Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin harva nainen pitää oluesta?

Vierailija
18.08.2020 |

Tätä olen viime aikoina miettinyt.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kylmää olutta. Päivittäin menee tölkki. Yksi. Toista ei tekisi edes mieli.

Vierailija
42/55 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan tottumuksen takia. Totuttu juomaan makeampia juomia.

Ite ainakin teininä ja nuorena aikuisena suosin drinkkejä ja lonkkuja, miellyttävän makeita. 

Viinejä opin juomaan vasta vähän vanhemmalla iällä, punaviinistä en oikein vieläkään tykkää, valkoviini ihan ok. 

Olutta en itse edes opetellut juomaan keliakian takia, toki gluteenittomia on, mutta paria maistettuani en nähnyt olutta niin hyvänä että oisin totutellut siihen makuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin taannoin olutmaistelutilaisuudessa. Varsinkaan kitkerämmät olute (apat, ipat) eivät ole naisten mieleen.

Maistelun vetäjä kertoi, että evoluutiossa olisi käynyt niin, että naiset ovat herkempiä maistamaan kitkeryyttä, koska aikanaan se on tarkoittanut myrkyllisyyttä.

Muistan myös Hesarin jutusta, että sukupuolensa miehestä naisesta muuttanut henkilö koki hajut voimakkaammin kuin miessukupuolisena.

Arvelen siis itse, että naiset ovat herkempiä.

Miksi tää on saanut niin paljon alapeukkuja? Perustelut olis kiva.

Vierailija
44/55 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin harva mies pitää viinistä?

Mieti sitä.

Suomi ei ole viinikulttuurimaa. Kyllä niissä maissa miehetkin juovat viinejä.

Tai enpä minäkään erityisesti juo viinejä, koska en ole niihin tottunut.

Vierailija
45/55 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin taannoin olutmaistelutilaisuudessa. Varsinkaan kitkerämmät olute (apat, ipat) eivät ole naisten mieleen.

Maistelun vetäjä kertoi, että evoluutiossa olisi käynyt niin, että naiset ovat herkempiä maistamaan kitkeryyttä, koska aikanaan se on tarkoittanut myrkyllisyyttä.

Muistan myös Hesarin jutusta, että sukupuolensa miehestä naisesta muuttanut henkilö koki hajut voimakkaammin kuin miessukupuolisena.

Miesten, naisten ja muunsukupuolisten välillä ei ole biologisia eroja. Asiaa ei siis voi perustella biologialla.

Vierailija
46/55 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottumis- ja kulttuurikysymys. Monessa muussa maassa naiset juo ihan yhtä hyvin kaljaa, kuin miehetkin.

Vierailija
47/55 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään oluesta, enkä koskaan juo muita alkoholituotteita. 

Esim. siideri on ällömakeaa ja se se vasta turvottaakin ja aiheuttaa närästystä. 

Vierailija
48/55 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://keventajat.fi/ruoka/siiderit-ja-oluet-vertailussa-varo-naita-ka…

Yhtä paljon, tai itseasiassa enemmän, siidereissä on kaloreita kuin oluessa. 

Vierailija
49/55 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten, naisten ja muunsukupuolisten välillä ei ole biologisia eroja. Asiaa ei siis voi perustella biologialla.

Ok. Miksi sitten tuolla sukupuolensa vaihtaneella oli kokemus, että aisti hajut voimakkaammin?

Vierailija
50/55 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sosiaaliset normit sanoo, että miehet juo kaljaa ja viskiä ja naiset valkkaria ja siideriä.

Vierailija
51/55 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan on naisia ja miehiä, jotka eivät pidä oluesta. On myös ihmisiä, jotka eivät pidä alkoholista ylipäätään. Mitään erityistä sukupuolisidonnaisuutta en ole huomannut. Kulttuurisesti naisten on aikoinaan oletettu juovan vähemmän ja vain jotain sopiviksi katsottuja juomia, mutta tämä tapa taisi murtua jo 70-80-luvulla.

Vierailija
52/55 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain pidä yhtään oluen mausta, se saa voimaan pahoin. En tunne itseäni miehiä huonommaksi vaikka miehet juovatkin olutta.

Vierailija
53/55 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemuksen mukaan on naisia ja miehiä, jotka eivät pidä oluesta. On myös ihmisiä, jotka eivät pidä alkoholista ylipäätään. Mitään erityistä sukupuolisidonnaisuutta en ole huomannut. Kulttuurisesti naisten on aikoinaan oletettu juovan vähemmän ja vain jotain sopiviksi katsottuja juomia, mutta tämä tapa taisi murtua jo 70-80-luvulla.

Ei ole murtunut. Edelleenkin kauhistellaan, miten naisten juominen lisääntyy. Vaikka alkoholin ongelmakäyttäjistä suurin osa on miehiä ja on aina ollut. Silti naisten juominen nähdään ongelmana.

Vierailija
54/55 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkerot ja siiderit ovat makeita. Kuiva siideri liian hapanta.

Riisiolut on hyvää, ei ole kitkerää.

Vierailija
55/55 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään eniten kotikaljasta ja tummista, samettisista, paahdetuista oluista sekä portereista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi