Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen vaihdevuodet?

Vierailija
23.08.2013 |

Mun miehestä on tullut tosi ärtyinen ja kiukkuinen viime aikoina. Ottaa kaikki huomautukset jotenkin itseensä, saa herkemmin pienimuotoisia raivareita, jossa pauhaa jotain ja on muutenkin koko ajan jotenkin takajaloillaan.

Meidän teinikin jo sanoo, että isä on vihainen koko ajan. Tänä aamuna viimeksi katsoi hämmästyneenä isäänsä, joka taas natkutti jostain.

Tyypillisesti miehen äkäilyt liittyvät minuun. Sanon jotain, jonka hän ottaa hyökkäyksenä itseään kohtaan tai josta hän vain muuten ärsyyntyy. Esimerkiksi eilen kiukutteli siitä, kun olin laittanut sulamassa olleen pakasteen jääkaappiin, jolloin se ei ollutkaan sulanut kokonaan. Päivällisen laitto kesti siksi kauemmin ja mies huomautteli siitä toistuvasti (nälkäinen tietenkin).

Olen miettinyt, että voiko miehelläkin olla vaihdevuodet, jolloin hermot on pinnalla. Ikää on sopivasti tuohon diagnoosiin.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako se riittävästi seksiä? Onko sillä toinen nainen?

Vierailija
2/7 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

entinen työkaverini (mies) itse kertoi minulle kerran, että hänellä taitaa olla miesten vaihdevuodet, ne on kuulema ihan todelliset. Hän oli noin viisikymppinen, ja töissä meni vähän huononpuoleisesti, hän oli ärtynyt ja kiukkuinen, ei lainkaan sellainen kun normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun muilla samoja kokemuksia.Työskentelen alalla jossa paljon miehiä.Olen ihmetellyt muutaman miehen käyttäytymisen muuttumista.Kaikki noin 45- 50 vuotiaita,ja juuri näitä oireita:muuttuneet kärttyisiksi, ja ärtyisiksi, mielipiteitään joustamattomiksi,ukkoutuneet fyysisesti,väsyneitä ja vihaisia ja kaikilla .Myös sukulaisissa huomannut monella miehellä samoja oireita. Vaihdevuodet?Tosi rasittavia ovat-eikö noihin oireisiin löydy jotain hormonaalista hoitoa kuten naisilla?Miksi tätä asiaa ei tutkita, tuntuu olevan ongelma monella...

Vierailija
4/7 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ihan tutulta kuulostaa. Oma mies on myös ukkoutunut, päiväruuan jälkeen pitää ottaa päiväunet ja ilta menee sitten telkkarin edessä. Olen jo pitkään sanonut hänelle, että sinusta tulee lähivuosina samanlainen kuin Simpsonien ukki.

Vierailija
5/7 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On miehillä vaihdevuodet.

Nykyään saa niistä onneksi puhua ja se on vääjäämättömät tosiasiat hyväksyville miehille suuri helpotus.

Vuosisatoja miehien on mainostettu menevän vanhemmiten vain paremmaksi ja tämä on aiheuttanut tosielämässä hiukan hämmennystä puolin ja toisin.

Henkisesti kehittynyt mies on kyllä vanhemmiten huomattavasti parempaa juttuseuraa, kuin nuorempi, mutta henkinen kehitys tulee juurikin sen oman realistisen vanhenemisen hyväksymisen kautta. Ei sen kautta, että haroo harvaa tukkaansa ja pallomahaansa peilin edessä ja hokee itselleen vain komistuneensa, kun joskus joku hollywoodtähtikin on niin tehnyt.

Vierailija
6/7 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sille löytyy ihan nimikin: andropaussi. Toisin, kuin menopaussi naisilla, andropaussi on etenevä ei siis lopu. Oma miesystävä on alkanut itkeskellä herkästi ja lässyttää ja kuvittelee olemattomia ja niistä suuttuu herkästi. Aika vaikea jotenkin näitä muutoksia jaksaa. Niin ja kuumia aaltojakin sille tulee.

Vierailija
7/7 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tami Tamminen on mielestäni täydellinen esimerkki andropaussista. Jutut menee ihan yli ja suuttuu herkästi.