Miksi suomalaiset ovat niin ahdistuneita hyvinvoinnin tasaamisesta
Veikkaan kateutta. Meidän pitäisi olla myötätuntoisempia ottaessamme hädän alaisia vastaan. Populismiin sortuneet saisivat hävetä.
Kommentit (9)
Hyvinvoinnin tasaaminen ei ole sama asia kuin omaisuuden tasaaminen.
Anna köyhälle 10 000 e ja huomaa, kuukauden kuluttua sillä ei ole enää euroakaan.
Ota rikkaalta pois sen koko omaisuus ja anna tilalle 10 000 e. Kuukauden kuluttua sillä on vähintään 11000 e. Siinä vaiheessa köyhä haluaa siitä puolet, koska köyhän hyvinvointi ei nyt tässä systeemissä tunnu toteutuvan.
Lasketaanko seksuaalinen hätätilakin mukaan?
Siksi kun se on pois niiltä jotka on sen hyvinvointinsa itse tienanneet, ja sitä yritetään entistä isommalla kauhalla rosvota laiskoille loisijoille.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvoinnin tasaaminen ei ole sama asia kuin omaisuuden tasaaminen.
Anna köyhälle 10 000 e ja huomaa, kuukauden kuluttua sillä ei ole enää euroakaan.
Ota rikkaalta pois sen koko omaisuus ja anna tilalle 10 000 e. Kuukauden kuluttua sillä on vähintään 11000 e. Siinä vaiheessa köyhä haluaa siitä puolet, koska köyhän hyvinvointi ei nyt tässä systeemissä tunnu toteutuvan.
Tämän paremmin ei tätä voi sanoa. Hyvinvointi on ansaittava omalla käytöksellä ja omilla teoilla, ei ulisemalla ja vaatimalla sitä muilta.
Mikä oikeus jollain jampalla on minun omaisuuteeni, minun omalla työlläni kerryttämiin tuloihin?
Voisimmeko asettaa sadan prosentin veron kaikelle mutta vastineeksi kaikki olisi ilmaista jokaiselle kansalaiselle?
Ai kun on hauskaa provoilla.