Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin aikuinen lapsi! Kun jouduit katkomaan välit narsistiin, menetitkö samalla sen ”terveen” vanhempasi?

Vierailija
17.08.2020 |

Mä menetin, ja tää surettaa valtavasti. Jouduin oman henkeni/terveyteni takia laittamaan välit poikki väkivaltaiseen narsistivanhempaan. Tämä vaati sitten toiselta vanhemmalta sitä, että hän valitsee ”narsistin puolen” ja lopettaa kaiken yhteydenpidon lapseen ja lapsenlapseen. Eli pakotti sen normaalin vanhemman laittamaan käytännössä täydellisen kommunikaatiosulun päälle. Näin mennyt jo aika pitkän aikaa ja surettaa. Se normaali vanhempi oli ainoa isovanhempi (miehen puolella ei elossa olevia isovanhempia) ja tosi kurjaa että hän taistelutta luopui minusta ja perheesräni miellyttääkseen narsistia.
Välirikko ei ollut sitten kevyin perustein tehty vaan sitä edelsi ihan minuun kohdistunut rikos.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko porukan. Ei harmita. Vapautunut olo.

Vierailija
2/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pääsit surusta ja pettymyksestä eroon? Mulla on tosi apea mieli tästä että mut hylättiin. Asiaa ei helpota se että kaikki lehdet kertoo miten pitää olla isovanhemmat ja yhteisöllistä. Juuri viime viikon Anna lehdessä väestöliiton tutkija Rotkorch selitti että on luonnotonta äidin olla yksin ilman suvun tukea ja niin ei pidä olla!

Purskahdin itkuun ton artikkelin takia :( ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pääsit surusta ja pettymyksestä eroon? Mulla on tosi apea mieli tästä että mut hylättiin. Asiaa ei helpota se että kaikki lehdet kertoo miten pitää olla isovanhemmat ja yhteisöllistä. Juuri viime viikon Anna lehdessä väestöliiton tutkija Rotkorch selitti että on luonnotonta äidin olla yksin ilman suvun tukea ja niin ei pidä olla!

Siis tutkija oli Anna Rotkirch eikä Rotkorch

Vierailija
4/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinsanottu terve vanhempi ei ole välttämättä terve. Kukaan terve ei jää katsomaan narsistia.

Vierailija
5/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on manipuloinut nämä " terveemmätkin " perheenjäsenet niin syvälle sen peliin että menetettyjä tapauksia. Välit poikki vaan.

Vierailija
6/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä helpottaako, mutta se "terve" vanhempi ei ihan niin terve ole kuitenkaan kuin haluat uskoa. Yksinäisyys on hirveää, kun ei ole tukiverkkoja. Tsemppiä.

Vierailija
7/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan, joka on väleissä narsisti kanssa ei ole terve. Manipuloitu, mahdollistaja, alistunut tai aivopesty, ei ole terve päästään.

Vierailija
8/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se menee yleensä välit kerralla koko lapsuusperheeseen. Narsisti pitää huolen että koko perhe ja suku käännetään häntä uhmannutta lasta vastaan.

Mua kiinnostaisi miksei narsistinen puolisoita juuri ole tutkittu. Paljon on tutkimusta narsisteista ja tiedetään jo miten ne toimii ja mitkä on motiivit. Mutta mitään tutkimustietoa ei ole niistä rinnalle jääneistä puolisoista! Siis että mitä niille käy, millaiseksi ne muuttuu, mitä sairauksia niille tulee.

Mulla välit poikki narsistiin mutta äitiä näen kerta vuoteen. On ihan eloton tahdoton ihmisen kuori. Toljottava katse, ei tässä maailmassa. Sitä se teettää kun häntä on narsisti pilkannut ja ivannut ja myös pahpinpidellyt vuosikymmeniä. En vaan tajua miten masokisti pitää olla että jää sellaiseen tilanteeseen.

Vierailija
9/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa millaista oli ennen. Narsisteja ja psykopaatteja on ollut aina. Ennen ei ollut sanoja ilmiölle, ei apua tai tukea edes olemassa, ja varmaan vuosikymmeniä sitten ei ollut edes sosiaaliapua naisille jotka halusivat pelastaa itsensä/lapsensa narsistin kynsistä.

Mun vanhemmat on boomereita ja niille kulissit on kaikki kaikessa. Nyt niillä molemmilla siis on tilanne että ei yhteyttä lapseen ja silti turuilla ja toreilla valehtelevat täyttä häkää miten niin ovat isovanhempia ja niin hoitavat lapsenlapsia ja niin osallistuvat lastenlsten elämää .

No, lapsenlapset ei tunne niitä. Valehtelevat vaan jotta kulissit olisi kunnossa.

Vierailija
10/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se menee yleensä välit kerralla koko lapsuusperheeseen. Narsisti pitää huolen että koko perhe ja suku käännetään häntä uhmannutta lasta vastaan.

Mua kiinnostaisi miksei narsistinen puolisoita juuri ole tutkittu. Paljon on tutkimusta narsisteista ja tiedetään jo miten ne toimii ja mitkä on motiivit. Mutta mitään tutkimustietoa ei ole niistä rinnalle jääneistä puolisoista! Siis että mitä niille käy, millaiseksi ne muuttuu, mitä sairauksia niille tulee.

Mulla välit poikki narsistiin mutta äitiä näen kerta vuoteen. On ihan eloton tahdoton ihmisen kuori. Toljottava katse, ei tässä maailmassa. Sitä se teettää kun häntä on narsisti pilkannut ja ivannut ja myös pahpinpidellyt vuosikymmeniä. En vaan tajua miten masokisti pitää olla että jää sellaiseen tilanteeseen.

Ei niillä ole omaa tahtoa. Minäkin vain odotin että joku pelastaisi ja hakisi väkisin pois ja kadottaisi minut. Sun äiti kituu siellä kemiallisesti sidottuna sijoilleen. Narsistin pahoinpitely kun muuttaa aivokemiat. Todella rajut, jopa psykoosiin johtavat oireet alkaa jos yrität lähteä. Et ikinä pääse pakoon ellet sekoa täysin tai tapa itseäsi.

Vierailija
11/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se "terve" vanhempi on tilanteesta riippuen ollut itsekin kiusaaja, se narsisti ikään kuin käyttää häntä välineenä ja on manipuloinut oman näkemyksensä yhteiseksi. Ilkeitä viestejä voi lähettää myös toisen "kautta" ja nimissä, ei se joskus vuosikymmeniä sitten ehkä terve ja nykyinen alistettu uhri enää erota narsistin todellisuutta siitä oikeasta. Siksi uhri ei myöskään jätä puolisoa eikä lähde, vaikka on menettänyt sitten lapsensa ja lapsenlapset suurelta osin. Tapaamisia enää muutama lyhyt vuodessa, julkisella paikalla. Surettaa, mutta väkisin ei voi aikuista, jo eläkeikäistä, vapauttaa.  Omat rajat on ollut pakko vetää tiukasti, mustamaalaus, kritisointi ja valheet olivat aivan hirveä taakka meille. Koko se ilkeys ja pahuus. 

Vierailija
12/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti lähtee koko narsistin puolen suku.

Vierailija
13/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen gradun materiaalin näinkin kerätä. Tosin narsismi ei ole mikään 0/100% ominaisuus, vaan siinäkin on asteita.

Vierailija
14/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua ole hylätty. Eihän nuo ole koskaan minusta välittäneet, omia tarpeitaan palvelleet. Ja minä katkaisin välit kun se narsisti tunki perheeseemme jatkuvasti noiden muiden kautta.

Vierailija
15/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä ole omaa tahtoa. Minäkin vain odotin että joku pelastaisi ja hakisi väkisin pois ja kadottaisi minut. Sun äiti kituu siellä kemiallisesti sidottuna sijoilleen. Narsistin pahoinpitely kun muuttaa aivokemiat. Todella rajut, jopa psykoosiin johtavat oireet alkaa jos yrität lähteä. Et ikinä pääse pakoon ellet sekoa täysin tai tapa itseäsi.

Kiinnostavaa! Mistä voisi lukea tästä lisää?

Vierailija
16/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinsanottu terve vanhempi ei ole välttämättä terve. Kukaan terve ei jää katsomaan narsistia.

Ehdottomasti samaa mieltä tästä. Itselleni oli monien pettymysten lisäksi kivuliasta huomata että valitessani elämän ilman narsistin jatkuvaa henkistä pahoinpitelyä jotkut läheiset käytännössä hylkäsivät koska eivät korvansa lotkauttaneet narsistin täysin käsittämättömille tempauksille ja kehottivat vain tulemaan toimeen.

Vierailija
17/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä se "terve" vanhempi on tilanteesta riippuen ollut itsekin kiusaaja, se narsisti ikään kuin käyttää häntä välineenä ja on manipuloinut oman näkemyksensä yhteiseksi. Ilkeitä viestejä voi lähettää myös toisen "kautta" ja nimissä, ei se joskus vuosikymmeniä sitten ehkä terve ja nykyinen alistettu uhri enää erota narsistin todellisuutta siitä oikeasta. Siksi uhri ei myöskään jätä puolisoa eikä lähde, vaikka on menettänyt sitten lapsensa ja lapsenlapset suurelta osin. Tapaamisia enää muutama lyhyt vuodessa, julkisella paikalla. Surettaa, mutta väkisin ei voi aikuista, jo eläkeikäistä, vapauttaa.  Omat rajat on ollut pakko vetää tiukasti, mustamaalaus, kritisointi ja valheet olivat aivan hirveä taakka meille. Koko se ilkeys ja pahuus. 

Tää on jännä ilmiö! Ja mulla käynyt näin myös. Olen ollut jotenkin häkeltynyt ja ihmeissäni miten se terve vanhempi vuosien mittaan muuttui koko ajan enemmän narsistin kaltaiseksi. Ensin oletin että se on vaan viestintuoja ja välittää narsistin sanomat asiat. Sitten jossain vaiheessa huomasin että se oikeasti alkoi keksiä niitä itse!! Ja vuosien mittaan ne loukkaukset vain paheni. Erikoista. Ja kiinnostavaa että muilla ollut samaa.

Vierailija
18/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo lapsena eristtetiin lähes täysin:( Soittelin kyllä itse "salaa", kun olin yksin kotonani. Tällä lapsista eristetyllä vanhemmalla oli kyllä vakavia mt-ongelmia välillä ja alko-ongelmaa,m utta kyllä aikusiena olen miettinyt mikä osuus tällä narsku-vanhemmalla oli niidenkin ongelmien synnyssä ja hoidossa, tai siis just sillä, etti tämä toinen sinne hoitoon useinkaan itse mennyt edes. Joidenkin mielestä tämä narskuvanhempi vaan suojeli lapsia, mutta itse en etenkään aikuisena näe sitä niin mustavalkoisena enää narsismista luettuani.

Ja koska toiselle on saatu mt-diagnoosi, on helppo pistää aina kaikki sen toisen vanhemman puheet vaan "hulluuden"piikkin, ja ehkä osa olikin, mut tuskin kaikki. Harmittaa aikuisenakin paljon, koska olin oikeasti läheisempi tämän eristetyn vanhemman kanssa ja hyvinä hetkinään edes kiinnostui asioistani ja kannusti minua toisin kuin narskuvanhempi. Narsku oli selkeästi kateellinen muutenkin läheisistä väleistämme, ja halusi tuhota ne ja onnistukin kyllä siis:( Nyt eristetty on jo edesmennyt, ei voi korjata enää asioita;( Narsku porskuttaa yhä...

Vierailija
19/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sen gradun materiaalin näinkin kerätä. Tosin narsismi ei ole mikään 0/100% ominaisuus, vaan siinäkin on asteita.

No mun vanhemman tapauksessa asteita on 110%. Ja erityisen julma väkivalta vielä mausteena. Ap

Vierailija
20/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa millaista oli ennen. Narsisteja ja psykopaatteja on ollut aina. Ennen ei ollut sanoja ilmiölle, ei apua tai tukea edes olemassa, ja varmaan vuosikymmeniä sitten ei ollut edes sosiaaliapua naisille jotka halusivat pelastaa itsensä/lapsensa narsistin kynsistä.

Mun vanhemmat on boomereita ja niille kulissit on kaikki kaikessa. Nyt niillä molemmilla siis on tilanne että ei yhteyttä lapseen ja silti turuilla ja toreilla valehtelevat täyttä häkää miten niin ovat isovanhempia ja niin hoitavat lapsenlapsia ja niin osallistuvat lastenlsten elämää .

No, lapsenlapset ei tunne niitä. Valehtelevat vaan jotta kulissit olisi kunnossa.

Mulle oli yllätys että on näistä kuvioista ennenkin lähdetty mutta niistä ei vaan ole seuraaville sukupolville välttämättä puhuttu, tavallaan ei siis kannata uskoa että ennenkin on kaikki kestetty.