Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohut paperitapetti, mies ei kuulemma suostu laittamaan sitä seinään kun on niin vaikeaa

Vierailija
17.08.2020 |

Eli ensin liisteröidään vuota, sitten taitetaan päädyt keskelle ja liisteröidään seinä. Sitten vuota seinälle ja varovasti ilmakuplat pois harjalla/lastalla. Pursuava liisteri tätillä heti pois kun vuota saatu paikalleen ja ilmakuplat alta pois. Eikö se näin mene, onko jotain muita kikkoja mitä pitää tietää?

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tapetit pysyneet seinissä?

Kiitos kysymästä, hyvin on pysyneet ja suurin osa kupruista oikeni kun kuivui. Siihen yhteen vinoon nurkkaan jäi ja muutama saumapaperoinnin kohta on vähän kohollaan, mutta eipä tuo haittaa. Oikein tyytyväinen olen :) Listoitus menossa ja varmaan syksyn aikana huonekalut saadaan paikoilleen, se kaikista kivoin vaihe.

Ap

Vierailija
82/100 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän riitä että liisteri paperiin ja antaa vettyä, turhaan sä seinää enää sillä sotket 😂 Onnea matkaan, ammattilaisena jätän paperitapettikeikat väliin. Ei niitä nykyään enää käytetä, yksi kymmenestä rullasta on enää paperitapettia. Saisivat polttaa kaikki.

Muista pohjamaalata seinä, pohjamaalaamattomasta ei pirukaan revi tapettia irti kun viikon päästä tajuat että vtuiksi meni kun vuota kuivuttuaan kutistuu ja saumakohdat paistaa ulos asti.

Melkoiselta ammattilaiselta kuulostat. Varmaan kaikkien onni että jätät keikkoja väliin... ap

Olen eri ammattilainen, mutta ei kukaan enää nykypäivänä laita vetytettävää tapettia, kun suurin osa tapeteista on ns. non-woven-tapetteja, jolloin liima laitetaan seinälle. En 10-vuotisen urani aikana ole laittanut kertaakaan vanhanaikaisesti tapettia. On hemmetin paljon hitaampaa ja työläämpää venkslata tapettipöydän ja vettymisten kanssa, kun saat nostettua tapetin suoraan rullasta seinälle ja leikattua alareunan siinä.

Perinnerakentajat laittavat paperitapetteja, eli ei nyt ihan ole "ei kukaan". Ja näkyvät esim. nuo Pihlgren & Ritolan ja William Morrisin tapetit olevan käytössä uudemmissakin taloissa.

Se perinnerakentamisesta niin haastavaa tekeekin, kun näiden ammattilaisten tietotaito on just tätä ”kun ei sitä enää noin tehdä ja ei materiaalia x enää myydä”. Kaiken tiedon saa itse kaivaa ja yleensä itse saa opetella tekemäänkin, perinnerakentamista osaavat ammattilaiset on harvassa. Jostain k-raudasta on ihan turha kysyä neuvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi et laita itse kun kerran tunut osaavan?

No kenelle luulet että näitä vinkkejä ja neuvoja kyselen? Ap

Kato youtubesta, hidas. Ja tsemppiä. Mä tapetoin 12-vuotiaana vanhempieni omakotitalon.

Vierailija
84/100 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi et laita itse kun kerran tunut osaavan?

No kenelle luulet että näitä vinkkejä ja neuvoja kyselen? Ap

Kato youtubesta, hidas. Ja tsemppiä. Mä tapetoin 12-vuotiaana vanhempieni omakotitalon.

Kiitos myöhästyneistä tsempeistä, hyvin se meni. Hissukseen aloin tekemään, vähän testailin mikä tekniikka tuntuu luontevimmalta ja loppua kohden meni jo tosi helpon tuntuisesti. Ei ollut vaikeata. Ap

Vierailija
85/100 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän riitä että liisteri paperiin ja antaa vettyä, turhaan sä seinää enää sillä sotket 😂 Onnea matkaan, ammattilaisena jätän paperitapettikeikat väliin. Ei niitä nykyään enää käytetä, yksi kymmenestä rullasta on enää paperitapettia. Saisivat polttaa kaikki.

Muista pohjamaalata seinä, pohjamaalaamattomasta ei pirukaan revi tapettia irti kun viikon päästä tajuat että vtuiksi meni kun vuota kuivuttuaan kutistuu ja saumakohdat paistaa ulos asti.

