Välittääkö miehet naisen ammatista?
Onko hoitotyötä tekevä nainen houkuttelevampi kuin esim. tavallista toimistotyötä tekevä? Esim. fysioterapeutti vs toimistosihteeri? Tai yleensä vaikuttaako miehen valintaan mitä nainen tekee työkseen?
Kommentit (91)
Poikia/miehiä pitäisi kannustaa vaatimaan naisilta enemmän. Siis vaatia enemmän järkeä koulutusalojensa valintaan lähinnä.
Moni tuntuu menevän romanttinen suhde edellä, ja huomaa naisten tapaan tehdä kylmää laskelmointia vasta sitten kun basat ovat jo housussa (lapsi on jo tehty ja/tai ollaan naimisissa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa, kyllästyin kyllä elättämään pienituloista exää kun aina kuitenkin piti ostaa sitä sun tätä vaikka omat rahat eivät riittäneet. Naisen ajatus oli siis että minä maksan kaiken yhteisen ja hän tuhlaa pienen palkkansa itseensä.
Nykyisen hyvä palkka yhdessä omani kanssa mahdollistaa asumisen hyvällä alueella keskustassa. Aiemmin joutui elämään vaatimattomasti vaikka olin ihan hyvätuloinen kun oli vain yhdet tulot. En ota enää pienituloista eli ei kiitos myyjät jne.
Niin sulla on tapana vaihtaa säännöllisin väliajoin vai meinaatko, että et saa pidettyä tätä nykyistä hyvätuloista kumppania?
No niinkö siinä luki? Vaikea sanoa kestääkö suhde seuraavat 50 vuotta, anteeksi kamalasti jos sait sen kuvan että olen nyt vaihtamassa. Tiedän varmaksi että olen ennemmin yksin kuin pienituloisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa, kyllästyin kyllä elättämään pienituloista exää kun aina kuitenkin piti ostaa sitä sun tätä vaikka omat rahat eivät riittäneet. Naisen ajatus oli siis että minä maksan kaiken yhteisen ja hän tuhlaa pienen palkkansa itseensä.
Nykyisen hyvä palkka yhdessä omani kanssa mahdollistaa asumisen hyvällä alueella keskustassa. Aiemmin joutui elämään vaatimattomasti vaikka olin ihan hyvätuloinen kun oli vain yhdet tulot. En ota enää pienituloista eli ei kiitos myyjät jne.
Niin sulla on tapana vaihtaa säännöllisin väliajoin vai meinaatko, että et saa pidettyä tätä nykyistä hyvätuloista kumppania?
No niinkö siinä luki? Vaikea sanoa kestääkö suhde seuraavat 50 vuotta, anteeksi kamalasti jos sait sen kuvan että olen nyt vaihtamassa. Tiedän varmaksi että olen ennemmin yksin kuin pienituloisen kanssa.
Ei tässä anteeksi tarvitse pyydellä, ymmärrettäväähän se on että kriteerit muuttuu kokemuksen myötä. Sama ilmiö toteutuu myös naisten keskuudessa. Vähän kun saa miehistä kokemusta niin toteaa että paljon parempi yksin kuin huonon kanssa.
Toki daamin ammatilla ja työllä on merkitystä:
Akateemisuus antaa pohjan perussivistykselle ja kyvyn nähdä asiat kriittisesti.
Kanasinvälisyys indikoi kielitaitoa, kyvykkyyttä ja avaranäköisyyttä,
Tulotaso siten että se mahdollistaa laadukkaan asumisen, harrastukset ja matkat.
Haastavuus kertoo aktiivisuudesta ja yritteliäisyydestä sekä valmiudesta uuden kohtaamiseen.
Fyysisyys joko työ itse suoraan tai siten että vapaa-ajalla pidetään huolta terveydetä ja kunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä anteeksi tarvitse pyydellä, ymmärrettäväähän se on että kriteerit muuttuu kokemuksen myötä. Sama ilmiö toteutuu myös naisten keskuudessa. Vähän kun saa miehistä kokemusta niin toteaa että paljon parempi yksin kuin huonon kanssa.
Mikä luuserin kommentti tämä nyt oli?
Sama kuin mies sanoisi ettei voi hankkia autoa kun ja jos se onkin huono. Eihän kukaan mies osata huonoa autoa.
Kaipa nainenkin voi valita itselleen hyvän miehen.
Tämä aina kiinnostaa, että eroatteko heti jos toinen jää työttömäksi/sairastuu/vammautuu eikä tulotaso olekaan enää sama? Eikä välttämättä koskaan enää tule olemaan sama. Itse kutsun näitä bisnessuhteiksi, en parisuhteiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä luuserin kommentti tämä nyt oli?
Sama kuin mies sanoisi ettei voi hankkia autoa kun ja jos se onkin huono. Eihän kukaan mies osata huonoa autoa.
Kaipa nainenkin voi valita itselleen hyvän miehen.
Totta kai voi ja valitseekin, jos sellainen on tarjolla. Mutta jos ei, sitten ei valitse ketään. Hyvin yleinen tilanne vähän aikuisemmalla iällä, kun suurin osa on jo parisuhteissa. Oletan, että valtaosalla miehistä on loppujen lopuksi sama. Oli se hyvän kriteeri sitten hyvä tulotaso tai jotain muuta. Mieluummin yksin kuin huonon kanssa. Kuten yllä on todettu.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina kuvitellut, että sairaanhoitajat, fysioterapeutit yms. olisivat paljon halutumpia sinkkumarkkinoilla kuin muut. Entinen poikaystävä sanoi, että seksikkäin ammatti olis just fysioterapeutti. Mutta näköjään sillä ei ole niin väliä.
Minulle ei juurikaan ole väliä naisen ammatilla, eikä edes onko työtön vai työllinen. Jos jotain väliä on, niin se on pikemminkin se, että fysioterapeutit, hoitsut, markkinointitradenomit ja kosmetologit ei kauheasti kiinnosta. No joo, nyt kun mietin, niin myöskään poliisi, vartija tai upseeri ei kauheasti kiinnosta. Näitä lukuunottamatta ei mitään väliä naisen ammatilla. Jos olisi mukava ja kiltti ja naisellinen automekaanikkonainen, niin hyvin voisin alkaa suhteeseen.
M/40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina kuvitellut, että sairaanhoitajat, fysioterapeutit yms. olisivat paljon halutumpia sinkkumarkkinoilla kuin muut. Entinen poikaystävä sanoi, että seksikkäin ammatti olis just fysioterapeutti. Mutta näköjään sillä ei ole niin väliä.
Sairaanhoitaja: huonosti palkattu vuorotyö. Miten ihmeessä nuo olisivat haluttuja ominaisuuksia?
Se riippuu ihan henkilöstä eikä tuo tyyppi edes sitä sanonut, vaan että ovat seksikkäitä ammatteja.
Valitettavasti se koulutusalan valinta ei kerro kauheesti ihmisen elämästä, potentiaalista tai luonteesta. Ainoastaan joku nörtti ajattelee noin et koulutusala on se mikä merkitsee.