Miksi kaikki halaa?
Kaikki halaavat jatkuvasti, vaikja eivät ole läheisiä perheenjäseniä, puoliso tai lapset. Jopa uudet tuttavuudet, kaverit ja puolitutut änkee iholle. Niin teennäistä.
Halauksesta on tullut rutiini tervehdystapa ja taudit sekä loiset leviää. Miksei voi tutuille sanoa moi ja virallisenman kättelynkin voisi korvata nyökkäys/päivää tervehdyksellä ja säilyttää henkilökohtaisen tilan.
Kommentit (14)
Muun muassa ihmiset, joilla ei ole suurta suojamuuria ympärillään tai joilla synkkaa heti keskenään, halaavat toisiaan. Ystävälliset ja herttaiset ihmiset yleensä halaavat muita (vastaavia) ihmisiä spontaanisti. Sulkeutuneet ja reviiritietoiset ihmiset eivät halauksia halua välttämättä edes omilta läheisiltään.
Itse olen halailija. Ystäväni ja läheiseni myös. Vaikka olisin vuosia olllut näkemättä jonkun kanssa, mutta ihminen on spontaani ja ystävällinen, niin hänen kanssaan tulee halattua.
Toisen kautta kävin vuosia erässä porukassa, jossa oli ihan turha odottaa, että siellä joku halaisi. Lopulta lähdin pois kokonaan siitä porukasta. Heidän tyylinsä kohdata toinen ihminen oli minun mittapuullani kylmä ja etäinen, vaikka oltiin vuosia oltu tekemisissä.
vastenmielinen tapa. plus poskiilmasuudelmat ees taas. itse jo hyvissä ajoin alan ojentamaan käden kaukaa--se viestittää- eli kätellään.
nythän jo tutuissa putiikeissakin kun asioit het hali hali ja jopa tullessa- mennessä.
tv-ohjelmissa kotsa ja huussi esim. yms yms- toi halaus mennen tullen.
pohjois-ameriikan intiaanikulttuurien tapa- - nosta käsi ilmaan hieman leuan korkeudelle.
mutta myös pikku pään nyökkäys pitäis riittää tervehdykseksi
Johtuu varmaan siitä, että iso osa ihmisistä tykkää halaamisesta? Ei siinä mitkään syöpäläiset ehdi levitä jos ylävartalot koskettaa parin sekunnin ajan. Itse halaan mielelläni perhettä ja läheisiä ystäviä, en myöskään kavahda vaikka joku etäisempikin halaisi.
Vierailija kirjoitti:
Muun muassa ihmiset, joilla ei ole suurta suojamuuria ympärillään tai joilla synkkaa heti keskenään, halaavat toisiaan. Ystävälliset ja herttaiset ihmiset yleensä halaavat muita (vastaavia) ihmisiä spontaanisti. Sulkeutuneet ja reviiritietoiset ihmiset eivät halauksia halua välttämättä edes omilta läheisiltään.
Itse olen halailija. Ystäväni ja läheiseni myös. Vaikka olisin vuosia olllut näkemättä jonkun kanssa, mutta ihminen on spontaani ja ystävällinen, niin hänen kanssaan tulee halattua.
Toisen kautta kävin vuosia erässä porukassa, jossa oli ihan turha odottaa, että siellä joku halaisi. Lopulta lähdin pois kokonaan siitä porukasta. Heidän tyylinsä kohdata toinen ihminen oli minun mittapuullani kylmä ja etäinen, vaikka oltiin vuosia oltu tekemisissä.
MUUTENKIN VOI OLLA SUPEREMPAATTINEN, MYÖTÄELÄVÄ; SYMPPIS, KUUNTELIJA, AUTTAVA, HAUSKA jne ILMAN TUOTA TARPEETONTA HALATAAN JOKA KÄÄNTEESSÄ. Voi kätellä tms huiskauttaa kättä. EIKÄ YHTÄÄN KYLMÄÄ TOUHUA, JA IHAN EKSTROVERTTIA HOMMAA- HAUSKAT PORUKAT.
En halaa ketään melkein koskaan. Mulla on kauhea kynnys halata ketään, edes treffikumppania. Ei sillä etten haluaisi, mut silti on joku kitka mikä estää. Mut tätä työstetään :) N
Hyvä avaus. Olen miettinyt miten sanoa asia nätisti eräälle ystävälle? Hän on minua reilut 20 vuotta vanhempi ja ehkä eri tyylinen. En haluaisi joka ikisen tapaamisen päätteeksi halata, alkaa mennä maku siitä muutoin kauniista eleestä. Hän vaan sanoo "halauksia ei ole koskaan liikaa".
Ei halaa kun et anna halata! Inhoan tuota tapaa. Kattelen
Pahinta kun jotkut haluaa smäidää.
Ihan hirveää edes puhua siitä.
Kaikki eivät ole autistìvammaisia kuten sinä, ap.
Jos ei olla pitkään aikaan nähty jonkun kanssa, niin on ok halata jo heti tavatessa.
Täysin samaa mieltä, en halua halausta vierailta, perhe ja ystävät eri juttu.