Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä logiikalla tämä asunto on kaksio? Asuntoilmoitusten älyttömyydet

Vierailija
17.08.2020 |

https://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot/helsinki/15811924

Makuuhuone ja olohuone ovat minun mielestäni tuossa pohjakuvassa yhtä yhtenäistä tilaa?

Eikö 2h-merkintä tarkoita enää erillistä makkaria vai olenko jotenkin tyhmä? :D

Suolainen hinta muutenkin yksiöstä, olisi kaksiostakin, mutta eihän tuossa asunnossa ole väliseinää.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva sisustaa tuollaista kulmiota XD kovat on vuokrat Helsingissä.

Vierailija
2/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän on tavallaan makkari, ei ole vain seinää joka erottaa olohuoneessa. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on as oy:n papereissa kaksio niin se on virallisesti kaksio vaikka olisi neliö.

Vierailija
4/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä tuo on yksiö, jossa on makuualkovi. Iso yksiö tosin.

Vierailija
5/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on as oy:n papereissa kaksio niin se on virallisesti kaksio vaikka olisi neliö.

Aika hullua, jos näin on. Säännöstelläänkö mitenkään sitä, mitä voi as oy papereihin ilmoittaa?

Utelias vain olen, voiko rakennusvaiheessa ilmoittaa asunnot miten haluaa? Tai mikä määrittelee kaksion ja yksiön eron tässä tilanteessa? 

Onko tuo mh vai alkovi?

Vierailija
6/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, voisikohan olla, että tuosta on vaikka purettu seinä? Millaisiahan ovat muut vastaavat asunnot tuossa talossa.

Vierailija
7/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilava yksiöhän tuo on.

Vierailija
8/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuualkovi ilman selkeää alkovia?

Vierailija
9/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän on tavallaan makkari, ei ole vain seinää joka erottaa olohuoneessa. 😂

Tuli ekana mieleen, että tuo on alkovi ennemmin kuin makuu_huone_, mutta kaipa nuo tietävät ilmoittajat paremmin :D

Vierailija
10/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa kaksi "hieman" erillistä tilaa. Kaksiohan tuo olisi varmasti jos olisi seinä rakennettu huoneiden väliin, mutta toisaalta se ei välttämättä olisi parantanut kokonaisuutta. Tuohon voi halutessaan vaikka asntaa sellaisen haitarioven. En itse nostaisi tuosta verenpainetta vaikka kaksioksi kutsutaan.

Vierailija
11/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hullua, jos näin on. Säännöstelläänkö mitenkään sitä, mitä voi as oy papereihin ilmoittaa?

Utelias vain olen, voiko rakennusvaiheessa ilmoittaa asunnot miten haluaa? Tai mikä määrittelee kaksion ja yksiön eron tässä tilanteessa? 

Onko tuo mh vai alkovi?

No ei yhtiöjärjestystä voi muuttaa joka kerta kun joku vähän sisustaa ja vaihtaa huonejärjestystä.

Eiköhän siitä ole makuuhuoneen seinä purettu.

Vierailija
12/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituisen mallinen asunto ja hirveän kallis.

Vierailija
13/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuossa kaksi "hieman" erillistä tilaa. Kaksiohan tuo olisi varmasti jos olisi seinä rakennettu huoneiden väliin, mutta toisaalta se ei välttämättä olisi parantanut kokonaisuutta. Tuohon voi halutessaan vaikka asntaa sellaisen haitarioven. En itse nostaisi tuosta verenpainetta vaikka kaksioksi kutsutaan.

Joo en siis hermostu, kun en ole uutta asuntoa edes etsimässä, mutta ihan mielenkiinnosta halusin tietää, että onko jokin periaatemenetelmä, miten noita asuntoja luokitellaan. Esim olen törmännyt Lehdon ilmoituksiin uusista, rakennettavista asunnoista ja niissä mainostetaan keittiötä, joka todellisuudessa on kaappirivi olohuoneen seinällä.  Ihmiset ovat tästä olleet ainakin näreissään kommenttikentässä. Tämä muistutti vähän siitä.

Itse ainakin kaksiota etsiessäni halusin erillisen makuuhuoneen, jossa voi sulkea oven. Toiv. eivät yleisty tällaiset pseudokaksiot.

ap

Vierailija
14/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on se kiva tilaavievä pylväs merkkinä huoneiden rajasta... Asuntoa tuskin muutenkaan vuokraa kukaan joka saisi Kelalta asumistukea, joten ihan se ja sama, onko se yksiö vai kaksio. Ja onhan se sentään vastavalmistunut ja upouusi asunto. Mutta on kyllä kallis vuokra yksiössä, vaikka siinä onkin tilaa.

Vierailija
15/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristus mikä vuokra :D

Vierailija
16/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en siis hermostu, kun en ole uutta asuntoa edes etsimässä, mutta ihan mielenkiinnosta halusin tietää, että onko jokin periaatemenetelmä, miten noita asuntoja luokitellaan. Esim olen törmännyt Lehdon ilmoituksiin uusista, rakennettavista asunnoista ja niissä mainostetaan keittiötä, joka todellisuudessa on kaappirivi olohuoneen seinällä.  Ihmiset ovat tästä olleet ainakin näreissään kommenttikentässä. Tämä muistutti vähän siitä.

Itse ainakin kaksiota etsiessäni halusin erillisen makuuhuoneen, jossa voi sulkea oven. Toiv. eivät yleisty tällaiset pseudokaksiot.

ap

On. Rakentamisessa on Suomessa tuhansia sääntöjä ja sääntelyä. Oletko nyt tyytyväinen?

Minä en muuttaisi asuntoon, jossa on erillinen keittokomero. Haluan sen seinärivin. Makuja on monenlaisia.

Vierailija
17/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä kova vuokra ihan Helsingin hintatasoonkin verrattuna. Kukakohan tuon vuokraa? Haluaako joku todella niin paljon Jätkäsaareen asumaan?

Vierailija
18/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

On. Rakentamisessa on Suomessa tuhansia sääntöjä ja sääntelyä. Oletko nyt tyytyväinen?

Minä en muuttaisi asuntoon, jossa on erillinen keittokomero. Haluan sen seinärivin. Makuja on monenlaisia.

Miksi ihmeessä olet noin v*ttumainen? Ei ole pakko kuule vastata, jos noin verenpainettasi nostattaa muiden ihmisten kyselyt.

Vierailija
19/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä kova vuokra ihan Helsingin hintatasoonkin verrattuna. Kukakohan tuon vuokraa? Haluaako joku todella niin paljon Jätkäsaareen asumaan?

Ihan normaali vuokra tuolla alueella. Asutteko te Kouvolassa...

Vierailija
20/87 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö 2h-merkintä tarkoita enää erillistä makkaria vai olenko jotenkin tyhmä? :D

Ei se tarkoita kahta erillista makkaria, mutta jos tuossa olohuoneen ja makuuhuoneen välisslä olisi seinä, niin sitten tuo olisi mielestäni 2h asunto. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme