Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavat naiset (BMI yli 23), vilpitön kysymys teille

Vierailija
22.08.2013 |

Miksi te syötte niin paljon, jos ei liikunta maita?

p.s. Kohta joku tulee saarnaamaan kuinka hänellä on BMI 24 ja on timmissä kunnossa, joojoo, niinhän se on mutta teitä on korkeintaan 1/100:ta yli 23:n painoindeksin naisista. Eikun nytkun kirjoitin tämän ei tulekaan, mutta sensijaan saamme nauttia nerokkaista vastauksista, hienoa!

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on taulukko, jonka mukaan BMI 23,1 on lihava?

Vierailija
22/70 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 23,05, oonko lihava? Ilmeisesti olen, kamalaa. Olen tässä painossa eka kertaa elämässäni, synnytyksestä on puoli vuotta. Laihtuminen on hyyyvin hidasta, mutta onneksi paino ei sentään mene enää ylöspäin...

Syön valitettavan paljon herkkuja, välillä. Jos saisin ne pois, paino alkaisi varmaan laskea ihan jo sillä, imetys ei painonlaskuun ole riittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D :D :D

Sanoisinko, että ihan sama mikä mun painoindeksi on niin ainakin oon paljon paremmalla itsetunnolla varustettu, kuin sä.

Vierailija
24/70 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 22:24"]

Olet jo muutaman päivän tehnyt näitä lihavuusaloituksia eri variaatioina, joten eikö jo ala kyllästyttämään sinua itseäsikin? Huomaatko, että täällä ei jakseta juurikaan vastata provoihisi. Kerropa nyt meille, mikä sinua ajaa tähän. Onko tästä asiasta sinulla jonkinlainen pakkomielle vai mitä. Mitä sinussa on niin ylivertaista meihin muihin nähden kuin se laihuutesi - esim. mikä on koulutuksesi ja sinun ÄO? Ihan kaikella hyvällä, nämä provot eivät tosin ole suosikkejani. Mutta pitäähän sitä ymmärtää, että meitä on moneen junaan. 

[/quote]

Tämä oli ainoa lihavuusaloitukseni ainakin elokuussa. Usko tai älä, mutta näin se on. Kyllä näen, että nyt on muitakin lihavuusaloituksia, eivät ole minun tekemiäni.

Olen valmistunut yliopistosta (Tampereen yhteiskuntatieteellinen) ja ÄO:ta en tiedä kun ei ole virallisesti testattu, joskus oli joku nettitesti ja sain muistaakseni 119.

ap

[/quote]

No sitten olet aika kapeakatseinen yhteiskuntatieteilijä, kun tuijotat vain muiden ihmisten kiloja :D Miten sait edes opintosi läpi ja gradun tehtyä? Taisit olla sittenkin väärässä yliopistossa ja väärässä tiedekunnassa, sinulle olisi varmaan sopinut valmistua liikuntatieteellisestä tai ravitsemusterapeutiksi. Sinun pitäisi yhteiskuntatieteilijänä ymmärtää ihmisten erilaisuus, ja se että me kaikki emme voi olla timmejä, eri syistä. Mielestäni vasta se wanhan ajan BMI 25 on jotain, jonka jälkeen ylipainoa voidaan ruveta mittaamaan. Mutta taidat olla näitä ns uudemman kaliiberin tieteiljöitä. Mikä lie motiivisi katsella ihmisten kiloja (seksuaalinen vai huoli ihmisten terveydestä or what??). Minäkin olen yhteiskuntatieteilijä, enkä mieti tuommosia ollenkaan. 

Vierailija
25/70 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Normaali painoindeksin alue on välillä 18,5–25. " - Lääkärikirja Duodecim.10.12.2012.Sisätautien erikoislääkäri Pertti Mustajoki.     

http://www.terveyskirjasto.fi/terveysportti/tk.koti?p_artikkeli=dlk01001    

Vierailija
26/70 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kerrohan nyt ap, että mitä sinä saat selville minusta sen perusteella, että BMI on 24? Olen oikeasti utelias kuuleman asiallisen vastauksen tähän.

Vierailija
27/70 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on hyvää, laiskottelu ihanaa, ja kivaa on kun kesällä uidessa läski kelluu ja talvella pakkasella lämmittää : )

[/quote]

:D !!!!

Vierailija
28/70 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä jotkut jaksaa väsäillä näitä huonoja ja kuluneita provoja. Häpykarvoituksesta ei ole tainnut olla aloituksia vähään aikaan, koitas seuravaksi  vaikka sitä.

Vierailija
29/70 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska mulla on nälkä. Ja koska olen yleensä ihan liian väsynyt, nukun siis liian vähän, mikä sotkee aineenvaihduntaa.

Mun elämä on vähän rankkaa, kun koitan olla hyvä äiti kolmelle lapselle, hyvä töissäni, kasvaa ihmisenä, hoitaa kodin työt edes kohtuullisesti. Aika paljon energia on mennyt viime vuosina ihan selviytymiseen normielämästä, en oikein ehdi panostaa itseeni.

Muutama vuosi vielä ja helpottaa. Sitten ehdin ehkä liikkua, kun tekee mieli. Tai huomata vatsamakkaran ja miettiä, haluanko tehdä sille jotain. Vai haluanko mieluummin tehdä väitöskirjan, vai onnistuuko molemmat.

Jos olet maisteri, miksi et kasva ihmisenä? Sinä voisit. Etkö halua?

Terveisin jojo painoindeksillä jotain 28

Vierailija
30/70 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on hyvää, laiskottelu ihanaa, ja kivaa on kun kesällä uidessa läski kelluu ja talvella pakkasella lämmittää : )

[/quote]

Plus kovatkaan penkit ei pelota ku aina on pehmusteet omasta takaa !

Vierailija
31/70 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että lihavuuteni johtuu pitkään jatkuneesta ahdistuksesta ja masennuksesta, joka taas aiheutui vaikeasta lapsuudesta yhdistettynä herkkään luonteeseeni. Kun ei ole voimaa edes normaaliin elämiseen, ei ole voimaa myöskään pitää itsestään huolta.

Nyt aikuisiällä, tarkalleen ottaen viime keväästä olen alkanut saada masennustani kuriin koska löysin hyvän lääkärin joka osasi kannustaa ja määrätä lääkettä, joka auttaa. Yhtäkkiä olenkin löytänyt voimaa liikunnan harrastamiseen (käyn lenkillä monta kertaa viikossa) ja hyvän ruoan laittamiseen.

Sen verran onneksi löytyi tajua ahdistuksen keskelläkin, etten koskaan päästänyt itseäni lihomaan yli satakiloiseksi. Koen että minulla on tällä hetkellä hyvät eväät saada elämäni ulkomuotoa myöten kuntoon, näytän varmasti paremmalta jo sillä että jaksan hymyillä ja kiinnostua muista ihmisistä.

Vierailija
32/70 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Suun tekee mieli syödä, vatsa ei sitä kaipaisi ja mieli inhoaa. Ei ole itsekuria ja mieli vaan takoo, ettei nyt yhdestä keksistä niin paljoa voi lihoa..

Sait ap aika tylyä kommenttia osaksesi. Tottahan kuitenkin on että varmasti jokainen meistä pullukoista/lihavista haluaisi olla laihempi. Jokainen meistä on kokeillut jos sun mitä dieettiä ja vain siksi että haluisimme laihtua.

Kovinkaan moni vastanneista ei vastannut suoraan kysymykseesi, vaan suojamekanismit päällä ryhtyivät vastahyökkäykseen. Minusta ihan turhaa, koska ihan jokainen meistä haluaisi laihtua, ihan varmasti.

t. 166/80

Vierailija
33/70 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Timmi vyötärö 75 cm" Wtf? Missä maailmassa? Luulin, että alle 60 cm on timmi, sen yli ihan normaali. 

Vierailija
34/70 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jokainen haluaisi laihtua, mutta mulle kaikki elämässä on tullu niin luonnostaan onglemitta, mitään vaivaa ei ole ikinä täytynyt nähdä, että sitten kun se joku juttu (laiha/timmi kroppa) ei tulekaan, niin en tosiaan ala kehittämään itsekuria ja kärsivällisyyttä ihan vaan sitä varten :))) Sitä paitsi oon härkä ja mun horoskoopissa lukee että oon hedonisti, joten hei, tyydyn siis osaani!

Vierailija
35/70 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ollut morsetusta kuten bmi 24 ei ole lihavuutta. Kaikki ei vain tajua. :)

Vierailija
36/70 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 22:28"]

[/quote]

Olen valmistunut yliopistosta (Tampereen yhteiskuntatieteellinen) ja ÄO:ta en tiedä kun ei ole virallisesti testattu, joskus oli joku nettitesti ja sain muistaakseni 119.

ap

[/quote]

Tuota noin... Itseäni ihmetyttää ennemminkin että tuolla älykkyysosamäärällä et sitten ole ajatellut yhtään kehittää ajatusmaailmaasi vaikka edes sen vertaa, että ymmärtäisit miksi ihmiset syövät eri tavoin ja liikkuvat eri tavoin. Tuo määrä kun ei ole mikään kehuttava niin ehkä kannattaisi yrittää jatkossa kehittää vähän itseään enemmän, sen sijaan kuin miettii yksinkertaisuuksia. Tosin tiedä sitten riittääkö tuo äo paljon muuhun kuin noin typerän kysymyksen esittämiseen? Vaikka se onkin noin matala niin koita yrittää jatkossa vähän lukea vaikka enemmän ja siten sivistää itseäsi, ehkä se ymmärrys ainakin kasvaisi...

Vierailija
37/70 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoindeksini on jotain yli 40

En mielestäni syö kauhean paljon. Syön vääränlaista ruokaa koska ei ole aikaa, energiaa ja jaksamista tarkkailla syömistä. Olen sairaastanut psykoosin ja syön lääkettä joka lisää ruokahalua. Jos olen ottamatta lääkettä en myöskään syö. Psykoosin aiheutti tinnitys joka on nyt taas muuttunut. Haluan tai oikeastaan ihmisen pitää nukkua öisin jottei sairastu ja tämän takia minun pitää syödä lääkkeitä, että siis nukun. Joten olen oravan pyörässä.

Vierailija
38/70 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

24,99 on normaalipainoinen.

Vierailija
39/70 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta, tuskin 75 cm vyötärö on kovin tummi, itse painan 85 kg ja minun vyötärö on 75 cm. 

Vierailija
40/70 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

75cm vyötärössä on kyllä jo ylimääräistä, on naisia jonka rinnanympäryskin on alle tuon 75cm ja vyötärö 55-65cm, eli pakko siinä on olla ylimääräistä rasvaa vyötäröllä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän