Aloitan kohta siivoamaan! Kuka kannustaa tätä av-mammaa?
Täytyy tehdä seuraavat asiat kunhan saan juotua kahvini ja syötyä leipäni loppuun:
-nostaa tavarat lattioilta
-imuroitava
-pestävä lattiat
-pyyhittävä pölyt
-pestävä ikkunat
Mitä luulette selviänkö? Vai liimaudunko _taas_ av:lle?
Olen aika laiska. Mutta nyt ei ole siivottu aikoihin joten on pakko!
Tavarat mitkä lojuvat lattialla on lähinnä sohvatyynyjä mitä lapset on heitellyt ja lasten huoneissa leluja lattialla. Muuten koti on ok. Paitsi kirjahyllyissä ym on pölyä, lattioilla vähän muruja ja hiuksia tms ja lattioita ei ole pesty moneen kuukauteen. Jossain kohtaa oli tahmaista, siihen on varmaan kaatunut jotain mehua tms pisara tai pari. En tiedä. Mutta kohta tästä nousen, vähän kahvia vielä jäljellä! Kun saan tehtyä yhden ranskalaisen viivan tulen kertomaan mitä tein!
Kommentit (35)
Minäkin alan. Suurin operaatio, se pääoperaatio on kilpikonnien allas. Mutta sitä ennen on imuroitava että konnat voi laskea maahan. Ja lopuksi luutuan.
Minä voisin olla Konna.
mulle av on olemassa pelkästään siivouspäiviä varten. =D
siivoan yhden huoneen ja käväisen kurkkaamassa av:ta viisi minuuttia, siivoan toisen huoneen ja kurkkaan av:ta, siivoan taas ja kurkkaan jälleen. näin aika kuluu leppoisasti.
Ap juo vielä kahvia... Nolottaa. Yritän nyt nousta! Kiva kun on muita! Yhdessä me selvitään!
ap
Tiskit koneessa ja pöydät puhdistettu. Liesi likoamassa, eiliset roiskeet.
MimMim
Tätä blogia lukiessa mä ainakin sain kunnon siivousvimman, varsinkin kunluin blogistin "viikkotyölistaa"... mä teen varmaan kuukaudessa sen verran mitä hän tekee viikoittain :D
http://kodinilo.blogspot.fi/2013/08/motivaatiomaanantai-1.html
Konna-allas? Montako konnaa siellä ui (?) Mihin laitat konnat siksi aikaa kun siivoat allasta? Kuulostaa kivalta että on kilpikonnia kotona!
t. ohikulkija
Konna, vei matot ulos ja raivasi lapsen aamusta hettelemät tavarat kasaan. Myös roskapussi vaihdettu. Tiskit olen laittanut aamusta heti koneeseen, ne mitä mies oli aamulla jättänyt altaaseen, konekin on jo ollut päällä. Nyt menen hakemaan imurin..
Ap nousee nyt ja menee nostelemaan tavarat ylös! Tulen kertomaan miten etenen!
ap
Tsemppiä teille! Jos laiskottaa, niin ajatelkaa miten kiva tunne sitten on, kun koti on puhdas :)
Yksi siivooja ilmoittautuu lisäksi. Täytyis vaan etsiä mp3-soitin jostain, ni sais siitä vähän energiaa...
Minä myös. Olohuone on hävityksen kauhistus. En ole uskaltanut pitkiin aikoihin koskeakaan siihen, kun pitäisi lajitella tavaralaatikoita. En tiedä uskallanko nytkään. Keittiö on sitäpaitsi tärkeämpi.
Aamulla kävin asioilla ja ruokakaupassa. Kotiin tultuani sain vietyä roskapussin ulos. Mutta nyt olisi sitten keittiö: tiskaan ja selvittelen pari pikkukaappia.
Jos innostun, käyn sitten olohuoneen kimppuun. Myös sauna tarvitsisi kuuraamista. En edes muista, milloin olen pessyt sen.
Manna
Konna-altaassa asuu kaksi konnaherraa. Konnat ulkoilee ihan kotona lattialla sillä aikaa kun allas on pesussa.
Nyt on imuroitu, ohi mennessä laitoin koneeseen pyykkiä ja järkkäsin kodinhoitohuoneenkiin. Ja imuroidessa päätin että käyn hakemassa konnien altaaseen uudet kivet rannasta, jotta saavat uuden paistattelutasanteen sinne. Eli nyt suuntaan ensin rantaan ja sitten jatkamaan.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 10:40"]
Konna-allas? Montako konnaa siellä ui (?) Mihin laitat konnat siksi aikaa kun siivoat allasta? Kuulostaa kivalta että on kilpikonnia kotona!
t. ohikulkija
[/quote]
Ap sai kerättyä kaikki tavarat lattialta ja siivottua sotkuisen lapsen kirjoituspöydän. Petasin myös sängyt. Sitten alkoi heikottamaan ja syön nyt pari kourallista karkkia ja suklaarusinoita ja otan imurin esiin!
ap
Liesi puhdistettu. Pyykkivuori viikattu ja laitettu kaappeihin. Pyykit koneessa.
Nyt olohuoneen kimppuun.
MimMim
Hyvä mammat! :)
jaksaa jaksaa..itekin pitäis jaksaa..
..Ihan just..
Kivet haettu. Nyt Itele ja lapselle lounasta ja sitten altaan kimppuun. Kivetki pitää pessä ennen käyttöön ottoa.
Konna.
Hyvä Konna! <3
Kyllä tästä selvitään!
Mites muut?
Itse alan kohta imuroimaan, lisäksi pyykkivuori odottaa setvijäänsä
Alan kohta siivota.
Aloitan kohta siivoamisen.
Rupean kohta siivoamaan.
Tässä jopa kolme oikeata vaihtoehtoa. Sinun piti kuitenkin valita väärä.
En ole vielä ehtinyt siivoamaan, kun on pitänyt selata AV:n otsikoita ja juoda pari mukillista teetä. Sitäpaitsi väsyin kaupungilla ollessani aika perusteellisesti. Oli sen verran rankka reissu. Ennen kahta ajattelin kuitenkin aloittaa. :D
Manna
Minä. Aloitetaan yhdessä.
Sotkuista on.
Meillä on lattiat pesty viimeksi kuukausi sitten, imuroitu on sen jälkeenkin.
Raportoi mitä olet saanut aikaiseksi ja minä teen samoin.
Ensimmäiseksi menen keittiöön ja selvitän tiskipöydän yms.
Tuleeko muita mukaan. Käytetään jotain "nimimerkkiä" kun päivitellään, ap on luonnollisesti ap.
Minä olen MimMim