Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä miksi täälläkin aina kehutaan Helsinki-Vantaan lentoasemaa! Aivan järkyttävät tilat

Vierailija
18.08.2020 |

ei tarpeeksi istumapaikkoja, suuri osa tuoleista jakkaroita/penkkejä ilman selkänojaa! Yhdellä lähtöportilla saattaa olla 10 istumapaikkaa ja muut joutuvat seisomaan. Värimaailma on harmaa ja ankea, pitkät kävelymatkat, törkyhinnat ravintoloissa ja kahviloissa, useat WC:t on todella ahtaita.

Lähes 50 maassa käyneenä Helsinki-Vantaa sijoittuu kyllä lentokenttien häntäpäähän.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää tulla turvatarkastuksesta suoraan parfyymien lemuun.

Tämä. Astmaatikkona järkyttävä kokemus. Ja muutenkin, mikä järki tulla siitä suoraan ahtaiden kosmetiikkahyllyjen sekaan. Siinä tilanteessa haluaisin lähinnä runsaasti avaraa tilaa sekä istumapaikkoja siltä varalta, että haluaa järjestellä tavaransa uudelleen sen jälkeen, kun ne on myllätty turvatarkastuksessa.

Vierailija
22/60 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi kentällä edes istuskella? Lentokoneissa saa istua enemmän kuin tarpeeksi. Yritän kentillä pysytellä pystyssä ja useimmiten liikkeessä. Pidän käsimatkatavarat aina minimissä, niin on liikkuminenkin helppoa.

Helsinki-Vantaa on siellä aika kärjessä lentokentistä mielestäni, ainakin non-Schengen osa, jota useammin käytän. Schengen-lennot taas ovat kaikki niin lyhyitä, että onko sillä niin väliä?

Ihmettelen toisinaan mistä sinun kaltaisia typeryksiä ilmaantuu vähän joka keskusteluun? Miksi joku hukkaa aikaansa sen äimistelemiseen miksi muiden pitäisi tehdä jotain? Miksi joku kuvittelee, että se mitä minä teen saa luvan kelvata malliksi muillekin? Miksi joku yleensä edes pohtii asiaa pitämisen tai tarpeen kautta? Juu, ei ole pakko istua mutta se on mukavampaa Pysyttele sinä vaan liikkeessä ja pystyssä, en yritä kyseenalaistaa sinua. Älä sinäkään kyseenalaista minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki asemat on kamalia

Vierailija
24/60 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi termiaali on 2km pitkä.

kiitoratoja 3.

Melko surkea rakenelma.

On myös tyrmistyttävää että suomessa pyritään yhden kentän strateiaan

Sanopa joku n 5 miljoonan asukkaan maa, jossa on enemmän kuin yksi iso lentokenttä.

Tanska. Kastrup ja Billund.

Vierailija
25/60 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on uusi trendi, mitä olen nähnyt muillakin kentillä. Tarkoitus on pakottaa matkustajat kauppaan, jotta tekisivät heräteostoksia.

Siinä tilanteessa ensireaktio ahtaiden hyllyjen välissä matkatavarat myllättynä on lähinnä ÄKKIÄ POIS! Ja takaisin ei tee mieli palata, koska se on vähän kuin menisi vastakarvaan turvatarkastuksesta purkautuvien ihmisten sekaan.

Vierailija
26/60 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo suunnistaa, vertaa esim. Pariisin de Gaulleen. 

Vertaa nyt sitten matkustajamääriltään suhteellisen pientä kentää Euroopan suurimpaan... Hei, Turku on vielä helpompi suunnistettavaksi.

Vierailija
27/60 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on uusi trendi, mitä olen nähnyt muillakin kentillä. Tarkoitus on pakottaa matkustajat kauppaan, jotta tekisivät heräteostoksia.

Siinä tilanteessa ensireaktio ahtaiden hyllyjen välissä matkatavarat myllättynä on lähinnä ÄKKIÄ POIS! Ja takaisin ei tee mieli palata, koska se on vähän kuin menisi vastakarvaan turvatarkastuksesta purkautuvien ihmisten sekaan.

En väittänytkään että se on järkevää ja kivaa. Sanoin, että se on trendi.

Vierailija
28/60 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo suunnistaa, vertaa esim. Pariisin de Gaulleen. 

Ja siihen verrattuna on luksushieno.

Vierailija
29/60 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko mennä sinne portille tunnin etuajassa? Kyllä sieltä istumapaikan aina löytää, ehkä ei heti portin vierestä.

Ei löydä aina. Paitsi sellaisella kentällä, jolla on paljon istuimia portin luona.

Vierailija
30/60 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Astmaatikkona järkyttävä kokemus. Ja muutenkin, mikä järki tulla siitä suoraan ahtaiden kosmetiikkahyllyjen sekaan. Siinä tilanteessa haluaisin lähinnä runsaasti avaraa tilaa sekä istumapaikkoja siltä varalta, että haluaa järjestellä tavaransa uudelleen sen jälkeen, kun ne on myllätty turvatarkastuksessa.

Miksi sinun tavarasi myllätään turvatarkastuksessa?

Vierailija
31/60 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun tavarasi myllätään turvatarkastuksessa?

Sellaista tapahtuu henkilöille, joilla on mukana läppäri, tabletti, nesteitä tai elektroniikkaa, joka estää läpivalaisua näkemästä laukun sisälle kunnolla. Ellei sinulla ole tuollaista tilannetta, niin älä nyt ainakaan vastaa että ”ei mul vaa”.

Tiedetään jo, että matkustajilla on eri tavalla tavaraa mukana, eikä kiinnosta mitä sinulla on tai ei ole.

Vierailija
32/60 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä tuosta, ettei turvatarkastuksen välittömässä läheisyydessä tarvitsisi olla mitään kauppoja. 

Mutta itsehän siitä käsimatkatavarastaan saa latoa laatikkoon sen mikä pitää eli kuka sinun tavaroitasi myllää?

Vierailija
33/60 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mokeile esim. Berlinin tai Miamin kenttää niin Hki-Vantaa on paratiisi näiden rinnalla. Paljon matkustaneena olen kyllä sitä mieltä että Hki- Vantaan kenttä on yksi parhaimmista.

Vierailija
34/60 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan noin montaa maata mutta jokusen lentokentän kiertäneenä mielelläni kuulisin, missä on mielestäsi asiat paremmin? Mun mielestä kentän perusteella ei pysty edes sanomaan missä maassa on, niin samanlaisia ne keskenään ovat. 

Kööpenhamina ja etenkin Amsterdam tulevat mieleen.

Ehkä tämä on sitten makukysymys, mutta ainoa, mikä noilla kentillä on erona Hki-Vantaaseen on kauppojen määrä.. itse en mene lentokentille shoppailemaan, eli en niitä juuri mihinkään tarvitse millään kentäälä. Ja jos jossakin saa tarpoa kilometritolkulla, se on Damin kenttä.

Vierailija
35/60 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan noin montaa maata mutta jokusen lentokentän kiertäneenä mielelläni kuulisin, missä on mielestäsi asiat paremmin? Mun mielestä kentän perusteella ei pysty edes sanomaan missä maassa on, niin samanlaisia ne keskenään ovat. 

Kööpenhamina ja etenkin Amsterdam tulevat mieleen.

Ehkä tämä on sitten makukysymys, mutta ainoa, mikä noilla kentillä on erona Hki-Vantaaseen on kauppojen määrä.. itse en mene lentokentille shoppailemaan, eli en niitä juuri mihinkään tarvitse millään kentäälä. Ja jos jossakin saa tarpoa kilometritolkulla, se on Damin kenttä.

Ei ollut ap:n vastaus.

Vierailija
36/60 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole myllätty koskaan ja matkustan koneen kanssa. Auttaa jos seuraa niitä ohjeita ja laittaa tietyt tavarat näkyville laatikkoon. Plussaa siitä että turvatarkastus menee yleensä tuolla tosi nopeaan jos vertaa vaikka Tegeliin missä ei muuta saa tehdäkään kuin seistä jonossa.

Hyvistä kentistä mieleen tulee Schiphol ja Hong Kong, ankeista de Gaulle, Fiumicino, Tegel.

Ja samaa mieltä siitä että Helsinki-Vantaalla on paljon kävelyä, ei tule sitä itse ajateltua kun en koskaan vaihda konetta siellä. Ja yleensä odottelen loungessa niin ei ole tullut katsottua sitä istuinpaikkatilannetta portilla niin tarkkaan.

Vierailija
37/60 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko mennä sinne portille tunnin etuajassa? Kyllä sieltä istumapaikan aina löytää, ehkä ei heti portin vierestä.

Ei löydä aina. Paitsi sellaisella kentällä, jolla on paljon istuimia portin luona.

Onko sitten aiemmin perillä, jos istuskelee portin vieressä tuntia ennen boardingia? Tai seisoo käytävällä koneesta poistuttaessa?

Vierailija
38/60 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni kentissä kyllä on eroa, Helsingissä kyllä nopea turvatarkastus ja passintarkastus ja siistit tilat, aina olen päässyt istumaan ja pistorasioita on hyvin saatavilla. Miinusta taas on huono valikoima ravintoloita ja todella kalliit hinnat näissä. Parempia lentokenttiä olen kyllä nähnyt paljon esim. Singaporessa ja Amsterdamissa. Huonompia nyt esim. Lontoon Luton ja Jakarta.

Vierailija
39/60 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole myllätty koskaan ja matkustan koneen kanssa. Auttaa jos seuraa niitä ohjeita ja laittaa tietyt tavarat näkyville laatikkoon. Plussaa siitä että turvatarkastus menee yleensä tuolla tosi nopeaan jos vertaa vaikka Tegeliin missä ei muuta saa tehdäkään kuin seistä jonossa.

Hyvistä kentistä mieleen tulee Schiphol ja Hong Kong, ankeista de Gaulle, Fiumicino, Tegel.

Ja samaa mieltä siitä että Helsinki-Vantaalla on paljon kävelyä, ei tule sitä itse ajateltua kun en koskaan vaihda konetta siellä. Ja yleensä odottelen loungessa niin ei ole tullut katsottua sitä istuinpaikkatilannetta portilla niin tarkkaan.

Tuo Tegel on kyllä ihan järkky. Ei kyllä uskois, että ollaan Länsi-Euroopassa.

Vierailija
40/60 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP nyt puhuu täyttä roskaa. Itse olen käynyt n. 70 eri kansainvälisellä lentokentällä ja kyllä Helsinki-Vantaa kuuluu TOP 10 näistä.