Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskon, että en saa työpaikka, koska olen mamun näköinen. Kukaan ei usko /luota minuun vaikka olen kouluttautunut pitkälle

Vierailija
17.08.2020 |

Ja olen syntyperäinen suomalainen. Ehkä jossain kaukana suvussa on saamelaisia. Sieltä tummuus...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko. Itse olen vain puoliksi suomalainen, minulla on isäni ulkomaalainen sukunimi ja musta kihara tukka, eikä ole ollut mitään ongelmia saada työpaikkoja.

Vierailija
2/15 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen romanin näköinen, myös romanien mielestä, mutta saan kyllä töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Iltalehteen valittamaan tilannetta.

4/15 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen kaverini on ulkomaalaisen näköinen. Etelä-Savossa asuu ja tekee töitä usein Helsingin seudulla. Hänet on pahoinpidelty Helsingissä 2 kertaa, kun on luultu maahanmuuttajaksi. Väkivaltaa ei ole estänyt selvän suomen puhumminen, savolaisella twistillä.

5/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Suomalainen kaverini on ulkomaalaisen näköinen. Etelä-Savossa asuu ja tekee töitä usein Helsingin seudulla. Hänet on pahoinpidelty Helsingissä 2 kertaa, kun on luultu maahanmuuttajaksi. Väkivaltaa ei ole estänyt selvän suomen puhumminen, savolaisella twistillä.

Alapeukutetaanko kertomaani sen takia, että ulkomaalaiselta näyttävän ihmisen hakkaaminen on oikein?

Alapeukutetaanko siksi, että hakkaaminen oli väärin?

Vai tuleeko alapeukkuja siitä, että Saulin joutumisesta rasistien pahoinpitelemäksi ei olisi saanut kertoa?

Vierailija
6/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolaisten hakkaamisella on Helsingissä pitkät perinteet.

Vierailija
7/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Alapeukutetaanko kertomaani sen takia, että ulkomaalaiselta näyttävän ihmisen hakkaaminen on oikein?

Vai tuleeko alapeukkuja siitä, että Saulin joutumisesta rasistien pahoinpitelemäksi ei olisi saanut kertoa?

Minä yläpeukutin, mutta tajusin sitten, että yläpeukkuhan voisi tarkoittaa, että asia olisi minun mielestä hyvä. Ei ole. Yläpeukutin, koska uskon sen todeksi.

Vierailija
8/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Alapeukutan, koska olet mäntti. Yritä löytää hyväksyntää oikeassa elämässäsi. Virtuaaliset tykkäyset eivät lämmitä, kun olet yksin kylmässä seniorihuoneessasi ja odotat joulua milloin kelvoton sukulaispoikasi soittaa ja pummaa rahaa.

Vierailija
9/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri on musta ihoinen ja sillä on työ paikka. Insinööri.

Ja se on aika tyhmä. Ei osaa edes kirjoittaa yhdys sanoja.

Vierailija
10/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tuota on varmaan joskus miettiä, mutta sen ei saa antaa vaikuttaa työnhakutilanteessa. Sinä haet työpaikkaa taidoillasi, et ulkonäölläsi.

11/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Alapeukutan, koska olet mäntti. Yritä löytää hyväksyntää oikeassa elämässäsi. Virtuaaliset tykkäyset eivät lämmitä, kun olet yksin kylmässä seniorihuoneessasi ja odotat joulua milloin kelvoton sukulaispoikasi soittaa ja pummaa rahaa.

Pieleen meni. Asun isossa omakotitalossa maaseudulla. En asu yksin. Ei ole pummaavia sukulaispoikia eikä tyttöjä. Omalle tyttärelle lainasin rahaa hieman paremman pakettiauton ostoon ja hän on jo maksanut sen takaisin. Seniori meni oikein, olen eläkkeellä. Hyväksyntää en kaipaa kuin sellaisilta ihmisiltä, joita arvostan. En arvosta ihmisiä, jotka nimittelevät toisia mänteiksi. Rasistitkaan eivät ole arvostustaulukkoni yläpäässä.

Vierailija
12/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että olet väärässä ja yrität vaan selittää todellisuutta toiseksi. Syy on todennäköisesti jossain ihan muualla, mutta onhan se inhimillistä selittää asiat näyttämään jotenkin toisenlaisilta. "Ulkomaalaisen näköinen" on ehkä itselle helpompi hyväksyä kuin vaikka "epävarma", "ammattitaidoton" "yhteistyökyvytön" tai mitä näitä nyt on jotka syyt voi estää työn saamista.

Vierailija
13/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkasimme 6 kk sitten mamun töihin kotihoitoon. Tausta tulee selkeästi esiin nimessä ja ulkonäössä. Vaan on ihana työntekijä, koulutettu, osaa suomea (asunut täällä 6 v), on ystävällinen, ihana ja jos nyt ns. bonus joka ei ole ammattitaitoon liittyvä, niin puhuu sujuvasti paikallista murretta ja mummot ja papat on aivan myyty tämän miehen edessä. Kannattais monen suomalaisen ottaa mallia. Vanhusten kunnioitus ja ystävällinen käytös on hänellä aivan selkärangassa.

14/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hm kirjoitti:

Savolaisten hakkaamisella on Helsingissä pitkät perinteet.

Pidin typerinä rasisteina suomalaismiehen hakkaajia. Nyt tajuan että he olivat fiksuja.  Eivät antaneet tummanruskean kiharan tukan ja tummien vihreänruskeiden silmien hämätä itseään, vaan tajusivat heti kohdanneensa saunanpuhtaan savolaisen.

Vierailija
15/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että ap ei saa työpaikkaa koska on mulukku joka huutaa rasisti joka paikassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi