Millä logiikalla tämä asunto on kaksio? Asuntoilmoitusten älyttömyydet
https://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot/helsinki/15811924
Makuuhuone ja olohuone ovat minun mielestäni tuossa pohjakuvassa yhtä yhtenäistä tilaa?
Eikö 2h-merkintä tarkoita enää erillistä makkaria vai olenko jotenkin tyhmä? :D
Suolainen hinta muutenkin yksiöstä, olisi kaksiostakin, mutta eihän tuossa asunnossa ole väliseinää.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Tuohonkin vaan joku mymy asumaan asumistuella ja toimeentulotuella. Kyllä me ollaan iloisia veronmaksajia kaikki, kun oikein katsotaan!
Totta. Seinustoille vaan mattoja ja koko
suku lattialle istumaan lautanen sylissä.
Semmonen about 25 maimaita oli kerran viikonloppuna vallannut opiskelija-asuntoni
kerroskeittiö. Siinä istuivat kuin sardinokset purkissa. Loikin niiden koipien yli matkalla tuuletusparvekkeelle matto olkapäällä.
Käytännössä tuo on yksiö. Mutta rak.liikkeelle on edukkaampaa ilmoittaa asunto kaksioksi, koska kaksiosta voi nyhtää isompaa vuokraa. Koska ihmiset mieltävät silloin isomman vuokranmäärän enemmän oikeutetuksi.
Sellaisia ne on ne markkinamiehet 😇
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on yksiö keittiökomerolla.
Kaksiossa on kaksi huonetta ja keittiö.
Paitsi jos siinä on kaksi huonetta ja keittokomero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa kaksi "hieman" erillistä tilaa. Kaksiohan tuo olisi varmasti jos olisi seinä rakennettu huoneiden väliin, mutta toisaalta se ei välttämättä olisi parantanut kokonaisuutta. Tuohon voi halutessaan vaikka asntaa sellaisen haitarioven. En itse nostaisi tuosta verenpainetta vaikka kaksioksi kutsutaan.
Jos makkarin ja olohuoneen välissä olisi seinä, ei makuuhuoneessa olisi ollenkaan ikkunaa tai muuta päivänvalon lähdettä. Ja miten tuonne kulmiin saa edes huonekalut sijoitettua? En tajua miksi nykyään on pakko kikkailla älyttömillä pohjaratkaisuilla. Miksei tehdä ihan kunnollisia suorakulmaisia asuntoja, joissa on oikeat huoneet ja niissä huoneissa ikkunat ulos, osaattiinhan sellaisia tehdä ennenkin.
Onhan siellä makkarissa ikkuna, mitä sä sekoilet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa kaksi "hieman" erillistä tilaa. Kaksiohan tuo olisi varmasti jos olisi seinä rakennettu huoneiden väliin, mutta toisaalta se ei välttämättä olisi parantanut kokonaisuutta. Tuohon voi halutessaan vaikka asntaa sellaisen haitarioven. En itse nostaisi tuosta verenpainetta vaikka kaksioksi kutsutaan.
Jos makkarin ja olohuoneen välissä olisi seinä, ei makuuhuoneessa olisi ollenkaan ikkunaa tai muuta päivänvalon lähdettä. Ja miten tuonne kulmiin saa edes huonekalut sijoitettua? En tajua miksi nykyään on pakko kikkailla älyttömillä pohjaratkaisuilla. Miksei tehdä ihan kunnollisia suorakulmaisia asuntoja, joissa on oikeat huoneet ja niissä huoneissa ikkunat ulos, osaattiinhan sellaisia tehdä ennenkin.
Onhan siellä makkarissa ikkuna, mitä sä sekoilet?
Mammat taas täällä leikkimässä arkkitehtiä.
Makuaisoita, itse en kyllä tuollaiseen vinoon asuntoon hinkuisi. Aika haastava sisustaa tilavan rauhalliseksi ja keittiö oli kyllä aika aneeminen. Itsellä ollut myös tuon kokoinen yksiö (jota olisi voitu kutsua nykyään ilmeisesti kaksioksi) ja se kyllä vaikutti tuplasti isommalta. Kylppärin ovesta pääsi kunnolla ulos, sinne mahtui pesukonekin hyvin, keittiötila oli iso, mahtui 6 hengen ruokapöytä ja makuuhuone-olohuoneessa oli parisängylle reilu tila, niin myös isolle sohvalle ja tv:lle paikka. En oikein hahmota, miten tuolla saa sijoitettua tv:n ja sohvan, ilman, että joutuu katsomaan vinoon tai sohvan taakse jää joku epämääräinen tila. Itse en ottaisi, mutta kauneus on katsojan silmissä.
Ihmettelen usein noita suhteettoman suuria parvekkeita. Miten ne näillä leveysasteilla ovat tehokäytössä? Kuinka monella on aikaa naatiskella kesällä parvekkeella, kissoja raapimispuineen olen nähnyt kyllä. Lasisilla parvekkeilla ihmiset pitävät myös rumasti kaikenlaista rompetta, voisi ihan hyvin parvekeen tila olla osa huonetta.