuulle.. Nyt ainakin tuntuis väsyttävän:) Terveisiä kaikille ja ladataan akkuja ja nukutaan hyvin:D

Vierailija
56/97 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan ajattelin tarkentaa, että synnyttäessä minäkin olin 28, kuten lellonakin!

Nyt se mies sitten lähti viihteelle. : ) Täytyy kuitenkin yrittää osata mennä nukkumaan ihan vain pienen pojan viereen. Poika taisi jo nukahtaa (ainakin kovasti toivon niin), joten aika mennä itsekin nukkumaan.

Hyvät yöt ja aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Vierailija
57/97 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

En ole tänne pitkään aikaan kirjoitellut. Siis on varmaan tarpeen nopee esittely

Olen 28v äiti Helsingistä, tyttö syntyi 22.02. laskettu aika oli 10.03.

Olin 27 silloin kun Edwina syntyi.

Meillä elämä on ollut opettelua ensimmäinen lapsi kun on, hyvin kaikki on ainakin toistaiseksi mennyt. Soseita ollaan nyt syöty noin kuukausi, imettäminen loppui kun Edwina oli 4 kuukautta, ollaan menty koko ajan osaimetyksellä, maito kun ei ole minulla riittänyt.

Neiti on kasvanut huimasti ja oppinut paljon uusia juttuja. Ensi viikolla meillä onkin 6 kk neuvola.

Hyvää syksyn alkua kaikille

Äiti ja Edwina ens pe 6 kk

Vierailija
58/97 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä hyvin tähtinova muistetaan! Kiva että olet palannut joukkoomme, aika hurjat sairastelut teillä takana, pahoillani olen. Toivottavasti jatkossa saatte olla terveempiä! Hyvä muistutus itselle, millaista saattaisi olla.

Meilläkin Hermannilla pilkistää alhaalla hammas. Vielä ei ole tullut läpi, mutta selkeästi ikenen alla on tulossa. Saa nähdä kauanko kestää että puhkeaa, voi hyvinkin tulla ihan hitaasti. Minua se mokoma harmittaa... Poika on ollut kova tarraamaan ikenillään tissistä kiinni ja oikein vielä kiskoo niin että nyt jo sattuu, saatika sitten hampaitten kanssa. Mutta ehkäpä vielä enemmän harmittaa se, että sitten ei voida ihan niin enää pusutella kuin tähän asti kun täytyy varoa karieksen tarttumista. Minä aina pussailen poikaa poskelle ja se kääntää päättään ja nuusaa oikein kunnolla mun naaman märäksi, aivan ihanaa!!!

Katselin muuten tuolta kakkosen neuvolakortista, että se oli se toinen rokotus, josta sai kamalat oireet. Muistin väärin aiemmin. On kuulemma hyvin siedetty yleensä mutta jonkunhan aina täytyy olla se poikkeus.

Fantzulle sanoisin, että mene sinne perhekerhoon vain nyt heti kun se alkaa. Ihan hyvin siellä voi vauvan kanssa olla ja paremmin pääset "piireihin" mukaan kun olet heti syksystä mukana. Mutta sinähän taidat olla itsekin ihan konkari näissä asioissa :) Minä olen myös 33.

Hieroja maksoi viimeksi jotain 30 kieppeillä. Mä oon nyt tehnyt miehen kanssa sopimuksen, että se hieroo ja säästää rahaa... Saa nähdä kauanko jaksaa.

Untuvikko inhottavaa tosiaan saada punkkeja. Meillä niitä ei ole koskaan ollut ja maalla sentään asutaan. Onko papan koti lounais-Suomessa?

Kiva Edwinan äiti kun palasit joukkoomme, sinutkin täällä muistetaan! Hurjaa että teidän neiti on jo puolivuotias kun meidän poika vasta täytti 4 kk!

Täytyisi mennä nukkumaan, en varmaan koko viikolla ole nukahtanut ennen yhtä ja sen alkaa tässä jaksamisessa huomaamaan!

Maaria ja Hermanni

Vierailija
59/97 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaita vaan. Ensiksi kiitos kaikille saamistamme sympatioista. Onneksi kuitenkaan ei mistään vakavista sairauksista ole ollut kyse, siitä olen onnellinen kun siellä sairaalan käytävillä sairaita pikkusia katselin. Nyt on taas oltu viikko terveenä ja luin Rauli Mäkelän kirjan irti tulehduskierteestä ja sen oppeja hieman saneeraten aloitin probioottitipat molemmille ja esikoiselle vielä monivitamiini valmisteen. Toivottavasti auttaa, olen kyllä kuullut, että moni on avun saanut probiooteista ja itse olen jo niin lopen kyllästynyt lääkärissä ramppaamiseen ja antibioottien syöttämiseen.

Ikää minulla on 30v ja miehellä 37v, kaksi tyttöä on meillä. Esikoinen täyttää parin viikon päästä 2v ja tämä maalisvauva on jo kohta 5 1/2 kuukautta!

Kääntymään meidän neiti oppi pari päivää ennenkuin tuli 4kk täyteen ja nyt odotellaan koska pystyy istumaan ilman tukea. Semmonen pikku mischelinukko tuo on, että tanakka kroppa jo pitää aika hyvin istumassa :). Viime yö oli taas niin levoton, söi tissiä monta kertaa, en tiedä oliko nälkä vai muuta vaivaa, ajattelin nyt pari päivää kuulostella ja sitten ehkä lisätä kiinteiden määrää jos näyttää siltä, että nälkäänsä itkee. Ollaan siis nyt annettu kaksi kertaa päivässä kiinteitä, päivällä kasvissosetta ja illalla puuroa, muuten mennään imetyksellä.

Meikäläinen on nyt alottanut vihdosta viimein jumppaamiset. Mulla on ollu liitoskipuja aikalailla edelleen, esikoisen ajalta ne loppui melkeen heti synnytyksen jälkeen, mutta nyt jatkaa vaan vihlontaa. Toivottavasti jumpat sais tuota selkää ja vatsaa sen verran vahvemmaksi, että helpottus nuo vaivat. Hölkkää ei varmaan parane alotella ennenkun on ihan kokonaan pois nuo kivut. kaksi tai kolme kertaa viikossa on tavoitteena. Onko kellään teistä vielä liitoskipuja vaivoinanne?

Onko muuten kukaan kuullut Haltiakummista, joka silloin helmikuussa sai enkelitytön? Minä häntä aina välillä muistelen ja kuinka onnekkaita me muut vauvoinemme saamme olla, toivottavasti ovat jo surun kanssa oppineet elämään, helpota se suru ei varmaan koskaan tai muuttuu ehkä erilaiseksi.

Minun tarvii nyt mennä keksimään jotain ruokaa itselle ja esikoiselle. On niin huono fantasia sen suhteen, että toivois jonkun keksivän mun puolesta aina nuo päivän ateriat!

Tähtinova ja tytöt

Vierailija
60/97 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitikin nukahti, joten nyt hyvä aika tänne kirjoitella... Kiva kun täällä ollut taas säpinää! :)

Minäkin muistan tähtinovan hyvinkin! :) ja ei teillä kyllä helppoa ole ollut. Onneksi sairastelut ovat alkaneet helpottamaan ja pääsette nauttimaan tavallista vauva-arkea! Minäkin nostan sinulla hattua, että olette jaksaneet kaiken sen sairastelun ja itsellekin sai taas muistutuksen, että miten hyvin asiat itsellä onkaan...

Minäkin haluaisin kuulla jotain haltiakummista...

Fantzun tytöllä hammas tullut. Onnea siitä! :) ja myös Maarian pojulle hammas tulossa... Meidän neitillä ei (onneksi ) :) vielä ole hampaita näkynyt..niin voin vielä rauhassa jatkaa imetystä sen kummempia kipuja... :)

Nakero ollut shoppailemassa ja muutenkin viettänyt omaa aikaa. Hieno homma, että olet saanut sellaisen mahdollisuuden ja isä ollut vaavin kanssa. Mitäs löysit shoppailu-kierrokselta? tuliko mukaan muutakin kuin vain vaaville jotain? ;)

Untuvikon lapsukaisella punkki ollut. Voi ei! ja melkoinen kauhistus kyllä varmasti oli... Oletteko soittanut asiasta esim neuvolaan? varalta siis vain, kun jostain muistan lukeneeni, että punkki pitäisi irrottaa jollain pinseteillä, ettei vaan jää jotain ihoon kiinni...

Edwinallejaäitille vilkutukset! Kiva kuulla teistäkin jotain! :)

Omaa napaa sitten.. Olen 25.v(synnyttäessä 24.v) ja mieheni on saman ikäinen. Ja ensimmäinen lapsi tämä meidän neiti on, jos en ole sitä vielä maininnut. Tänään aloitettiin perhe-kerho ja ihan kivaltahan tuo vaikuttaa...

Ensi viikolla olisi 5kk neuvola ja silloin pistetään toinen piikki. Ekasta pistämisestä ei neidille tullut mitään oireita ja kovasti toivon, että ei tästäkään.. Ihan normaalisti minä aijon kaikki rokotukset ottaa ja en usko siitä olevan mitään haittaa.(kun joku sitä täällä kyseli)

Su neiti tosiaan on jo 5kk ja silloin olisi suunnitelmissa alkaa myös kiinteitä maistelemaan. Ostatteko kaikki kaupan valmis purkkeja vai onko joku täällä niin ahkera, että jaksaa itse tehdä kaikki soseet vauvalle? Mutta nyt kotihommat kutsuu...

Hyvät viikon jatkot kaikille! :)