Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

36-vuotias ensisynnyttäjä avautuu!

Vierailija
24.08.2013 |

En käsitä miksi lapsentekoon patistetaan yhtään nuorempana! Sain 3 kk sitten ekan lapseni. Tulin raskaaksi heti ensimmäisestä kierrosta, kun päätimme, että lapsi saa tulla. Raskauteni oli lähes oireeton ja aivan fantastista aikaa joka tavalla. Voin paremmin kuin koskaan niin henkisesti kuin fyysisestikin, koin myös näyttäväni todella hehkeältä (iho ja hiukset kukoisti, raskausarpia ei tullut, kiloja vain 8, joista kaikki ovat lähteneet). Synnytin alateitse, ilman repeämiä. Kroppani alkaa olla jo täysin palautunut entiselleen tässä vaiheessa. Lapseni on täysin terve ja ihanan kiltti ja rauhallinen, syö ja nukkuu hyvin.  Ärsyttää kun joka paikassa pelotellaan meitä "vanhoja" äidiksi haluavia kaiken maailman kauhutarinoilla! En missään nimessä olisi halunnut hankkia lapsia aiemmin, tämä oli juuri oikea ikä minulle. 

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli hyvä ikä teille.

Tilastotieto taas sanoo jotain muuta... ;-)

Vierailija
2/55 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sä tiedät itsekkin ettei se noin kaikilla mene. ja toinen raskaus muutaman vuoden päästä ei välttämättä olekkaan helppo, lapsi voi olla ihan erilainen, jos nyt edes saat enempää lapsia, vaikka haluaisit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiivina on suhteellisen helppoa elää...

Vierailija
4/55 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 16:00"]

Se oli hyvä ikä teille.

Tilastotieto taas sanoo jotain muuta... ;-)

[/quote]

Niinpä, valitettavasti liian moni huomaa yli 35-vuotiaana että oho, eipäs se raskaus alakaan niin helposti :(

Vierailija
5/55 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme halua enempää lapsia, yksi riittää meille. T. aloittaja

Vierailija
6/55 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään luotetaan tosi helposti siihen, ettei itsellä voi olla minkäänlaisia ongelmia raskaaksi tulemisessa. Sitten kun ikää on yli 35 kun aloitetaan, niin voi olla ihmeissään, kun lasta ei kuulukaan ja periaatteessa riskit kasvavat joka vuosi. Minä sain lapseni 31-vuotiaana, olin silloin kypsä, mutta aika monet olivat mua nuorempia. Nyt 36-vuotiaana kokisin varmasti olevani vanha, vaikka ympärillä olisikin saman ikäluokan synnyttäjiä. Tosi monet facebook-kaverini (ikätoverini) ovat synnyttäneet viime tai tänä vuonna, kolmevitosina  ja -kutosina siis. 

Vierailija
7/55 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ok, varsinkin jos tuo yksi nyt riittää. jos haluaa enenmmän niin aikaisemmin niitä vaan parempi alkaa tehtailla. yhden kanssa sun elämä tulee muutenkin helpompaa olemaan kun ennemmän, ainakin jonkun aikaa. mut jos sun tekekin mieli lisää lapsia viiden vuoden päästä?

Vierailija
8/55 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä. Olin sinun ikäisesi kun aloitimme yrittää neljättä. Siitä on nyt muutama vuosi eikä ole tärpännyt. Kolme lasta saimme ilman mitään ongelmia.

Vierailija
9/55 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin minäkin paljon vanhempi kuin sinä, todella hyvin meni/menee edelleen. Tilastoilla täällä aina pelotellaan. Suurin osa syntyneistä on terveitä lapsia ja näin minulle lääkäritkin sanoivat.

Vierailija
10/55 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan kroppa 3kk päässä normina on liioittelua. Itse aloitin 3kk vatsalihastreenit ja muut jumpat, vatsalihaksista ei tietoakaan. Vauva voi olla tuossa iässä helppo, mutta vakuutan, että erilaisia tilanteita tulee eteen. Terveisin 34-vuotias kahden lapsen äiti.

Vierailija
11/55 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 16:13"]

joo ok, varsinkin jos tuo yksi nyt riittää. jos haluaa enenmmän niin aikaisemmin niitä vaan parempi alkaa tehtailla. yhden kanssa sun elämä tulee muutenkin helpompaa olemaan kun ennemmän, ainakin jonkun aikaa. mut jos sun tekekin mieli lisää lapsia viiden vuoden päästä?

[/quote]

Ikinä ei voi tietää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta ainakin tällä hetkellä olemme varmoja että lapsiluku on täynnä. Meillä on miehen kanssa kummallakin ura, johon haluamme panostaa, plus miehelläni 2 lasta edellisestä liitosta. Tässä kaikessa on riittävästi pyörittämistä tuleviksi vuosiksi. :) t. aloittaja

Vierailija
12/55 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan onnessani kun vauvani oli helppo 3 kk, nukkui yötkin läpi. Näköjään tilanteet muuttuu, nyt olen neljän kuukauden ajan herännyt n. 20 minuutin välein joka yö :D Luulin että vauvani on helppo :D Sinänsä tuskin olisin sen väsyneempi muutaman vuoden vanhempanakaan.

t. äiti 30-v ja vauva 7 kk

Vierailija
13/55 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on provo tai sika ärsyttävä. Luultavasti molempia.

Vierailija
14/55 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 16:29"]

[/quote]

Tai sitten sinä et vaan kestä sitä, että jollain on todella käynyt niin hyvä tuuri... :) t. Myöskin helpolla päässyt 35+ ensisynnyttäjä

Vierailija
15/55 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 18 vuotias ensisynnyttäjä. Mulla meni kaikki tosi hyvin, normaali kokoinen vauva, nukku ja söi hyvin, ei ongelmia imetyksen kanssa, raskausaika oli ihanaa ja alatiesynnytyksestä tuli vaan yksi tikki oikeaan häpyhuuleen. Eli ei se ikä sano mitään, vaan ne geenit.. Ai niin ja mulle ei tullut yhtään raskausarpia :)

Vierailija
16/55 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lähestulkoon kohtalotoverisi: sain lapsen 'vanhana' eli 38-vuotiaana, täysin terveen tytön. Raskausaika sujui loistavasti, ei raskausarpia, synnytyksessä ei repeämiä, raskauspainoa kertyi myös 8 kg ja kaikki kilot lähtivät jälkitarkastukseen mennessä. Nyt tyttömme on 1,5 v ja haaveilemme toisesta lapsesta - saa nähdä onnistuuko mutta toivoa on. Myös monet samanikäiset ystäväni ovat saaneet lapsia hiljattain, jotkut ovat omaani nuorempia. Oma äitini sai minut 42-vuotiaana ja sisareni 44-vuotiaana ilman mitään ongelmia. Ei siis tilastojen pidä antaa pelotella jos haluaa lapsia vähän vanhempanakin, joka tapauksessa mahdollisuudet saada terve lapsi ovat oikein hyvät. Eli jos siltä tuntuu, voitte hyvinkin harkita vaikka sisarusta pikkuisellenne jonkin ajan päästä!

Vierailija
17/55 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 16:29"]

[/quote]

Tai sitten sinä et vaan kestä sitä, että jollain on todella käynyt niin hyvä tuuri... :) t. Myöskin helpolla päässyt 35+ ensisynnyttäjä

Väärin. Minusta on vain törkeää, että ei osaa arvostaa sitä, miten onnekas itse on ollut. Arvaa, miltä AP:n aloitus tuntuu niistä monista, jotka eivät ole yhtä onnekkaita? On mielestäni aina tyhmää yleistää, kun fakta on, että lapsen saaminen vaikeutuu vuosi vuodelta. Itse en olisi halunnut sitä riskiä ja halusin enemmän, kuin yhden lapsen. Ja olen hyvin tietoinen, ettei toiveet aina toteudu, vaikka nuorena aloittaisikin.

T: 34-vuotias, kahden vähän isomman lapsen äiti, joka pohtii vieläkö kolmatta uskaltaisi yrittää...

[/quote]

Vierailija
18/55 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaikissa raskauksissa voinut hyvin ja tuntenut olevani elämäni kunnossa.

Olen saanut lapseni

19-vuotiaana

39-vuotiaana

40-vuotiaana

Vierailija
19/55 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion myös yrittää lasta hieman vanhemmalla iällä. Ehkä 33-35-vuotiaana. Yksi lapsi mulla jo on, mutta on tosiaan jo 12-vuotias. Äitini sai mut 36-vuotiaana, ei näe siinä mitään negatiivista.

Vierailija
20/55 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku apn ikäinen voi kuulostaa noin lapselliselta...

Ja noin muuten, 3kk vauvat ovatkin usein oikein tuhmia ja ilkikurisia :) Että onnea tuosta vauvanne kiltteydestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi