Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

POLTTAREISTA - mikä on mielestänne "pieni budjetti"/osallistuja

Vierailija
01.08.2008 |

Eli pitäisi alkaa järjestämään syksyllä naimisiin menevän frendin polttareita. Osallistujia ei ole montaa (jos kaikki tulevat niin yhteensä kustannuksia jakamassa on 6-7 henkeä). Itse olen hoitovapaalla, rahaa ei ole paljon käytettävissä. Mikä olisi sopiva summa/henkilö ettei kukaan putoa kustannusten vuoksi pois?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei sellainen summa, jota voi vaatia kaikilta. Tiedän, että dinkut järjestävät toisilleen monen sadan euron polttareita, mutta itse en osallistuisi.

Kivointa kuitenkin on aina yhdessä syöminen ja nyyttäriperiaatteella saa paljon herkkuja. Mahdollinen sauna voi olla jonkun tutun luona, niin ei tarvitse vuokrata. Typerintä on, jos järjestäjät päättävän änkeä päivän täyteen typerryttävän määrän ohjelmaa joka jatkuu tunnista toiseen ja laittavat lopulta sadan euron laskun perään.

Vierailija
2/43 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut mielestäni budjettia kannattaisi pähkäillä sen porukan kanssa. Vain he tietävät oman rahatilanteensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 50 euroa on jo paljon. 30-40 on vielä ihan inhimillistä. Kakkosen nyyttärijuttu on hyvä keino pienentää kustannuksia. Ja se, että tuo ruokaa ei tunnu "niin pahalta" kuin rahan tuominen. Sauna voi olla tosiaan jonkun kotona ja joku esim. itsetehty hemmottelujuttu (niska-hartiahieronta, käsihoito, jalkahoito, kasvohoito???) voisi olla kanssa.

Minusta polttarit, joissa keskitytään yhdessäoloon ei niinkään tekemiseen on olleet kaikkein mukavimmat.

Vierailija
4/43 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne maksaa noin 150 e per nenä plus tietty sit ravintolassa omat ruuat. Tosin tähän sisältyy matkat, sillä asumme kaikki eri puolin maata.

Vierailija
5/43 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 euroa olisi vielä kohtuullinen

Vierailija
6/43 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pitäis maksaa yli 20 eur

Vierailija
7/43 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime kesänä sovittu, että pienellä budjetilla mennään, minun toivomuksestani. Muut olivat perheettömiä työssäkäyviä. Varsinainen ohjelma ei ollutkaan kovin hintava, mutta kun porukka vaati jokaista kahdenkin kilometrin siirtymistä mentäväksi taksilla (ja niitä siirtymisiä oli paljon - ihan bussireittien varsilla), niin kustannukset kohosivat n. 100 euroon/osallistuja + omat kulut. Minä kotihoidontukilainen olisin jäänyt pois, jos olisin tiennyt.

Vierailija
8/43 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja turhaa. Jollakin porukasta varmaan on mahdollisuus esim kesämökin käyttöön, missä voi yhdessä saunoa ja syödä nyyttärijuttuja. Hyvällä porukalla varmaan paljon mukavampaa kuin joku kallis ohjelma. Eikä maksa paljon mitään.

Vierailija
9/43 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€ on jo aikamoinen, ja 100€ sikamaista ja naurettavaa.

Vierailija
10/43 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset 50€/hlö kulut karsii aika paljon osallistujia. Yleensä myös minut. Ja sanon myös suoraan miksi en osallistu tällöin.

Vierailija
11/43 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on budjetti niin voi yhtä hyvin jättää polttarit pitämättä.

50 eurolla saa jo kaikenlaista (6-7 hengelle). 100 euroa on liikaa.

Vierailija
12/43 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti sitten itse morsiamena ollessanne ette vaadi kalliita polttareita itse=)

Vierailija
13/43 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle järjestettiin nyyttäripiknikki, jossa oli mukana mankka ja muu ohjelma tuli vuorollaan jokaisen osallistujan suusta tarinoiden muodossa.

Vierailija
14/43 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on budjetti niin voi yhtä hyvin jättää polttarit pitämättä.

50 eurolla saa jo kaikenlaista (6-7 hengelle). 100 euroa on liikaa.

Omissa polttareissani käytettiin suhteita, joita aina ihmisillä on käytössään. Budjetti oli ollut 28 euroa per pää, osallistujia noin 10.

Kävimme ajamassa mikroautoilla, yövyimme vuokramökissä, kävimme tanssikurssilla ja söimme ruhtinaallisesti itse valmistamamme illallisen.

Meillä oli todella mukavaa ja lämmin ilmapiiri. Pienellä rahalla voi järjestää paljon, jos vaan on viitseliäisyyttä. Sitä ei luulisi ystäviltä puuttuvan, vaan kaikki ei ole aina niin kuin luulisi...

Vierailija
15/43 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lähtisi, bestiksen tai muun erittäin läheisen ja tärkeän kohdalla voisin joustaa mutta muuten ei. Pyrkisin noin 20 euroon, mutta joku 30 eur olis varmaan yläraja. Tietysti hullu ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa... :)

Vierailija
16/43 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tosiaan on ihan vain viitseliäisyydestä ja ystävyyden laadusta kiinni, onko jonnekin suhteita niin että saa vuokramökin ilmaiseksi, tanssikurssin ilmaiseksi, mikroautoiluillan ilmaiseksi...

Vierailija
17/43 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle järkättii halvat polttarit. Tärkeintä oli yhdessä olo. Kallein juttu oli melontareissu, johon osallistujat olivat tuoneet evästä. Sitten mentiin kaason tutun mökille ja tehtiin pizzaa ja syötiin muita mukana tuotuja herkkuja. Saunottiin ja kynttilähulluna jokainen oli tuonut mukanaan mulle kynttilän, jotka sitten etsin mökin ympäriltä.

Oli tosi ihanat ja ikimuistoiset polttarit. Kulut jaettiin viiden kesken.

Vierailija
18/43 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 henkeä kuluja jakamassa on myös eri asia kuin 6. Esimerkkinä voisi ajatella vaikka mökin vuokraa. Myös mainitsemasi tanssitunti voi maksaa kiinteän summan, olipa osallistujia 5 tai 10.

Omissa polttareissani käytettiin suhteita, joita aina ihmisillä on käytössään. Budjetti oli ollut 28 euroa per pää, osallistujia noin 10.

Kävimme ajamassa mikroautoilla, yövyimme vuokramökissä, kävimme tanssikurssilla ja söimme ruhtinaallisesti itse valmistamamme illallisen.

Meillä oli todella mukavaa ja lämmin ilmapiiri. Pienellä rahalla voi järjestää paljon, jos vaan on viitseliäisyyttä. Sitä ei luulisi ystäviltä puuttuvan, vaan kaikki ei ole aina niin kuin luulisi...

Vierailija
19/43 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos morsian on kaikkien osallistujien ainoa ystävä, niin sitten ei voi mitään...

Se tosiaan on ihan vain viitseliäisyydestä ja ystävyyden laadusta kiinni, onko jonnekin suhteita niin että saa vuokramökin ilmaiseksi, tanssikurssin ilmaiseksi, mikroautoiluillan ilmaiseksi...

Vierailija
20/43 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti sitten itse morsiamena ollessanne ette vaadi kalliita polttareita itse=)

en halua kirkkohäitä on se, että sitten ois polttarivaara. INHOAN huomion keskipisteenä olemista. Eivätkä kaikki kaverini tunne toisiaan. Eivät edes osaisi kutsua kaikkia.

Maistraattihäiden hyvä puoli on se, että voi mennä salaa naimisiin ja välttyy typeriltä polttareilta. Kerran olen polttareissa ollut ja toista kertaa en välittäisi mennä. Monen tunnin tekokikatus käy hermoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi