Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuvuonna syntyneet lapset ovat todennäköisemmin kiusaajia ja loppuvuodesta syntyneitä lapsia kiusataan

Vierailija
17.08.2020 |

"syys–joulukuussa syntyneillä lapsilla oli suurempi riski joutua kiusatuiksi kuin alkuvuodesta syntyneillä ikätovereilla. Vastaavasti saman ikäluokan vanhimmat, tammi-huhtikuussa syntyneet olivat nuorempia useammin kiusaajia.

Suhteellisen iän on havaittu olevan yhteydessä myös koulumenestykseen ja lasten psyykkiseen hyvinvointiin"

https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/5037827/Turkulaistutkimus+Kiusaam…

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos synnytys uhkaa käynnistyä 31.12., niin pidättele vielä.

Vierailija
2/51 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai synnytä mieluummin 1.5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa lehdessä oli juttu siitä miten hoivakodeissakin kiusataan samalla tavalla kuin kouluissa. "Eliittivanhukset" päättää kuka saa istua missäkin, kenelle ei puhuta jne. Karua.

Vierailija
4/51 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen luokalla tuo näkyi selvästi n. vitos-kutosella. Alkuvuonna syntyneet tytöt kurmottivat "pienempiä", myös poikia. Onneksi luokka hajosi yläkoulun alkaessa.

Vierailija
5/51 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa lehdessä oli juttu siitä miten hoivakodeissakin kiusataan samalla tavalla kuin kouluissa. "Eliittivanhukset" päättää kuka saa istua missäkin, kenelle ei puhuta jne. Karua.

Haluaisin kuolla kotiin omaan sänkyyn.

Vierailija
6/51 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen syntynyt keskellä vuotta. En ole kiusaaja, enkä suostu uhriksi.

Vierailija
7/51 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai laita kouluun vuotta myöhemmin.

Vierailija
8/51 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän syntymäkuukauden valoisuus ja muut luonto-olosuhteet vaikuttavat (D-vitamiini, mielihyvähormonien erittyminen)?

Vierailija
9/51 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi kiusaajia, ei olisi kiusattujakaan. Panostus oikeaan kohteeseen, siis.

Vierailija
10/51 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän syntymäkuukauden valoisuus ja muut luonto-olosuhteet vaikuttavat (D-vitamiini, mielihyvähormonien erittyminen)?

Tässäkään ei voi yleistää. Pitää tietää syntymävuoden sää. Synnyin loppukesästä, mutta äiti on kertonut että tuolloin oli varsinainen intiaanikesä. Poikkeuksellisen aurinkoista ja lämmintä. Musta tuli sit vähän tällainen (elämäntapa)intiaani sitten. Luonnonlapsi ja hippi.

Vierailija
11/51 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei olisi kiusaajia, ei olisi kiusattujakaan. Panostus oikeaan kohteeseen, siis.

Nimenomaan. Psykopaatit pitäis seuloa tavallisten ihmisten joukosta pois. Ensin tarkkailuluokille ja sitten vankilaan tai mielisairaalaan.

Vierailija
12/51 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs se, kun on syntynyt vallankumousvuonna, keskelle mielenosoituksia? Ei tullut rauhallista lasta.

Vierailija
13/51 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai synnytä mieluummin 1.5.

Eikös se yks superkiusaaja syntynyt 1.4.?

Vierailija
14/51 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa syntyä 29.2.

Vierailija
15/51 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miksi loppuvuonna syntyneiden koulun aloitusta ei enemmän siirretä vuodella. Itse syntynyt joulukuussa, kaikki kaverini olivat menossa kouluun vasta seuraavana syksynä ja ne, jotka oli syntyneet samana vuonna kuin minä, ei koskaan ottaneet leikkeihinsä.

Onneksi aloitin koulun vuotta myöhemmin. Onneksi oma lapsi syntyi alkuvuodesta.

Vierailija
16/51 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen syntynyt keskellä vuotta. En ole kiusaaja, enkä suostu uhriksi.

Sama juttu. Olen syntynyt heinäkuussa, enkä ole ikinä ollut kiusaaja enkä pahemmin kiusattukaan. Jos on kiusattu, olen pistänyt vastaan ja kovaa.

Vierailija
17/51 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kouluille ei anneta tehokkaampia keinoja puuttua kiusaamiseen?

Nyt jos joku moniongelmainen oppilas lyö muita, niin sosiaalitoimi vaan kohauttaa harteita ja toteaa, että kaikki keinot käytössä jo eikä ke auta. Ja poliisi ei haluaisi asiaan puuttua, koska ei voi mitään.

Vierailija
18/51 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaajan vanhemmille pitäisi tulla sanktioita. Sakkoja ja yhteiskunnallista palvelua.

Vierailija
19/51 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai laita kouluun vuotta myöhemmin.

Tai synnyttää kotona salaa ja valehtelee että syntyi vasta tammikuussa.

Villiä pohdintaa: voiko olla että tietynlaiset vanhemmat saavat lapsen alkuvuonna, toisenlaiset vanhemmat saavat lapsen loppuvuonna? Eli ehkä eroja ei syntymäajan mukaisesti ole vain lapsissa, ehkä eroja on myös vanhemmissa?

Mun pitääkin kysyä milloin mun ystävät on syntynyt. Alan uskoa että keskellä vuotta syntyneet ovat kasvaneet kypsimmiksi ihmisiksi.

t. Loppuvuodesta syntynyt paljon kiusattu pahasti traumatisoitunut ihminen

Vierailija
20/51 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieneekö perää tuossa jutussa? Mutta huomaan, että meidän lapset ovat syntyneet toukokuun lopussa- elokuussa ja kukaan ei ollut kiusaaja eikä ketään kiusattu. Olisi tullut ilmi jos olis ollut kiuaamista puolin tai toisin. Nyt ovat aikuisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi