Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi entinen esimieheni ei halua suositella minua?

Vierailija
18.08.2020 |

Päätin työsuhteen itse, en saanut potkuja. Tein hyvin haastavassa paikassa vuoroja, ja usein vielä lyhyellä varoitusajalla, ts tuurasin, kun kukaan muu ei päässyt. Joskus tein töitä kolme päivää putkeen aamusta iltaan. Olin paikassa töissä useamman vuoden. Sain paljon kehuja ja kiitettävän työtodistuksen sain myös. Ei vastaa yhteydenottopyyntöihin suosittelua varten, odottanut viikkoja, vaikka hänen yhteystietonsa ovat ajan tasalla ja on edelleen tuolla paikassa töissä. Ei ole lomalla. Miksi jotkut toimivat näin? Suosittelun painoarvo on työnhaussa aika merkittävää, luulisi entisen esimieheni ymmärtävän tämän.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähdit itse sellaiseen aikaan, että hän joutui pulaan. Että joutui itse tekemään muutamaan 12h vuoron, koska ei saanut heti uutta työntekijää.

Vierailija
2/40 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua suositella sinua jostain syystä. Älä painosta, ei se pakollista ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipää, ei muuta syytä.

4/40 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän suivaantui, kun lähdit. Hoidit kaikki ikävät tilanteet ja muut pääsivät helpommalla. 

Aiempi, kiva esimieheni ei suositellut minua, vaikka sain häneltä pelkkää kiitosta työsuhteeni aikana.

Voisiko joku kollega suositella sinua?

Vierailija
5/40 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on rasittavaa vastailla sen seuraavan työnantajan kysymyksiin, kun se soittelee ja kyselee, että oliko hyvä. (no ei ollut, muutenhan me oltais pidetty siitä kynsin hampain kiinni) 

Zinc

Vierailija
6/40 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänellä on henkkoht huolia tai kiireitä, eikä ole joko ehtinyt vastata sinulle tai ei halua ylimääräistä vastuuta ryhtyessään suosittelijaksi? Kyllähän sekin tavallaan "vaatii" häneltä sen verran että on valmis ottamaan puhelun vastaan kun uusi firma ottaa yhteyttä.

Sitten jos on henkilökohtaisia ongelmia niin saattaa jäädä kaikki. Tai muita kiireitä töissä, kuten monella koronan aikaan.

Vierailija
7/40 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, juu, olihan se, kyllä se työnsä hoiti, 

Niin siis hoiti työnsä, vai ? 

Niin vdduako mua kiinnostaa sun rekryjäsi hoitaa.

Zinc

Vierailija
8/40 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän säikähti tunteitaan ja yrittää nyt selvitellä sisintään.

Vierailija
9/40 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35379 kirjoitti:

Hän suivaantui, kun lähdit. Hoidit kaikki ikävät tilanteet ja muut pääsivät helpommalla. 

Aiempi, kiva esimieheni ei suositellut minua, vaikka sain häneltä pelkkää kiitosta työsuhteeni aikana.

No eräs toinen yksikössä työskennellyt esimies suositteli mielellään kun lähdin sieltä, mutta hän vaan ei ole enää kyseisessä paikassa töissä, enkä löytänyt yhteystietojakaan mistään. Ap

Vierailija
10/40 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35379 kirjoitti:

Kollegan suosituksilla ei ole paljoakaan painoarvoa.

Vierailija
11/40 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä35379 kirjoitti:

No eräs toinen yksikössä työskennellyt esimies suositteli mielellään kun lähdin sieltä, mutta hän vaan ei ole enää kyseisessä paikassa töissä, enkä löytänyt yhteystietojakaan mistään. Ap

Ihan kaikki, jotka pyytää suosituksia eivät ole olleet niin kovin hyviä. Ovat vaan roikkuneet muiden mukana.

Ja on tosiaan rasittavaa, jos joku seuraava työnantaja alkaa pommittamaan joutavuuksillaan, joista mulle ei makseta. Näin se vaan on.

Jos on ollut tosi hyvä tyyppi, niin suosittelen mielelläni.

Zinc

Vierailija
12/40 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lähdit itse sellaiseen aikaan, että hän joutui pulaan. Että joutui itse tekemään muutamaan 12h vuoron, koska ei saanut heti uutta työntekijää.

Joustin sen verran kuin pystyin, noudatin irtisanomisaikaa ja tein pari vuoroa sen jälkeen. Eihän esimies voi tuolla tavalla "kostaa". Eikä se esimies niitä töitä ainakaan tehnyt, sen verran voin sanoa. Ap

Vierailija
13/40 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis kysynyt häneltä, saatko laittaa hänet suosittelijaksi, jotta tietää odottaa sellaisia puheluita tai muita yhteydenottoja?

Vierailija
14/40 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis kysynyt häneltä, saatko laittaa hänet suosittelijaksi, jotta tietää odottaa sellaisia puheluita tai muita yhteydenottoja?

Totta kai! En tietenkään ilman lupaa laita. On minulla jo kaksi suosittelijaa, mutta olisi hyvä olla tuo kolmaskin. Ap

Vierailija
15/40 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut työnantajat soittavat itse suoraan edelliseen työpaikkaan ja kyselevät työnhakijasta tietoja.

Siis vaikka ei ole hakemukseen mitään suosittelijaa laittanut.

Kyllä kiinnostavasta työntekijästä kysellään taustoja, että voidaan varmistua taustoista.

Vierailija
16/40 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaa, että palaat häntä koipien välissä entiseen työhösi, pienemmällä palkalla tietenkin.

Vierailija
17/40 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipää pomo. Mutta olen varma, että saat töitä ilman suosittelijaakin.

Vierailija
18/40 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä harmittaa, että lähdit.

Hän ei halua tehdä ylimääräistä työtä, josta ei hyödy itse.

Hän on ikävä ihminen.

Hänellä on itsellään ollut vaikeuksia saada suosittelijoita.

Hän on turhantarkka ja koska et ollut täydellinen (kukaan ei ole), hän ei voi mielestään suositella sinua täydestä sydämestään, koska on se joku pikkujuttu.

Joku tai jotkut noista.

Vierailija
19/40 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut työnantajat soittavat itse suoraan edelliseen työpaikkaan ja kyselevät työnhakijasta tietoja.

Siis vaikka ei ole hakemukseen mitään suosittelijaa laittanut.

Kyllä kiinnostavasta työntekijästä kysellään taustoja, että voidaan varmistua taustoista.

Tämä on täysin yksiselitteisesti kiellettyä! Jopa työnhakijan googlaaminen on kiellettyä, mutta se nyt on pieni rike oma-aloitteeseen soittamiseen nähden.

Vierailija
20/40 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen pomo ei vastannut ikinä sähköpostilla tulleisiin kyselyihin. Kai siinä oli jotain ettei halunnut tulla sotketuksi juttuun jos entinen alainen ei pärjäisikään eli ei halua kirjallista todistusta antamastaan suosituksesta ja sekin että monesti kyselyt oli tosi yksityiskohtaisia eli niihin olisi joutunut käyttämään kohtuuttomasti aikaa ja miettimään jotain kuvitteellista tilannetta. Olihan siinä kus i päisyyttäkin mukana, tällä tapauksella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä