Muistan 90-luvulla, kun Helsingin Stockmannille meno oli kiva seikkailu
Nyt se on kliininen, sieluton ja ankea. Olen käynyt viimeksi varmaan 3 vuotta sitten.
Kommentit (40)
Siis eikö ne kalat ole edelleenkin siellä? Viimeksi katselin niitä noin vuosi sitten, enkä ainakaan tiedä, että ne olisivat mihinkään kadonneet tässä välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan 50-luvulla, kun Helsingin Stockmannille meno oli kiva seikkailu. Kalat altaassa. Itse asiassa jouluikkunan katselu lumisateessa oli yhtä kivaa.
Hei, niitä kaloja oli altaassa pylvään ympärillä vielä tai myös 90-luvulla ja olisiko ollut jopa 2000-luvulla! Ehkä neljännen kerroksen portaiden edessä.
Onko ne kalat nyt kadonneet johonkin? Niitä oli altaassa lapsuudessani 80-luvulla, sitten jossain vaiheessa saman pylvään ympärillä oli muistaakseni leluosaston pehmolelut. Jossain vaiheessa, ehkää 2000-luvun alkupuolella, kalat palasivat takaisin.
Muistaako kukaan Stockan hissityttöjä?
Milloin ne jäivät pois?
Stocka alkoi mennä alaspäin kun poistivat hissitytöt, ja lopettivat myymästä pienoisrautatietarvikkeita leluosastolla.
On ne kalat siellä, kenkäosastolla. Harmi etteivät ole oikein syy raahautua paikalle. Samaa kamaa saa mistä vaan, Zalandolta ainakin myös ilman toimituskuluja, valikoima vain huimasti laajempi. Zalandon kaupasta ostaminen on myös huimasti helpompaa kuin Stockalta, Stockalla ainakin on nämä ongelmat:
1. Saatavuudet eivät ajan tasalla, kategorianäkymässä voi olla jotain tarjolla, mutta oikeasti sitä ei olekaan, mutta sitäpä et tiedäkään ennen kuin olet tuotekortilla ja valinnut sen värin, joka oikeasti kiinnostaa
2. Samat tuotteet tulevat useamman kerran vastaan eri välilehdillä, kun haluaisin selata vaikkapa nyt kaikki uimapuvut
3. . Stockan verkkokaupan ostoskorissa on jotain tosi outoa, lataa tosi pitkään kun lisää tuotteita sinne ja joskus ei lisää lopulta lainkaan
4. Kirjautuminen Salesforcen kautta, hirveän hankalaa, Zalando-tunnukset muistaa mun selain ja voin puolivahingossa shoppailla, Stockan kanssa täytyy olla aivan tosissaan että jaksaa kirjautumisrumban
5. Maksaminen ainakin kesällä tökki, latasi vaan, kun painoin cancel oli ostoskori tyhjentynyt, mitä hittoa?
6. Paketissa voi olla tai voi olla olematta ne tuotteet, joita tilasit, ei niitä niin tarkistella.
7. Bonus: kannattaisi katsoa Zalandon kokofiltteri, niin sen pitää toimia.
Kaikki em. koettu viimeksi heinäkuussa, sen jälkeen en ole jaksanut Stockan verkkokaupassa shoppailla, päätin tehneeni jo oman osuuteni Stockan pelastamisesta.
Olen sanonut jo vuosia, että Stockan pitäisi olla elämys, sillä voisi pärjätä. Se, että sieltä voi vaivalloisesti ostaa ne samat Vilat ja Michael Korsit kuin melkein mistä vaan, ei oikein riitä.
Helsingin Stocka oli jotakin ihmeellistä 90 luvulla tälläisen maalaistytön mielestä. Muistoissa on myös Anttilan kuvastot ja heidän elokuva/musiikki osasto.
Vierailija kirjoitti:
On ne kalat siellä, kenkäosastolla. Harmi etteivät ole oikein syy raahautua paikalle. Samaa kamaa saa mistä vaan, Zalandolta ainakin myös ilman toimituskuluja, valikoima vain huimasti laajempi. Zalandon kaupasta ostaminen on myös huimasti helpompaa kuin Stockalta, Stockalla ainakin on nämä ongelmat:
1. Saatavuudet eivät ajan tasalla, kategorianäkymässä voi olla jotain tarjolla, mutta oikeasti sitä ei olekaan, mutta sitäpä et tiedäkään ennen kuin olet tuotekortilla ja valinnut sen värin, joka oikeasti kiinnostaa
2. Samat tuotteet tulevat useamman kerran vastaan eri välilehdillä, kun haluaisin selata vaikkapa nyt kaikki uimapuvut
3. . Stockan verkkokaupan ostoskorissa on jotain tosi outoa, lataa tosi pitkään kun lisää tuotteita sinne ja joskus ei lisää lopulta lainkaan
4. Kirjautuminen Salesforcen kautta, hirveän hankalaa, Zalando-tunnukset muistaa mun selain ja voin puolivahingossa shoppailla, Stockan kanssa täytyy olla aivan tosissaan että jaksaa kirjautumisrumban
5. Maksaminen ainakin kesällä tökki, latasi vaan, kun painoin cancel oli ostoskori tyhjentynyt, mitä hittoa?
6. Paketissa voi olla tai voi olla olematta ne tuotteet, joita tilasit, ei niitä niin tarkistella.
7. Bonus: kannattaisi katsoa Zalandon kokofiltteri, niin sen pitää toimia.
Kaikki em. koettu viimeksi heinäkuussa, sen jälkeen en ole jaksanut Stockan verkkokaupassa shoppailla, päätin tehneeni jo oman osuuteni Stockan pelastamisesta.
Olen sanonut jo vuosia, että Stockan pitäisi olla elämys, sillä voisi pärjätä. Se, että sieltä voi vaivalloisesti ostaa ne samat Vilat ja Michael Korsit kuin melkein mistä vaan, ei oikein riitä.
Se meno ilman ostoksia oli seikkailu ja elämys.
Nykyään näemmä ostaminen on seikkailu.
10
Joo, olen käynyt siellä aina Helsingissä käydessä jo n 30 vuoden ajan, ja viimeistään kun Herkku lähti niin eipä ole oikein tuntunut semmoiselta erityiseltä luksuskäynniltä. Onhan se ankeaa jos tilalle tulee vaikka tämä Kokoomuksen ja Persujen suosikkitavaratalo Kärkkäinen..
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Stocka oli jotakin ihmeellistä 90 luvulla tälläisen maalaistytön mielestä. Muistoissa on myös Anttilan kuvastot ja heidän elokuva/musiikki osasto.
Et osaa kuvitella Anttilan sinisävyisiä kuvastoja, etkä Tennispalatsin ja Sörnäisten "tavarataloja". Niistäkin on jäänyt sellainen kuvastonsininen mielikuva.
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen käynyt siellä aina Helsingissä käydessä jo n 30 vuoden ajan, ja viimeistään kun Herkku lähti niin eipä ole oikein tuntunut semmoiselta erityiseltä luksuskäynniltä. Onhan se ankeaa jos tilalle tulee vaikka tämä Kokoomuksen ja Persujen suosikkitavaratalo Kärkkäinen..
Ei tule. Tulee Tokmanni.
Vierailija kirjoitti:
Tai vielä pahempaa: Tuurin Kyläkauppa!
Nythän siellä on elokuun loppun meidänstocka-kyltti. Kun firmalla tunuu menevän huonosti, voisi säästää muuttamalla vain puolet mainoksesta. Köyhien stocka ei ole tietääkseni enää varattu nimi.
Vierailija kirjoitti:
Nythän siellä on elokuun loppun meidänstocka-kyltti. Kun firmalla tunuu menevän huonosti, voisi säästää muuttamalla vain puolet mainoksesta. Köyhien stocka ei ole tietääkseni enää varattu nimi.
Julistaa ovella kielioppivirhettä, Meidänstocka. Antaa huonon kuvan jo kättelyssä. Kuka siellä miettii pr-jutut? Joku hoonosoomi-ruotsinkielinen vai?
Helsingissä asuessani eniten makuuni. Ihan erilainen tunnelma kuin perisuomalaisten tavarataloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan 50-luvulla, kun Helsingin Stockmannille meno oli kiva seikkailu. Kalat altaassa. Itse asiassa jouluikkunan katselu lumisateessa oli yhtä kivaa.
Hei, niitä kaloja oli altaassa pylvään ympärillä vielä tai myös 90-luvulla ja olisiko ollut jopa 2000-luvulla! Ehkä neljännen kerroksen portaiden edessä.
80-luvulla kala-altaan vieressä oli leluosasto, vieläkin muistan korkeat täynnä hyllyt ihania pehmoleluja ja nukkeja! Se oli pienen lapsen silmissä kuin satumaailma.
Stockan lemmikki- ja hevostarvikeosasto oli kaupungin paras. Oli kaikkea hevosille ja ratsastajille. Siihen aikaan 90-luvulla hevosvarustemyymälöitä ei ollut joka nurkalla kuten nyt, vaan varusteet tilattiin Inwellin postimyyntikuvastosta tai sitten ostettiin Stockalta. Siellä oli myös hyvä valikoima akvaariokaloja ja kasveja.
Lukekaa/ kuunnelkaa "Stockmann yard myymäläetsivän muistelmat"
hyviä tarinoita stockasta :)
Stockmannin One Way-nuorisovaateliike oli pakollisen käyntikohde jokaisella kaupunkireissulla. Sieltä tarttui paljon ihanaa, muodikasta vaatetta mukaan. Silloin ei ollut henkkamaukkoja ja newyourkereita..
Tämä ketju on 10 wuotta wanha
Zinc
Olen lukenut tämän 10 wuotta sitten ;)