Kimppakyydit voi &%€#
Ollaan kuljetettu lapsia samaan harrastukseen 2-3 kertaa viikossa yhden perheen kanssa. Meiltä kulkee kaksi poikaa ja heiltä yksi. Kyyditykset on jo aiemmin jakautuneet vähän epätasaisesti, on kuljetettu selvästi enemmän. Otin asian nyt puheeksi niin toisen äidin mielestä meidän kuuluukin hoitaa kuljetuksista 2/3. Siis millä ihmeen logiikalla. Kyllähän ne kaksi lasta menee samalla kuin yksi, tuskin bensaakaan menee niin paljon enemmän.
Olenko kohtuuton kun minusta kyydit kuuluisi hoitaa noin puolet ja puolet periaatteella vaikka meiltä kulkeekin kaksi lasta. Mitä av-raati on mieltä?
Kommentit (6)
Näin se ikävä kyllä menee. Meillä kaksoset ja kolmen perheen kesken kuljetusta. Meillä 2 kertaa kun muilla yksi.
Mä miettisin ehkä sitä mikä heidän elämäntilanne on muuten. Siis onko nämä kaksi lasta teidän ainoat lapset? Ja onko toisella lisäksi muitakin? Jos meidän molemmat lapset menisi samalla kyydillä ja toisella olisi vielä pari muutakin kyydittävää, veisin enemmän. Me ollaan itse asiassa kyyditty yhden perheen tyttöä aika paljonkin, sillä heillä on kahden muun lisäksi ihan pieni lapsi. Varsinkin jos heillä on vain yksi aikuinen kotona, tuntuisi kohtuuttomalta pyytää, että he pukisivat pienen mukaan vienti- ja hakureissuille. Koska meillä on kaksi isoa lasta, ei kuljettaminen rasita meitä liiaksi. He kuitenkin vievät aina kun pystyvät.
Kun sovitaan kimppakuljetuksista, siinä samalla pitäisi sopia nuo määrät. Ärsyttävää, kun ihmiset herää asiaan vasta 2kk jälkeen kuljetusten alkamisesta. Miten te asiasta sovitte??????Niinku vaan että joo viedään niitä sinne ?????
Siis kumpikin vedättää kotiin päin mutta onhan selvää, että jos teillä on kaksi kuljetettavaa ja toisella perheellä yksi, eivät kyydit jakaudu 1:1 vaan ennemmin 2:1. Typerin tilanne on, jos molemmat viette erikseen lapsia harrastuksiin, mikä väistämättä on edessä jos rupeat riitelemään asiasta.
Mun logiikalla puolet ja puolet olisi reilua. Koska jos kuljetan itse, menee kuitenkin kaksi lasta samalla. Toisessa perheessä on vain yksi lapsi, meillä on neljä eli kyydityksiä kyllä riittää muutenkin. Kyytien sopiminen on ollut aika vaikeaa ja oikeasti mietin että onko tällä jaolla parempi hoitaa itse kaikki kyydit. Kuvittelin että kaikki ajattelisi samoin mutta nytpä tiedän että mun logiikka on väärä.
Minustakin voisitte kuljettaa useammin.