satiinilakanat
Kommentit (17)
Riippuu materiaalista. Satiini on sidos, ei materiaali.
Ne ei pysy yhtään paikallaan ja on hiostavat. En suosittele.
Satiinilakanoita ei koskaan, mutta kokeile puuvillasatiinia.
Ehdottomasti paras lakanamateriaali. Siis puuvillaa luksustunnulla (ei kuitenkaan satiinin tunnulla).
Ostan enimmäkseen puuvillasatiinilakanoita. Ne ovat kalliimpia (esim. Finlayson), mutta kestävät käytössä ja pysyvät nätteinä ja sileinä. Ja todellakin, satiini ei tarkoita mitään läikehtivää.
Puuvillasatiini ei hiosta. Se tuntuu todella ihanalta ihoa vasten. Itse ostan Finlaysonin puuvillasatiinilakanoita ja ne ovat todella mukavia. Suosittelen. Meillä ei enää muita käytetäkään, koska tavalliset puu illalakanat tuntuvat niin karheilta.
Puuvillasatiini on ihanaa, mutta polyesterisatiini hirveää.
Meillä on ihan tavallisia Finlaysonin puuvillasatiinipussilakanoita ja ne ovat mielestäni mukavan tuntuiset. Eivät hiosta. Laadukkaampi (=kalliimpi) on varmaan vieläkin miellyttävämpää, ainakin noin käsikopelolla tunnustellen. En vaan ole raaskinut ostaa!
Älä osta mitään halpiskeinokuituseos-lakanoita. Olen kuullut niistä, että hiostavat ja ovat lisäksi ärsyttävän liukkaita!
Satiini on tosi ihanaa suosittelen, Jyskissä on hyviä! Mä aion ostaa seuraavaks nuo, sopii meiän makkariin kun meillä on värit musta-kulta(messinki) ja punanen/pinkki
http://jysk.fi/makuuhuone/vuodevaatteet/satiini/basic/pussilakanasetti-klaudia-pun-night-dr
8: Nuo on ihanat, pitäisköhän munkin sijoittaa nuihin? Harmi vaan kun täällä lähellä ei oo Jyskiä.
Lyocell olisi paras mutta niitä ei saa mistään
Finlaysonin satiinipuuvillaiset ok. Prisman nettikaupasta silloin kun on -20% tai -30%, lähtöhinta kun on siellä valmiiksi halvin. Marimekon puuvillasatiini myös ok, mutta en jaksa enää maksaa niistä kun kuosit on mitä on. Ennen oli niin kauniita Marimekolla että niistä halusikin maksaa minkä sitten maksoivatkaan.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 20:41"]
Satiini on tosi ihanaa suosittelen, Jyskissä on hyviä! Mä aion ostaa seuraavaks nuo, sopii meiän makkariin kun meillä on värit musta-kulta(messinki) ja punanen/pinkki
http://jysk.fi/makuuhuone/vuodevaatteet/satiini/basic/pussilakanasetti-klaudia-pun-night-dr
[/quote]
Kivat tykkään tosta etnisestä kuosista :)
Nuo just mun "perus" petikamat, timmin näköset ja aivan mahottoman ihanat nukkua! Muita en huoli, löytys vielä vastaavat alulakanat niin ois täydelliset.
Ps. Jyskillä myös verkkokauppa ny 15€ setti nuo
Paras lakanamateriaali on sellainen percale-puuvillalakana. Mieluiten stockmannilta ostettu. Paranevat vain käytössä, etkä halua niiden jälkeen mitään muuta.
Satiinilakanat on kylmät ja kovat, oli sitten mitä hienoa puuvillaa tahansa, parhaat on 30v vanhat palttinalakanat puuvillasta, usein pestyt ja ihanan pehmeät, vähän ennen kun hajoavat kappaleiksi ja käyvät vain tissinalusräteiksi vanhainkotiin.
No, omat puuvillasatiinilakanani ovat vasta 5v vanhoja eli ehkä nekin paranevat käytössä.
Polyestersatiini on todella hiostavaa! Puuvillasatiinilakanat taas miellyttävän tuntuiset ja saavat peiton tuntumaan kuohkealta ja ylelliseltä.