Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä riskejä liittyy perätilavauvan kääntämiseen?

Vierailija
25.08.2013 |

Ja mitä seuraa siitä, jos kieltäytyy kääntämisyrityksestä? Rv 37.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/14 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napanuora voi kiertyä kaulan ympäri, istukka voi irrota. Sitten pitääkin mennä ambulanssilla sairaalaan sektioon. Kääntämistä yleensä yritetään, mutta ei väkisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napanuora voi kiertyä kaulan ympäri, istukka voi irrota. Sitten pitääkin mennä ambulanssilla sairaalaan sektioon. Kääntämistä yleensä yritetään, mutta ei väkisin.

Vierailija
4/14 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 01:33"]

No ei täällä ole lääkäri tehnyt lopullista päätöstä, vaan on synnyttäjä itse saanut päättää valitseeko alatien vai sektion.

Kaikki joiden vauva on ollut perätilassa, ovat saaneet halutessaan sektion. Ainakin ne jotka minä tunnen. Ei ole lääkäri sanonut siinä vaiheessa sanaa ei.

[/quote]

sektion saa kyllä aina perätilatapauksessa, jos haluaa. Se sen sijaan vaihtelee, annetaanko synnyttää perätilainen alateitse. Itse halusin ehdottomasti synnyttää alateitse ja onneksi sattui lääkäri joka oli suostuvainen yritykseen. Helppo ja nopea synnytys oli.

Vierailija
5/14 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 01:40"]

Minulle on tehty kaksi kääntöyritystä. Molemmista tulin valtavan kipeäksi ja supisteli pitkään. Lopulta PAKOTIN lääkärin suostumaan sektioon vaikka hän yritti puhua minua ympäri.

Kävin lääketieteellisessä kirjastossa ottamassa selvää, mitä riskejä on perätilasynnytyksessä ja -EI ehdoton ei. Lapselle voi tulla aivovaurio!

[/quote]

Höpö höpö, laitas lähdettä kehiin.

Minulla kääntöyritys epäonnistui ja halusin alakautta synnyttää: leikkaus on aina riski.

Ponnsitusvaihe 5 min ;)

Meillä peräntilaraskauden ei anneta mennä kuin  päivää yli lasketun, sitten sektio. Perätilasynnytystä ei käynnistetä.

Vierailija
6/14 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty kaksi kääntöyritystä. Molemmista tulin valtavan kipeäksi ja supisteli pitkään. Lopulta PAKOTIN lääkärin suostumaan sektioon vaikka hän yritti puhua minua ympäri.

Kävin lääketieteellisessä kirjastossa ottamassa selvää, mitä riskejä on perätilasynnytyksessä ja -EI ehdoton ei. Lapselle voi tulla aivovaurio!

[/quote]

Höpö höpö, laitas lähdettä kehiin.

Minulla kääntöyritys epäonnistui ja halusin alakautta synnyttää: leikkaus on aina riski.

Ponnsitusvaihe 5 min ;)

Meillä peräntilaraskauden ei anneta mennä kuin  päivää yli lasketun, sitten sektio. Perätilasynnytystä ei käynnistetä.

Vierailija
7/14 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

aivovaurio on ihan bullshittiä.

synnytysläääri katsoo onko lantio riittään leveä ja jos on, suoittelee alatiesynnytystä.

itse olen sen tehnyt, paikalla synnytyslääärin lisäksi anestesialääkäri sekä sairaalan ylilääkäri plus kätilöitä - aika turvallinen olo. En leikattu välilihaa, en revennyt, en levinnyt.

Vierailija
8/14 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs muka-asiantuntijoita täällä vilisee?

Kääntöyrityksen riskeinä ovat istukan irtoaminen ja napanuoran kiertyminen. Vauvan tilaa tarkkaillaan ennen kotiin lähtöä. Negatiivisen veriryhmän äideille annetaan tarvittaessa anti-pistos. 

Mikäli perätilavauvan haluaa synnyttää alateitse, arvioi synnytyslääkäri lantion koon ja tarvittaessa lantion seutu magneettikuvataan. Vauvan tarjonta vaikuttaa suositeltuun synnytystapaan.

Perätilasynnytys EI ole juurikaan riskialttiimpi kuin tavallinen alatiesynnytys, paikalla on useita lääkäreitä ja kätilöitä seuraamassa tilannetta (myös ihan opetusmielessä, sillä perätilasynnytyksiä on melko harvoin.)

Perätilavauvan synnyttäjille tehdään episiotomia. 

Vierailija
9/14 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukka voi irrota ja joudutaan sektioon (oisko hätäsektio?)

Se voi heikentää vauvan sydämensykettä ja senkin seurauksena pahimmillaan on sitten kai hätäsektio(?)

Vierailija
10/14 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 01:02"]

Ja mitä seuraa siitä, jos kieltäytyy kääntämisyrityksestä? Rv 37.

[/quote]

jos kieltäytyy kääntämisyrityksestä, niin kai vain odotellaan ja toimitaan niinkuin normaalistikin perätilasynnytyksen kohdalla. Joko alateitse tai sektio. Lääkäri päättää. Ehkä sinunkin mielipidettäsi kysytään, mutta riippuu varmaan lääkäristä, miten paljon mielipiteesi vaikuttaa.

Vierailija
11/14 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei täällä ole lääkäri tehnyt lopullista päätöstä, vaan on synnyttäjä itse saanut päättää valitseeko alatien vai sektion.

Kaikki joiden vauva on ollut perätilassa, ovat saaneet halutessaan sektion. Ainakin ne jotka minä tunnen. Ei ole lääkäri sanonut siinä vaiheessa sanaa ei.

Vierailija
12/14 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/14 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peen marjat. Meillä lapsi syntyi perätilassa alakautta. Ei mitään ongelmia. Ponnistusvaihe kesti 12 min...

Vierailija
14/14 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 01:44"]

Peen marjat. Meillä lapsi syntyi perätilassa alakautta. Ei mitään ongelmia. Ponnistusvaihe kesti 12 min...

[/quote]

Kiva että uskalsit ottaa riskin...vauvallesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän