Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten nopeasti olet saanut aso-asunnon Helsingissä?

Vierailija
27.08.2013 |

Olemme jonottaneet nyt 6kk ja ärsyttää kun ei voi yhtään tietää milloin osuisi kohdalle...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla oli hakuna suosittu asuntotyyppi ja suositus alueet (Arabianranta, Pikku Huopalahti, Viikki Latokartano) niin kesti lähes 2 vuotta että sain asunnon. Sain sen sitten Viikistä.

Sen sijaan tiedän ihmisiä, jotka ovat saaneet lähes heti, ja näin varsinkin jos hakee isompia asuntoja ja käy esim. Kivikko ja Malmi alueiksi.

Vierailija
2/15 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös aika rajattu haku ja ihan tarkoituksella. Mutta kiinnostuksesta kyselen :) Oletko ollut tyytyväinen asuntoosi?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 14:51"]

Meillä myös aika rajattu haku ja ihan tarkoituksella. Mutta kiinnostuksesta kyselen :) Oletko ollut tyytyväinen asuntoosi?

ap

[/quote]

Pääosin kyllä. Vastaavaa ei muualta oikein saakaan: rivitalokaksio omalla kivalla pihalla ja puutarhapläntillä :) Yleensä rivitaloasunnot on isompia ja sellaisiin minulla ei olisi sinkkuna varaa edes.

Pari miinustakin on.  Ensimmäinen on, että asunnon sisällä kaikki on hyvin halvan näköistä: laitosmaiset muovimatot lattiassa kaikissa huoneissa, keittiönkaapit perus valkoiset ilman pienintäkään koristeellista ovenkahvaa tms, kylppärissäkin muovia niin lattiassa kuin seinilläkin. Näitä saisi asukas itse laittaa mieleisemmäksi mutta en tiedä viitsiikö omaa rahaa sijoittaa asuntoon joka ei ikinä tule omaksi. Parin huoneen seinät olen kyllä maalannut.

Toinen miinus on se, että vastike on noussut merkittävästi sisään muuttoni jälkeen. Kun muutin, se oli 550 euroa kuussa, mikä oli erittäin halpa alueen vuokratasoon nähden. Nyt se on jo 680 euroa kuussa. Se on vieläkin alueen yksityisten vuokratasoa merkittävästi halvempi, mutta korotus on kyllä ollut melkoisen jyrkkä ja jos tämmöinen jatkuu, vuokrat otetaan kyllä kiinni.

Asuntoni on Asokodit oy:ltä.

Vierailija
4/15 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoholahti ja Pikku-Huopalahti ovat alueita, joihin jonotetaan kymmenenkin vuotta.

Nyrkkisääntö: mitä pienempi asunto ja mitä lähempänä kantakaupunkia, sitä pidemmät jonotusajat. Puhutaan useista vuosista.

Syrjemmältä ja perheasuntoa hakiessa uskoisin, että vuoden kahden sisällä saatte asunnon. Uuden kohteen voi saada heti, mutta nehän eivät välttämättä ole vielä valmiita.

Hyvä esimerkki oli nyt pari vuotta sitten myyntiin tulleet Kalasataman ja Jätkäsaaren asunnot: minulla oli seitsemän vuotta vanha numero, enkä saanut kaksiota.

Vierailija
5/15 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap mistä haet. Arabianrannassa tai jätkäsaaressa et saa ainakaan kymmeneen vuoteen.

Vierailija
6/15 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, mä haaveilin juurikin Jätkäsaaren, Ruoholahden, Arabian, Viikin tai Kalasataman alueelta (yksiö/kaksio), mutta pitänee unohtaa, jos jonotus kestää tosiaan lukuisia vuosia.

Vierailija
7/15 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotta vanhalla numerolla saatiin haluamamme kolmio puolessa vuodessa. Alueena Viikinmäki.

Vierailija
8/15 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 16:32"]

Äh, mä haaveilin juurikin Jätkäsaaren, Ruoholahden, Arabian, Viikin tai Kalasataman alueelta (yksiö/kaksio), mutta pitänee unohtaa, jos jonotus kestää tosiaan lukuisia vuosia.

[/quote]

Kyllä Viikistä voi ainakin saada. Latokartanollahan on osan ihmisistä silmissä kauhean mamukaupunginosan maine nykyisin, miksi moni ei enää tänne halua. Mutta täällä 6 vuotta asuneena tiedän, ettei niistä mamuista ole mitään haittaa tääällä. SUurin osa on ensinnäkin yliopisto-opiskelijoita ja tutkijoita. Niitä humanitäärisiä maahanmuuttajia on niissä muutamassa kaupungin vuokratalossa, mutta nekin on rauhallisia perheitä, ei täällä mitään rikollisia nuorten miesten mamujengejä ole näkynyt.

Vierailija
9/15 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 16:32"]

[/quote]

Kyllä Viikistä voi ainakin saada. Latokartanollahan on osan ihmisistä silmissä kauhean mamukaupunginosan maine nykyisin, miksi moni ei enää tänne halua. Mutta täällä 6 vuotta asuneena tiedän, ettei niistä mamuista ole mitään haittaa tääällä. SUurin osa on ensinnäkin yliopisto-opiskelijoita ja tutkijoita. Niitä humanitäärisiä maahanmuuttajia on niissä muutamassa kaupungin vuokratalossa, mutta nekin on rauhallisia perheitä, ei täällä mitään rikollisia nuorten miesten mamujengejä ole näkynyt.
[/quote]

Minua ei mamut haittaa (erilaiset ihmiset on vain plussaa, kunhan eivät ole rikollisia), vaan Viikki kiinnostaa nimenomaan luonnonläheisyyden vuoksi.

Vierailija
10/15 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 7 v sitten haettu numero ja ilmoittauduin HASO:n hakijaksi talvella. Olen saanut vasta yhden tarjouksen Viikkiin, mutta siitä on monta viikkoa. Kuinka usein olette saaneet tarjouksia? Tuleeko niitä tosi harvoin? Nykyinen kämppä lähtee alta, joten kiire olisi saada. Mulla on aika laajat aluevalinnat, yksiöitä ja pieniä kaksioita haen. 

Harmittaa tosiaan, että mistään ei näe väliaikatietoja, kuten mistä on vapautunut asunto ja mille numeroille tarjottu. Nyt ei tiedä, pitäisikö tässä alkaa tosissaan hakemaan vuokra-asuntoa, kun ei voi nähdä tulevaisuuteen tai arvioida sitä yhtään.  

Vierailija
11/15 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiskin alta saatiin suht nopeasti, no maksohan se vähän,mut saatiin mikä haluttiin.

Vierailija
12/15 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tuoreempaa tietoa missä mennään jonotusnumeroiden kanssa? Itsellä on 2008 hankittu numero 110*** ja olen jonossa HASOihin Hermanniin, Arabiaan ja Viikkiin.. Tiedän ettei kantakaupungista irtoa mitään, mutta miten on Viikin laita, voisiko sieltä tulla tarjouksia? Nyt ollut muutaman kuukauden myös Viikissä haku. Jätkäsaaresta jäin vielä aika kauas.. Kalasataman uuden Hason hakua odotellessa!!

Vierailija
13/15 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin myös tietää, kuinka kauan kestää jonotus? Mulla on 11 vuotta vanha numero 79xxx. Kohteina Pikku-Huopalahti, Ruoholahti ja Arabianranta.

Vierailija
14/15 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin ensin kaksioon ja sitten vaihdoin yksiöön.

Vierailija
15/15 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 16:32"]

Kyllä Viikistä voi ainakin saada. Latokartanollahan on osan ihmisistä silmissä kauhean mmkaupunginosan maine nykyisin, miksi moni ei enää tänne halua. Mutta täällä 6 vuotta asuneena tiedän, ettei niistä mamuista ole mitään haittaa tääällä. SUurin osa on ensinnäkin yliopisto-opiskelijoita ja tutkijoita. Niitä humanitäärisiä mon niissä muutamassa kaupungin vuokratalossa, mutta nekin on rauhallisia perheitä, ei täällä mitään rikollisia nuorten miesten mjengejä ole näkynyt.

Minua ei mm haittaa (erilaiset ihmiset on vain plussaa, kunhan eivät ole rikollisia), vaan Viikki kiinnostaa nimenomaan luonnonläheisyyden vuoksi.

Junantuoma haluaa luonnonläheisyyttä😆