Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä teinisi jäi kiinni

Vierailija
26.08.2013 |

ensimmäisen kerran juomisesta? Miten asian käsittelitte ja kuinka asiaan itse suhtauduit?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä jäänyt kumpikaan, iät 15 ja 19

Vierailija
2/12 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi olla se kesä, kun tyttö oli 14v, syksyllä täytti 15 v. Puutuimme asiaan ankarasti, mutta tyttö ei kyllä halunnut totella, oli tutustunut porukkaan, jossa alkoa käytettiin paljon, viikottain. Tässä porukassa ei ollut kotiintuloaikoja (osa oli jo vanhempia, osan vanhemmat taas olivat ehkä luovuttaneet taistelun kotiintuloajoista, me emme suostuneet luovuttamaan ja olimme tietenkin ihan kauheita).

Vaikeaa oli, välit tyttöön meni todella huonoksi, hän yritti olla noudattamatta rajoja ja monta kertaa olin yöllä häntä ulkoa etsimässä, tekstailimme jne, yhtä kertaa lukuunottamatta sain hänet aina kotiin, mutta paljon sovittua myöhemmin. Yhden kerran sulki puhelimen eikä vastannut, enkä löytänyt häntä mistään, vaikka kaverin löysin ja kaverin puheluun tyttö vastasikin. Mutta se oli se viimeinen pisara, jopa tyttö kai jotenkin tajusi menneensä liian pitkälle, ei enää toistanut samaa. Pikkuhiljaa alkoi myös noudattaa kotiintuloaikoja, ei juonut enää kuin poikkeustilanteissa jne.

Nykyään on fiksu nuori tyttö, 17 v, ei taida juurikaan käyttää alkoholia, on lopettanut tupakoinnin jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole jääneet vielä kiinni (pojat 17, 15 ja 14).

Vierailija
4/12 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te vastaatte, joilla ei ole vielä teinillä alkoholikokemuksia?

Vierailija
5/12 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 13:51"]

Miksi te vastaatte, joilla ei ole vielä teinillä alkoholikokemuksia?

[/quote]

On niillä kokemuksia, ne eivät vaan ole jääneet vielä kiinni....

Vierailija
6/12 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-vuotiaana pölli yhden oluttölkin. Oli kuulemma pahaa.

Vierailija
7/12 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä noita porukoita on joissa teini-iässä käytetään alkoa paljon kun tälläkin palstalla siitä aina puhutaan? Asutaan pienehkössä kaupungissa ja nyt on neljästä lapsesta viimeinenkin yläkouluiässä ja vanhin on jo 22, eikä näillä ole koskaan ollut mitään härdelliä alkoholin tai huumeiden kanssa ja ihan ovat osanneet itse päätellä, mihin aineisiin kannattaa seota ja mihin ei eivätkä ole ikinä sekoilleet niiden kanssa niin että olisi pitänyt asiaan puuttua. Maistaneet ovat alkoa varmasti kaikki, mutta osanneet tosiaan ihan omin aivoin päätellä että ei kannata. Ettekö te kerro lapsillenne etukäteen esim. alkoholista???

Vierailija
8/12 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vanhinta ei jäänyt koskaan kiinni. Nuorin heistä on tuskin vieläkään edes maistanut alkoholia, vaikka on jo 20-vuotias. Toiseksi nuorin jäi kiinni 15-vuotiaana. Asiasta keskusteltiin (ei mussutettu), eikä sen koommin ole tarvinnut tytön perään kysellä eikä menemisiä ihmeemmin vahtia. Hän tulee aina sovitusti kotiin ja ilmoittaa muutamankin minuutin viivästyksestä. Tulee aina kodin kautta, jos on menossa kaverille yökylään. Hän on nyt 17-vuotias.

Vierailija
9/12 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lapsia, mutta kun tällä palstalla pyörin niin vastaan omien vanhempieni puolesta.

Vanhin taisi jäädä jo 13-14v. kiinni. Oli pari olutpulloa piilossa laatikossa jonka äiti löysi tuodessaan puhtaita pyykkejä kaappiin. Kaljat kaadettiin viemäriin ja sisko sai ainakin kotiarestia yms.

Keskimmäinen ei jäänyt koskaan kiinni, mutta tiedän hänen käyttäneen alkoholia kaverinsa kanssa.

Minä jäin kiinni noin 15v. kun tulin kaverini kanssa kännissä meille kotiin. Itse olin suht ok mutta kaveri oksenteli ja oli huonovointinen. Aamulla oli edessä vakava ja hyvin nöyryyttävä kuulustelu. Muistan isän sanoneen että tein oikein kun tulin kotiin yöksi ja toin kaverinkin. Molemmat tivasivat kuka haki alkoholit ja emmehän juoneet vieraiden pulloista.

Vierailija
10/12 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhin ei ole edes jäänyt kiinni kun häntä dokaaminen ei niin kauheasti kiinnostanut. Keskimmäinen jäi 11 vuotiaana ja nuorin 13 vuotiaana. Minut saa hermostumaan valehtelemalla päin naamaa ja olen oppinut tytöistäni tietyt maneerit jotka tunnistan kun valehtelevat. Heidän kavereissaan on sellaisia tyttöjä joiden vanhempien epäilen tietävän yhtään mitään heidän touhuistaan. 

Vierailija
11/12 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole jäänyt kiinni, koska aina kun on alkoholia maistanut, on saanut sen minulta. Tytär jo aikuinen, täyttää 19, on asunut omillaan jo pari vuotta, eikä hän, eikä hänen kaveripiirinsä juo juuri ollenkaan, tytär ei ole käynyt koskaan alkossa tai baarissa.

Vierailija
12/12 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 15:30"]

Ei ole jäänyt kiinni, koska aina kun on alkoholia maistanut, on saanut sen minulta. Tytär jo aikuinen, täyttää 19, on asunut omillaan jo pari vuotta, eikä hän, eikä hänen kaveripiirinsä juo juuri ollenkaan, tytär ei ole käynyt koskaan alkossa tai baarissa.

[/quote] Ja sinä olet varma asiasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän