Miten erottaa normiflussa koronasta?
2 päivää ollut karhea kurkku ja väsyttää. Välillä vilunväristyksiä, ei lämpöä. Omassa kunnassa alle 5 todettua koronatapausta. Oikeastiko nyt testiin ja karanteeniin koko perhe 😜
Kommentit (27)
Meillä lapsi sairastui viikonloppuna. Hieman oli yhtenä iltana lämpöä, nyt vain kova nuha. Kouluun en laita, mutta en myöskään testiin raahaa. Jos itselle tulee oireita, menen sinne sitten itse. Koronaa ei tällä kylällä ole ollut kevään jälkeen kuin 1 tapaus, joten en usko hetkeäkään että tämä olisi muuta kun normaali flunssa.
Eihän sitä varmasti voi erottaa kuin testaamalla.
Tää on näitä hetkiä kun toivoo että maalaisjärkeä ois vielä eikä joka aivastuksen takia ruuhkautettais terveydenhuoltoa varsinkaan paikkakunnilla jossa koronaa ei ole.
Mutta toiveajattelua lie..
Eipä influenssankaan takia ole saanut palkallista sairaslomaa tai edes sairaslomaakaan. Välipäivä palkattomana korkeintaan kolme päivää ja muuten tulee potkut nollatuntilaiselta.
Influenssakin voi olla pahempi kuin korona.
Vain itse joutuu karanteeniin tulosta odotellessa, ei koko perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testillä. Muuten ei voi erottaa.
Jos odotat liian pitkään, testi ei enää näytä oikeaa tulosta ja voi antaa väärän negatiivisen, vaikka olisikin korona.Ja oikeesti testiin jos kurkku on karhea?
En ihmettele että joka paikka ruuhkautunut ...
Miten tää voi olla niin vaikeaa ymmärtää, jos osuu omalle kohdalle? AP luetteli kolme oiretta, joten kyllä, koronatestiin. Ihan ekana soittoa ajanvaraukseen tai täytät kaavakkeen omaolossa. Sitte kertovat sulle, onko testiin mentävä. Ei tarvitse itse arpoa mitään. Myöskään työnantaja ei ole lääkäri.
Näitä ohjeita on jo aika paljon toimitettu joka tuutista. Sitä paitsi, jos omassa kunnassa ei ole kuin 5 tartuntaa, tuskin tarttee viikkoa odotella.
No nimenomaan tuo viimeinen lause. Jos jokainen menee testiin karhean kurkun takia niin ....