Mikä saa miehen jakamaan kuvia uudesta kumppanista
Erosta exmieheen aikaa vain hetki ja jo jakelee somessa uudesta naisesta kuvia. Yli 40 v. mies ja toimii kuin teini. Tuntuu etten tunne häntä enää ja melkein hävettää että ollaan tunnettukkaan.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmetellyt tuttavapiiriin kuuluvissa eronneissa. Miksi sitä uutta pitää heti hehkuttaa ja ikäänkuin samalla dissata mennyttä. Eikö se edellinenkin ole ollut oma valinta, joten siinähän vähän tulee dissanneeksi omia aikaisempia valintoja. Ja sitten jos on lapset kuvioissa, myös toista vanhempaa. Fiksuimmat kuvan saa niistä, jotka eron jälkeen rauhassa etenevät eivätkä kaikissa somekanavissa heti uusia suhteita hehkuta. Ja itsellä siis ei eksiä joita stalkata vaan havainto omasta tuttavapiiristä.
No, ehkä nimenomaan halutaan dissata sitä mennyttä. Ehkä se edellinen valinta oli alkuunsa hyvä, mutta muuttui kaikin puolin p*skaksi ja oli todellinen helpotus päästä vihdoin eroon.
Kunnes tämä uusi onni muuttuu paskaksi ja päättyy samalla tavalla
Ei ole päässyt yli edellisestä ja pitää yrittää todistella jotain. Tai sitten sellainen epävarma ikisinkku jonka pakko odistella kun vihdoin saanut jonkun.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitä onnea pitää todistella kaikille?
Miksi ei? Mun mielestä on paljon mukavampaa lukea ihmisistä, jotka ovat onnellisia, kuin ihmisistä, jotka eivät ole. Itsekin hehkutan milloin mitäkin. Vaikka vaan sitä, että ikivanha kissanikin jaksaa taas leikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Mun mielestä on paljon mukavampaa lukea ihmisistä, jotka ovat onnellisia, kuin ihmisistä, jotka eivät ole. Itsekin hehkutan milloin mitäkin. Vaikka vaan sitä, että ikivanha kissanikin jaksaa taas leikkiä.
Somessa kaikista noloimpia on ne jotka on seurustelleet kuukauden ja jakavat lääppimiskuvia. Toinen hyvä on kihlaus kahden kuukauden tuttavuuden jälkeen. Kissavideot on 👍
Näitä nyt on nettipulollaan kun pitää jokainen esitellä sit vähin äänin vaihtuukin elämä sinkkuuteen tai uuteen.
Samaa olen ihmetellyt, tosin pöydän molemmin puolin. Eronnut mies lataa someen kuvia ja yhteiskuvia uuden eukon kanssa sydänemojien kera, monasti näissä uudella naisella on myös ns. tissit tiskissä tai peppu esillä (mitkä assets nyt kultakin löytyy). Joskus mies on myös ostanut eron tiimellyksessä moottoripyörän ja se pyörii kuvissa kirjaimellisesti kolmantena pyöränä (lue loputtomia postauksia ajoreissuilta rakkaan kanssa, puspus).
Samaanaikaisesti ex-rouva lataa kuvia "tyttöjen illoista" yms. jortsuamisesta korkaarit kattoon-voimalauseiden ja skumpalla kilistelykuvien myötä ja vaihtaa profiilikuvan missä samoin tuodaan esiin sääret, tissit tai perä sekä vahva bilemeikki.
Kai se keski-ikäisenä eroaminen vaatii omat murrosvaiheensa. Huvittavinta vain on kun kuviot toistuvat liki samanlaisina eri ihmisillä ja (ex)pariskunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Näitä nyt on nettipulollaan kun pitää jokainen esitellä sit vähin äänin vaihtuukin elämä sinkkuuteen tai uuteen.
Onneksi instasta ja facesta saa niin näppärästi pyyhittyä mennen pois näkyviltä.
Oletettavasti aapeetä ei häirinnyt yhtään kun mies jakoi kuvia heistä silloin ennenmuinoin. :D Se uusihan nyt tietysti on vaan joku ruma katkera kottarainen jonka pitäisi poistua somesta kokonaan, miehen somesta vähintään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tässä perätään jotain hienotunteisuutta? Jos on itse ollut jättävä osapuoli erossa ja tietää tilanteen olevan ex-puoliolle vielä hankala ja samoin ehkä myös omille lapsille kipeä. Tällöin uuden onnen voimakas julistaminen ulospäin näyttää hieman ikävältä, vähän kuin suolaa haavoihin muille osapuolille.
Olen aina ollut vähän salaa kateellinen niille jotka onneaan hehkuttaa. Kunnes näin yhden tällaisen liiton ns kulissin taakse vähän vahingossa. Nainen edelleen jakaa kuvia miehestä ja perheestään ja elämästään. Aivan kuten siihenkin asti, mutta minä tiedän että se on valetta. En voi ymmärtää mikä saa ihmisen toimimaan noin. Systemaattisesti eletään vain kulissielämää ja vain se merkitsee mille kaikki näyttää ulospäin. Viis siitä miten perheen ja parisuhteen sisällä voidaan. Jäätävää.
Vierailija kirjoitti:
Oletettavasti aapeetä ei häirinnyt yhtään kun mies jakoi kuvia heistä silloin ennenmuinoin. :D Se uusihan nyt tietysti on vaan joku ruma katkera kottarainen jonka pitäisi poistua somesta kokonaan, miehen somesta vähintään.
Uusi ei ole ruma ja vaikuttaa ihan hyvältä naiselta.
Hienotunteisuutta exää kohtaan olisi voinut olla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sinusta ei jakanut?
Niin vastasipa mitä vaan niin aina sama lopputulos - ap on mustasukkainen ja sitä v i t u t t a a.
Väittäisin, että epävarmuudesta, epätoivosta ja todistelun tarpeesta tuollainen kertoo.
Eräs kaverini erosi miehestään viime kesänä, kun "tuli järkiinsä", silti huomasin, että ero otti hänellä koville. Mies muutti asunnosta muualle. Tästä meni n. 4 kuukautta, kun kaveri ilmoitti palanneensa tämän exänsä kanssa yhteen, kun heillä on niin pitkä menneisyys yhdessä ja paljon muistoja ym. Kaveri muutti samalle suunnalle kuin mies, josta minulle kovasti hehkutti koronakevään alussa. Tästä meni 2 kk hiljaiseloa (osin koronakeväänkin takia) ja huomaan, että kaveri onkin Facebookin mukaan alkanut ihan yllättäen parisuhteeseen jonkun täysin tuntemattoman miehen kanssa, joka asuu toisella puolen Suomea, tuskin edes kunnolla tuntevatkaan. Mitä muutakaan tuo oli kuin epätoivoinen näpäytys todistella ex-miehelle, että hänellä menee hyvin ja uusi elämä on alkanut. Lisäksi tämä kaveri on muutenkin alkanut aktiivisesti päivittämään some-tilejään, koko ajan uusia selfieitä laittelee, exänsä aikana juuri koskaan mitään uutta postaillut minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut vähän salaa kateellinen niille jotka onneaan hehkuttaa. Kunnes näin yhden tällaisen liiton ns kulissin taakse vähän vahingossa. Nainen edelleen jakaa kuvia miehestä ja perheestään ja elämästään. Aivan kuten siihenkin asti, mutta minä tiedän että se on valetta. En voi ymmärtää mikä saa ihmisen toimimaan noin. Systemaattisesti eletään vain kulissielämää ja vain se merkitsee mille kaikki näyttää ulospäin. Viis siitä miten perheen ja parisuhteen sisällä voidaan. Jäätävää.
Osa on varmasti umpirakastuneita ja itsekin ihailevat omia kuviaan.
Mutta tosiaan on ihan hirveitä teeskentelijöitäkin, jopa tuoreissa suhteissa - pelkkää some-esitystä tai ehkä some on osa heidän mielikuvitusmaailmaansa eli miten he haluaisivat asiansa olevan.
Vierailija kirjoitti:
Hienotunteisuutta exää kohtaan olisi voinut olla.Ap
Et ole enää hänen elämässään, joten miksi pitäisi olla hienotunteinen? Ainahan saa mieluummin olla hienotunteinen eikä sen pitäisi olla keneltäkään pois, mutta mitään velvollisuutta ei eron jälkeen ole olla jakamatta vaikka kuvia uudesta onnesta. Älä itse seuraa häntä, siitähän sillä pääsee.
Mitä tulee tuohon näyttämisen haluun, niin haluaa näyttää olevansa onnellinen. Vaikea tietää mitä se sillä todistelee jos ylipäätään muka todistelee. Itseni mukaanlukien en kyllä todistelee tai mieti syvempiä merkityksiä jakamalla i Facebook-sisällöllä. Siis siitä huolimatta, että joku sieltä välillä kaivelee olemattomia asiayhteyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole enää hänen elämässään, joten miksi pitäisi olla hienotunteinen? Ainahan saa mieluummin olla hienotunteinen eikä sen pitäisi olla keneltäkään pois, mutta mitään velvollisuutta ei eron jälkeen ole olla jakamatta vaikka kuvia uudesta onnesta. Älä itse seuraa häntä, siitähän sillä pääsee.
Mitä tulee tuohon näyttämisen haluun, niin haluaa näyttää olevansa onnellinen. Vaikea tietää mitä se sillä todistelee jos ylipäätään muka todistelee. Itseni mukaanlukien en kyllä todistelee tai mieti syvempiä merkityksiä jakamalla i Facebook-sisällöllä. Siis siitä huolimatta, että joku sieltä välillä kaivelee olemattomia asiayhteyksiä.
Meitä on niin moneen junaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa on varmasti umpirakastuneita ja itsekin ihailevat omia kuviaan.
Mutta tosiaan on ihan hirveitä teeskentelijöitäkin, jopa tuoreissa suhteissa - pelkkää some-esitystä tai ehkä some on osa heidän mielikuvitusmaailmaansa eli miten he haluaisivat asiansa olevan.
Tuolla esimerkillä en siis tarkoita mitään pientä peittelyä vaan että asiat on todella eri tavoin ja huonosti kun mitä annetaan ympäristön ymmärtää. Silti ei muuteta sitä omaa käytöstä vaan kaltoinkohdellaan toisia perheen sisällä ja kodin seinien sisällä tai joskus jopa julkisesti. Melkoiset harhat täytyy jo olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on yhteisiä lapsia, niin silloinhan eronkin jälkeen (toivottavasti) jaetaan vanhemmuus vaikka parisuhde päättyikin. Asiat sujuvat yhteishuoltajuudessa paremmin, jos molemmat pystyvät kunnioittamaan toisiaan, tämä on myös lapsille suuri etu. Velvollisuutta siihen ei luonnollisestikaan ole.
Sinusta ei jakanut?