Kynsien pinnasta lähtenyt kiilto, mistä voi johtua? *kuva*
Olen 38v ja syön monipuolisesti. Kynnet kasvaa pituutta, mutta pintakerros on kuiva ja siitä puuttuu kiilto. En käytä kynsilakkoja jne.
Netistä ei mistään löydy tämän tyyppiselle kynsimuutokselle kuvaa/selitystä.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vuosia varpaankynnet ihan samanlaisessa mutta vähän huonommassa kunnossa. Kävin mittauttamassa d-vitamiinin ja se oli aivan liian alhainen, nyt olen puolisen vuotta syönyt d-vitamiinilisää ja kynnet ovat korjaantuneet. Luulisin siis että minun kohdallani johtui d-vitamiinin puutoksesta.
Mulla varpaan kynnet oli kuitenkin normaalit, joten mietin miksi vain sormien kynnet oli tossa kunnossa?! Mutta ilmeisesti joku puutos oli kun korjaantui vitamiineilla ja lisäämällä hyviä rasvoja ruokavalioon.
Ap
Leikatkaa nuo iljettävät pitkät kynnet! Kaikki mahdoliset taudit lisääntyy nuiden alla ja sitten niitä levitellään pitkin kyliä
Mulla oli vuosia varpaankynnet ihan samanlaisessa mutta vähän huonommassa kunnossa. Kävin mittauttamassa d-vitamiinin ja se oli aivan liian alhainen, nyt olen puolisen vuotta syönyt d-vitamiinilisää ja kynnet ovat korjaantuneet. Luulisin siis että minun kohdallani johtui d-vitamiinin puutoksesta.