Naapuri otti lastani niskasta kiinni- teenkö ls-ilmoituksen?
Kommentit (25)
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/61756-nettipoliisi-facebook-tarinasta-aivan-karmea-esimerkki
Asiaan liittyen.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 20:51"]
Mit teen?
[/quote]
Jos lapsi on tehnyt jotakin kollttosia niin ei.
Meinaatko että lapsesi olisi turvallisempi pois luotasi kun et pystynyt häntä puolustamaan?
Poliisille teet ilmoituksen pahoinpitelystä jos naapurisi haluat vastuuseen.
Mitäs jos pistäisit sen pentus itse kuriin niin vieraat ihmiset eivät joudu pistämään jälkikasvuasi aisoihin. Tsiisus!
Taustoja selittämättä outoa kysyä tuollaisia keskutelupalstalla..
Naapurista et voi tehdä ls-ilmoitusta,jos naapurisi on yli 18v.Oletko ääliö? Tosin naapuri voi tehdä lapsestasi, jos käytös huonoa ja valvonta puutteellista.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 20:51"]
Mit teen?
[/quote]
Selvität asiallisesti mitä on tapahtunut. Voit olla varma, että jos ilmoitat asiasta poliisille, tekee naapuri sen jälkeen teistä ls-ilmoituksen. Itse ainakin tekisin.
Puhumaan vaan asiallisesti naapurin kanssa, sillä se selviää.
Me ei tiedetä ollenkaan, mikä on ollut tilanne.
Vaikka lapsi käyttäytyisi huonosti esim. huutelisi, ei aikuinen voi käydä niskaan kiinni. Aikuinen olisi voinut kehoittaa käyttäytymään kunnolla ja hakea lapsen vanhemman paikalle. Mutta kuten sanoin, emme tiedä, mitä on tapahtunut. AP, voisitko kertoa tarkemmin.
Ja poliisille ilmoitus pahoinpitelystä.
Lapsen ikä? Mikä johti tapahtuneeseen? Miten otti, ohjasi, satutti?
Riippuu tilanteesta. Jos lapsesi on käyttäytynyt termin kakara veroisesti niin siinäpähän sai tuntumaa miten käy. Mitäs on naapureille riesaksi, tuskin ihan aiheetta naapuri läksyttää. Todennäköisesti pyytänyt tai kehoittanut useamman kerran lastasi käyttäytymään asiallisesti, lapsesi räkyttänyt takaisin jotain ja uhmannut. Sitten on naapuri toiminut kuten kuuluukin, näyttänyt lapselle ettei aikuisten silmille hypitä, varsinkaan vieraiden. Samaa toivoisi yhteiskunta sinultakin. Laita itse mukulasi kuriin niin ei tarvitse naapurin kasvattaa lastasi.
Jos taas on tyyliin ohikulkiessa hyökännyt lapsen kimppuun syyttä suotta niin varmaan johonkin tahoon ilmoittaisin, eknties poliisille.
Siis otti lastasi niskasta kiinni? Miten? Puristi vai miten?
Nämä kommentoijat eivät voi olla tosissaan, jotka pitävät, että on ihan okei tarttua niskasta kiinni! Siis että ihan sopivaa käydä käsiksi! Ei ihme, että päiväkodeissa ja kouluissa on vaikka minkälaista nyrkkisankaria, jos vanhemmatkin ajattelee näin!
Nämä kommentoijat eivät voi olla tosissaan, jotka pitävät, että on ihan okei tarttua niskasta kiinni! Siis että ihan sopivaa käydä käsiksi! Ei ihme, että päiväkodeissa ja kouluissa on vaikka minkälaista nyrkkisankaria, jos vanhemmatkin ajattelee näin!
No jos naapuri on lapsi, niin tee. Minä tekisin kyllä rikosilmoituksen.
No jos naapuri on lapsi, niin tee. Minä tekisin kyllä rikosilmoituksen.
Tuosta aloituksesta ei oikein ottanut selvää. Hyviä vastauksia kuitenkin.
Minau itseäni suututtaa tämä velvoite "kasvattaa" toisten lapsia elikkä jos naapuroston lapsi tulee tekemään pahoja niin onko asia niin tosiaan,että siinä sitten täytyy alkaa opastamaan lapselle mikä on oikein ja mikä väärin kun vanhemmat eivät ole viitsineet opettaa? Minusta vanhempien täytyy katsoa lastensa perään niin kauan kunnes nämä osaavat olla rikkomatta toisten omaisuutta."koko kylä kasvattaa" termi kun usein tarkoittaa, että muutama vanhempi kasvattaa kun toiset vanhemmat makoilevat kotona.