Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 25v ja minulla on opiskelupaikka(vtm) mutta skitsofrenia estää KAIKEN :(

Vierailija
17.08.2020 |

Eli minulla on skitsofrenia. Olen saanut hyvääkin hoitoa, lääkkeet ja psykologin ja psykiatrisen sairaanhoitajan mutta olen tällä hetkellä eläkkeellä. En tiedä, tulenko ikinä saamaan töitä. Kokemuksia onko valtiotieteiden maisterina helppo saada mielekästä työtä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se skitsofrenia ei ole ulkoinen vaan sinuutta, eli se on muutettava eli sinä sisältä. Älä pakene sairauteen joka on muka liimattu sinuun, niin kun ei ole. Se olet sinä ja voit parantua kun oivallat että olet itse vastuussa.

Vierailija
2/9 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se skitsofrenia ei ole ulkoinen vaan sinuutta, eli se on muutettava eli sinä sisältä. Älä pakene sairauteen joka on muka liimattu sinuun, niin kun ei ole. Se olet sinä ja voit parantua kun oivallat että olet itse vastuussa.

Nyt en ymmärtänyt... t ap. Mutta en pakene sitä, minä taistelen!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hienoa, että olet saanut hyvää hoitoa ja opiskelupaikan! onnea! Ei kai siinä auta muu kun kokeilla, teet parhaasi ja katsot mihin se riittää. Eläkkeellä loppuelämä olisi varmasti super tylsää, joten älä murehdi asioita etukäteen.

Vierailija
4/9 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa hienoa, että olet saanut hyvää hoitoa ja opiskelupaikan! onnea! Ei kai siinä auta muu kun kokeilla, teet parhaasi ja katsot mihin se riittää. Eläkkeellä loppuelämä olisi varmasti super tylsää, joten älä murehdi asioita etukäteen.

Kiitos :) positiivinen viestisi oli mukava lukea

Vierailija
5/9 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet sen minkä pystyt. Kannattaa aina yrittää. Minullakin on skitsofrenia mutta olen työelämässä ja opiskelen itsenäisesti vapaa-ajalla.

Vierailija
6/9 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon opiskelupaikasta ja kuulostaa hoitoverkostokin hyvältä. Sairaus kannattaa ennemmin hyväksyä, sitä vastaan taistelu uuvuttaa ja on lopulta turhaa. Sun ei kuitenkaan tarvitse antaa sairauden määritellä sinua, sussa on paljon muutakin kuin sch. Kyllä vain työelämässä on ihmisiä, jotka sairastaa skitsofreniaa. Paljon on kiinni sairaudentunnosta, keinoista tunnistaa ja säädellä oireita sekä toki hoidostakin. Lääkkeet eivät saisi olla toimintakykyä laskevia, kuten toisen vanhempani kohdalla, josta tuli suorastaan zombi lääkityksen aloittamisen jälkeen. Kuulostaa siltä, että sulla ei näin ole, hyvä! Ole avoin yths:ssä, jotta saat sieltäkin tukea? Kannattaa joka tapauksessa kokeilla, mitä menetettävää on?

Vierailija
7/9 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofreniaa sairastavia löytyy myös työelämästä. Kun sopiva lääkitys ja muu hoito saadaan kohdalleen, on mahdollisuus työelämään.

Vierailija
8/9 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon opiskelupaikasta ja kuulostaa hoitoverkostokin hyvältä. Sairaus kannattaa ennemmin hyväksyä, sitä vastaan taistelu uuvuttaa ja on lopulta turhaa. Sun ei kuitenkaan tarvitse antaa sairauden määritellä sinua, sussa on paljon muutakin kuin sch. Kyllä vain työelämässä on ihmisiä, jotka sairastaa skitsofreniaa. Paljon on kiinni sairaudentunnosta, keinoista tunnistaa ja säädellä oireita sekä toki hoidostakin. Lääkkeet eivät saisi olla toimintakykyä laskevia, kuten toisen vanhempani kohdalla, josta tuli suorastaan zombi lääkityksen aloittamisen jälkeen. Kuulostaa siltä, että sulla ei näin ole, hyvä! Ole avoin yths:ssä, jotta saat sieltäkin tukea? Kannattaa joka tapauksessa kokeilla, mitä menetettävää on?

Hyvä idea tuo yths! Nyt olen kunnallisella (Helsingin kaupunki) hoidossa ja tämäkin on vallan hyvä. T ap.

Ja kiitos kaikille kivoista viesteistä. Koen että mulla on suht hyvä hoitotasapaino juuri nyt. Ongelma on että huonoina kausina en oikein syö mun lääkkeitä...

Vierailija
9/9 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia esteitä tuosta tulee? Jumittamistako?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä