Mitä tekisit jos sulla olisi 1400e velkaa?
Eli tilanne se, että 1400e yhteensä velkaa, jotka pitäisi maksaa pikimmiten tai luottotiedot menee.
Opiskelijana ei ylimääräistä ole, mutta vaihtoehtona joko repiä rahat jostain tai antaa luottotietojen mennä.
Mitä tekisit? Paljon seksiä myymällä saisi?
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 15:22"]
Ei kannata uhrata omaa seksuaalisuuttaan ja omaa tulevaa nautintoaan. Mitä jos et seksin myymisen jälkeen enää pysty nauttimaan seksistä tai saat esim sukupuolitaudin? suuri hina noin pienestä summasta. Pyydä vanhemmiltasi rahaa, mene töihin, yritä saada pankista laina jolla maksat tuon 1400 e velan ja sitten lyhennät pankkiin. mene vaikka heti ensiksi velkaneuvojalle. kuinka paljon laitat hintaa omalle seksuaalisuudellesi? 1400 on niin naurettava hinta siitä jos et enää kykene nauttimaan seksistä.
[/quote]
Seksiä myymällä 1400 euroa on maksettu, velkaa ottamalla ap on edelleen velkaa 1400
Olen mä tosi nuori vielä, se on totta.
Hävettää vaan ihan hirveästi tämä tilanne, kun mä olen ollut aikaisemmin ihan järkevä rahan käyttäjä.
Mulla diagnosoitiin masennus kesän alussa ja olen ollut sen vuoksi sairaslomallakin vähän aikaa, sen myötä (siis jo ennen lääkärin diagnoosia) aloin käyttämään varojani holtittomasti ja tuli tuo velka.
Kulutusluottoa on jo 1000e, mutta se ei sinänsä ole ongelma, sillä siinä on maksuaikaa. Tuo 1400e on sellainen, mikä pitäisi maksaa heti pois, tai menee luottotiedot.
Hyviä vinkkejä tullut teiltä, kiitos siitä. Kirjoitan niitä lapulle ylös ja mietin seuraavaa siirtoa.
-ap
Jos vaihtoehtoina on luottotietojen menetys, seksin myyminen tai nöyryyttävä kertominen vanhemmille, niin ehdottomasti vain viimeinen vaihtoehto on mitenkään järkevä.
Vanhempana totisesti toivon, että lapseni tulisivat luokseni hädän tullen, vaikka kuinka olisivat itse sössineet asiansa. Yhdessä on helpompi päästä kaikesta yli.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 15:16"]
Ilman luottotietoja pärjää kyllä.
[/quote]
Mutta hankaloittaa niin montaa asiaa! vakuutusten saamista, kännykkäliittymien hommaamista jne jne
Ei todella kannata 1400 euron takia
[/quote]
Puhelimen, vakuutukset, asunnon yms. olen hankkinut jo vuosia sitten. Ei parin vuoden luottotietojen menetys tuntuisi missään...
Kerrothan masennuksestasikin vanhemmillesi, että he ymmärtäisivät tilanteesi?
Älä kuuntele näitä ohjeita, että ilman luottotietoja voi elää. Kyllä voi, mutta olet nuori ja hankaloittaisit sillä tulevaisuuttasi hyvin paljon ja pitkään alkaen työnhausta. Esim. aamu-tv:ssä siivousyrittäjä kertoi, että hän kertoo heti aluksi palkatessaan uusia, että tarkistaa luottotiedot. Edes siivoojaksi ei pääse ilman, monesta muusta alasta puhumattakaan.
Kerro asiasta vanhemmillesi. Huomaatko, että olet joutumassa perinteiseen suomalaiseen velkakierteeseen. Katkaise se heti ja kerro vanhemmillesi tilanteesta. Kun olet kerran myöntänyt läheisillesi, että olet mokannut, pääset siitä nopeasti ja turvallisesti kuiville. Jos piilottelet ongelmaa ja ratkaiset sen pikavipeillä, myymällä seksiä ja valehtelemalla, ajaudut aina vain syvemmälle. Kerran koettu häpeä turvallisten ihmisten silmissä on parempi kuin se, että joudut aina valehtelemaan ja maksamaan tavalla tai toisella kohtuuttomat korot. Kertomisen jälkeen sun on todennäköisesti myös helpompi pysyä pois veloista jatkossa.
Äidille soitto nöyrästi. Se hävettää mutta tässä se on hyvä. Tehkää samalla takaisinmaksusuunnitelma, eli jatkossa esim. 100€/kk sit maksat takaisin.
Etkä todellakaan lähde sössii luottotietojasi tai myymään seksiä, ellet sitä muuten tekisi. Tulet olemaan elämässäsi paljon pahemmissa liemissä. Tämä nyt on ihan aikuisten normaalia arkea.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 14:57"]
Katsoin netistä jostain sosiaalisesta luototuksesta, onko kokemusta?
Menettääkö siinäkin luottotiedot?
-ap
[/quote]
ei vaan se on nimenomaan siksi, että ei menettäisi luottotietojaan
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 14:41"]
Eli tilanne se, että 1400e yhteensä velkaa, jotka pitäisi maksaa pikimmiten tai luottotiedot menee.
Opiskelijana ei ylimääräistä ole, mutta vaihtoehtona joko repiä rahat jostain tai antaa luottotietojen mennä.
Mitä tekisit? Paljon seksiä myymällä saisi?
[/quote]
se on 7 krt pano a 200 €
Reipas plikka hoitaa päivässä
[/quote]Mitähän Pretty womaneja sitä taas on kateltu. Ei tasan irtoa päälle 50 laakista.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 14:57"]
Katsoin netistä jostain sosiaalisesta luototuksesta, onko kokemusta?
Menettääkö siinäkin luottotiedot?
-ap
[/quote]
ei vaan se on nimenomaan siksi, että ei menettäisi luottotietojaan
[/quote]
En tiedä muista kunnista, mutta ainakin pk-seudulla tulee maksuhäiriömerkintä luottotietorekisteriin, jos saa sosiaalista luottoa.
Lopeta tuo itsesi myymisen pohtiminen heti,sehän on eräänlaista orjuutta,jossa menettää itsekunnioituksen. Luottotietojen menetys on pientä sen rinnalla,joskaan sitäkään en suosittele noin pienestä summasta kun on kyse.
Jos myyt itsesi tuosta summasta, se tulee vaivaamaan sinua lopun ikääsi, ja haittaamaan ihmissuhteissasi.
Ovatko vanhempasi töissä? Jos ovat, niin tuo 1400€ on aika pikkusumma, varsinkin jos tietävät, että sulla on ollut vaikeita aikoja.
Voitko nostaa opintolainaa ja maksaa sillä pois tuon velan. Pankit antavat opintolainalle matalamman koron kuin kulutusluotolle ja pitkän maksuajan. Opintolainaa saa, kun on luottotiedot, sinullahan on.
Toinen vaihtoehto on kertoa vanhemmille ja sopia heidän kanssaan laina sopivin kuukausierin.
Elä pilaa elämääsi muilla tavoin. Olet arvokas.
Hei ap,
olin 19 vuotiaana itse samassa tilanteessa (reilu vuosi sitten siis...) ja velkaa oli vähän enemmän. Aloin myymään itseäni. Laitoin ilmoituksen seksiteffit-palstalle ja kirjoitin ilmoituksen (muiden naisten tapaan), josta pystyi helposti lukemaan rivien välistä että seksiä oli tarjolla.
Siitä sitten sähköpostitteluja satojen miesten kanssa, muutamia kriteerejä ylläpitäen tietenkin. Jännitti ihan hulluna, koska olen "kiltti tyttö" kuitenkin. Otin kevään aikana vastaan ehkä 20 miestä. Kukaan ei saanut koskaan tietää.
