Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri otti lastani niskasta kiinni- teenkö ls-ilmoituksen?

Vierailija
25.08.2013 |

Mit teen?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ap ei selitä, niin tilannehan on voinut olla sellainenkin, että ap:n lapsi on ollut vaarassa ja vain "niskasta tarttuminen" on pelastanut hänet, esim. tippumasta tms.

Vierailija
22/25 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai tapellut jonkun kanssa. Ja silloin naapuri on ottanut niskasta kiinni ja erottanut riitapukarit.

Tämä taisi kyllä olla provo, tunnistaa siitäkin, että käydään tekemässä aloitus ja sitten lopetetaan kirjoittelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän epäilen, että ap:n lapsi itse on käyttäytynyt todella huonosti ja pelästyi nyt lastensuojelua itse. 

Todellakin tekisin naapurin lapsesta ls-ilmoituksen jos ei osaa käyttäytyä tai vanhemmilla puutetta hoidosta ja valvonnasta.

Tee ap rikosilmoitus niin saat varmasti ls- porukat luoksesi ja tässä tapauksessa varmasti aiheesta.

ei naapuri ole niskaan käynyt syyttä.

Vierailija
24/25 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt vastaus: et tietenkään tee. Joudut itse lapsesi kanssa aikamoisiin ongelmiin.

Jos taas tarkoitat, että naapurilla on omia lapsia ja olet heistä "huolissasi", niin ei sinulla kyllä ole yhtään todistetta siitä, että naapuri kohtelisi omia lapsiaan huonosti.

Kaikki lapseen koskeminen ei todellakaan ole huonoksi. Joskus rajat on näytettävä fyysisesti, mikä EI ole sama asia kuin väkivalta. Esim. kiinnipitäminen on joskus välttämätöntä, ja se ei ole väkivaltaa, vaikka se lasta hetken aikaa raivostuttaakin.

Oikea paikka olisi poliisi, mutta eikö olisi järkevämpää mennä sanomaan suorat sanat sille naapurille. Joudutte itse oikeasti ls-liemeen, jos otat yhteyttä poliisiin tai lastensuojeluun. Sinähän tässä et ole osannut toisaalta kasvattaa ja toisaalta suojella lastasi. Näin he siellä katsovat.

Vierailija
25/25 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapurisi on aikuinen sinun pitää tehdä rikosilmoitus, eikä lastensuojeluilmoitusta. Jos naapurisi on lapsi niin silloin juttelisin naapurisi ja tämän vanhempien kansa tilanteesta. Minkä ikäinen oma lapsesi on, miten naapuri otti häntä niskasta kiinni, miksi naapuri näin teki?

Jos oma lapsesi on esim. uhannut naapuria jollain esineellä (veitsi, kuulapyssy tms.) edes leikillään niin tuo on ihan hyväksyttävää. Jos taas lapsesi on tehnyt jotain todella pientä pahaa mitä ei itse edes välttämättä ole ymmärtänyt pahan teoksi niin tekisin välittömästi rikosilmoituksen (olettaen nyt siis että naapurisi on aikuinen)