Näin itse pelastin itseni.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 15:50"]
Hei ap,
olin 19 vuotiaana itse samassa tilanteessa (reilu vuosi sitten siis...) ja velkaa oli vähän enemmän. Aloin myymään itseäni. Laitoin ilmoituksen seksiteffit-palstalle ja kirjoitin ilmoituksen (muiden naisten tapaan), josta pystyi helposti lukemaan rivien välistä että seksiä oli tarjolla.
Siitä sitten sähköpostitteluja satojen miesten kanssa, muutamia kriteerejä ylläpitäen tietenkin. Jännitti ihan hulluna, koska olen "kiltti tyttö" kuitenkin. Otin kevään aikana vastaan ehkä 20 miestä. Kukaan ei saanut koskaan tietää.
[/quote]
No mut sulle jäi kauheat traumat etkä kykene enää ikinä normaaliin parisuhteeseeen ja parisuhdeseksiin, eiks niin?....
Paljonko tienasit?
Muutaman perheen siinä rikoit, kun houkuttelit perheenisiä väärille teille... että sillaite.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 14:51"]
Ei ole mitään niin kallista, että tavaran myyminen auttaisi huomattavasti. Vanhemmat luultavasti maksaisivat tuon summan jos kehtaisin heille kertoa, mutta en kehtaa. Hävettää niin paljon, että olen sössinyt raha-asiani lyhyessä ajassa näin pahasti. Seksin myyminen olisi kyllä pohjanoteeraus, mutta toisaalta ei luottotietojen menetyskään houkuttele. Sitä en ainakaan kehtaisi ikinä kenellekään sanoa, ettei luottotietoja ole. Se siis veisi mahdollisuudet parisuhteeseenkin, kun varmasti jossain vaiheessa tulisi ilmi luottotiedottomuuteni. Mutta ei tässä ole enää muita vaihtoehtoja, kuin luottotietojen menettäminen tai seksin myyminen.
-ap
[/quote]
Nöyrtyisin, pyytäisin apua vanhemmilta ja hakeutuisin ohjaukseen, jossa opetetaan raha-asioiden hallintaa. Ohjaukseen hakeutumisen asettaisin itselleni ehdoksi vanhemmilta avun pyytämiseen. Kerrankos sitä, mutta antaa olla viimeinen kerta.
Ja noin yleensä, ei ne suuret tulot, vaan pienet menot (opiskelijan kohdalla varsinkin).
Huolensa kullakin. Jos mulla olis 1400 euroa velkaa, heittäisin voltteja. Nykyisin keskityn vain lyhennyksiin.
t. Nimim. "280 000 velkaa"
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 15:50"]
Hei ap,
[/quote]
No mut sulle jäi kauheat traumat etkä kykene enää ikinä normaaliin parisuhteeseeen ja parisuhdeseksiin, eiks niin?....
Paljonko tienasit?
[/quote]
Oon itseasiassa miettinyt ja ihmetellyt, kuinka vähän edes mietin tuota kevättä tai mitään siihen liittyvää. Tuntuu että se olisi ollut unta. Seurustelen myös nykyään ja seksi on meillä ihan ok, tosin orgasmia en pysty ikinä saamaan (johtuukohan sitten alitajunnassa siitä huoraamisesta?).
En koskaan laskenut koko summaa, mutta 180e/tunti ja parhaimmillaan oli 4 asiakasta päivässä. Vakiasiakkaita muutama.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 15:05"]
Seksin myyminen on varmaan todella inhottavaa, mutta ansaitsisin sen rangaistukseksi töppäilystäni.
Se olisi varmaan nopein keino päästä eroon tuosta 1400 eurosta harteillani.
Yölläkään ei voi nukkua, kun se vaivaa niin paljon mieltä.
Mistähän niitä asiakkaita sitten saisi?
-ap
[/quote]
Ai mistä, sposti osoitetta kehiin niin tiedä vaikka ostajia ilmestyisi ;)
T: mies
[/quote]
sika! älä kärky täällä huonossa asemassa olevia naisia!