Melkoiselta ammattilaiselta kuulostat. Varmaan kaikkien onni että jätät keikkoja väliin... ap

No juu on, en mä huvikseni niistä kieltäydy. On fiksujakin työmaita tarjolla. Alahan nyt toimeen niin olet iltaan mennessä valmis.

Mistä tulee tämä tarve vittuiluun? Oletko kasvokkainkin ilkeä? Ap

Kannattaisi varmaan pari kertaa lukea noi sun omat viestit ja tsekata niiden sävy. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Ja ei, en ole tuo, jolle kiukuttelet.

Vierailija
86/100 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitäisi se tapetointi hoitaa? Ja varsinkin kun sulla vaikuttaa olevan homma hallussa ihan täydellisesti ja tiedät mitä pitää tehdä ja miten.

Vierailija
87/100 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuossa miestä tarvitaan? Sen kun vetelet liisterit vuotiin ja tapetoit.

Vai etsä kädetön osaa?

Vierailija
88/100 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen halusi tapetin, sit alko täällä itkeen ett mies ei tee niin kuin hän haluaa.

Miksi alunperinkään nainen ei itse osta ja asenna tapettia kun sen kerran halusi.

Kerrataan nyt vielä sinullekin että itselleni näitä vinkkejä kyselen kun itse sen sinne seinälle laitan. Miehellä on nyt loma ja hänen piti tapetti laittaa, mutta peräytyi hommasta kun kokee että ei saa siitä hyvää. Minä siis koitan onneani kun ehkä olen astetta kärsivällisempi tuollaisissa näpräyksissä (jotain vikaa varmaan tästäkin löydetään).

Mihinköhän hermoon tämä nyt osui kun ihmiset eivät edes kommentteja malta lukea ennen kuin lähettävät näitä kiukkuisia olettamuksiaan jotka on oikaistu moneen kertaan. Ei täältä taida vinkkejä tähän saada, paitsi ne pari kolme asiallista vastaajaa antoivat hyviä, kiitos siitä heille. Ap

Miksi sä aloitat postauksesi sillä, että mies ei suostu laittamaan paperitapettia, kun olet jo päättänyt sen itse laittaa? Sinä itse nostit miehen tähän keskusteluun mukaan, vaikka asialla ei ole mitään merkitystä. Sulle vastataan just siinä sävyssä, millä itsekin aloitit. Jos olisit kysynyt neuvoja paperitapetin laittamiseen, kertonut, että oot muutakin aiemmin tapetoinut, mutta tää on eka paperitapetti, niin vastaukset olisivat olleet ihan toisenlaisia. 

Vierailija
89/100 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy kysyä, miksi tapetointiin tarvitaan jotain sellaista, jota on vain miehillä, vai miksi se asia edes miehelle kuuluu? En huomannut tarvitsevani mitään sellaista tapetointivälinettä, jota ei ollut minulla tai niillä tyttärilläni, jotka halusivat huoneensa tapetoida. Rohkeuden lisäksi toki tarvitaan jonkin verran taitoa, ymmärrystä ja aikaa. Hutiloimalla tulee rumaa jälkeä, ja meidän seinälle jäi repsottavia reunoja.

En huomannut ap:n myöskään varsinaisesti kyselevän neuvoja ainakaan aloituksessa. Kun otsikko oli miehestä, perusoletus oli se, että mies ei ole ryhtymässä tapetointiin ja jostakin syystä ap pitäisi sitä tarpeellisena.

Anteeksi väärinkäsityksemme, mutta itse siihen annoit aihetta. Neuvoja et suuremmasti tarvitse, sillä homma on sinulla jo hanskassa, ainakin teoriassa. Ei niitä vuotia tarvitse erikseen pitempään liotella, kunhan vaan ovat vaan tarpeeksi tasaisesti liisteröity ja kostuneet.  Älä kuitenkaan tätiä sotke liisteriin.

Vierailija
90/100 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juu on, en mä huvikseni niistä kieltäydy. On fiksujakin työmaita tarjolla. Alahan nyt toimeen niin olet iltaan mennessä valmis.

Mistä tulee tämä tarve vittuiluun? Oletko kasvokkainkin ilkeä? Ap

Kannattaisi varmaan pari kertaa lukea noi sun omat viestit ja tsekata niiden sävy. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Ja ei, en ole tuo, jolle kiukuttelet.

No luepa vaikka neljä ekaa vastausta mitä tähän ketjuun tuli, tai vaikka pari ekaa sivua jos jaksat. Onko mielestäsi ihan neutraaliin/ystävälliseen sävyyn kirjoitettu, ja toisekseen vastattiinko edes kysymykseen. Todellakin, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Ap

Vierailija
91/100 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt täytyy kysyä, miksi tapetointiin tarvitaan jotain sellaista, jota on vain miehillä, vai miksi se asia edes miehelle kuuluu? En huomannut tarvitsevani mitään sellaista tapetointivälinettä, jota ei ollut minulla tai niillä tyttärilläni, jotka halusivat huoneensa tapetoida. Rohkeuden lisäksi toki tarvitaan jonkin verran taitoa, ymmärrystä ja aikaa. Hutiloimalla tulee rumaa jälkeä, ja meidän seinälle jäi repsottavia reunoja.

En huomannut ap:n myöskään varsinaisesti kyselevän neuvoja ainakaan aloituksessa. Kun otsikko oli miehestä, perusoletus oli se, että mies ei ole ryhtymässä tapetointiin ja jostakin syystä ap pitäisi sitä tarpeellisena.

Anteeksi väärinkäsityksemme, mutta itse siihen annoit aihetta. Neuvoja et suuremmasti tarvitse, sillä homma on sinulla jo hanskassa, ainakin teoriassa. Ei niitä vuotia tarvitse erikseen pitempään liotella, kunhan vaan ovat vaan tarpeeksi tasaisesti liisteröity ja kostuneet.  Älä kuitenkaan tätiä sotke liisteriin.

” Eikö se näin mene, onko jotain muita kikkoja mitä pitää tietää?” Ihan suora lainaus aloituksesta, siinä mielestäni ihan selkeästi kysyn neuvoa. Ap

Vierailija
92/100 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen halusi tapetin, sit alko täällä itkeen ett mies ei tee niin kuin hän haluaa.

Miksi alunperinkään nainen ei itse osta ja asenna tapettia kun sen kerran halusi.

Kerrataan nyt vielä sinullekin että itselleni näitä vinkkejä kyselen kun itse sen sinne seinälle laitan. Miehellä on nyt loma ja hänen piti tapetti laittaa, mutta peräytyi hommasta kun kokee että ei saa siitä hyvää. Minä siis koitan onneani kun ehkä olen astetta kärsivällisempi tuollaisissa näpräyksissä (jotain vikaa varmaan tästäkin löydetään).

Mihinköhän hermoon tämä nyt osui kun ihmiset eivät edes kommentteja malta lukea ennen kuin lähettävät näitä kiukkuisia olettamuksiaan jotka on oikaistu moneen kertaan. Ei täältä taida vinkkejä tähän saada, paitsi ne pari kolme asiallista vastaajaa antoivat hyviä, kiitos siitä heille. Ap

Miksi sä aloitat postauksesi sillä, että mies ei suostu laittamaan paperitapettia, kun olet jo päättänyt sen itse laittaa? Sinä itse nostit miehen tähän keskusteluun mukaan, vaikka asialla ei ole mitään merkitystä. Sulle vastataan just siinä sävyssä, millä itsekin aloitit. Jos olisit kysynyt neuvoja paperitapetin laittamiseen, kertonut, että oot muutakin aiemmin tapetoinut, mutta tää on eka paperitapetti, niin vastaukset olisivat olleet ihan toisenlaisia. 

Missä sävyssä aloitin? Ap

Vierailija
93/100 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus aloituksesta: "Eikö se näin mene, onko jotain muita kikkoja mitä pitää tietää?"

Vierailija
94/100 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri ammattilainen, mutta ei kukaan enää nykypäivänä laita vetytettävää tapettia, kun suurin osa tapeteista on ns. non-woven-tapetteja, jolloin liima laitetaan seinälle. En 10-vuotisen urani aikana ole laittanut kertaakaan vanhanaikaisesti tapettia. On hemmetin paljon hitaampaa ja työläämpää venkslata tapettipöydän ja vettymisten kanssa, kun saat nostettua tapetin suoraan rullasta seinälle ja leikattua alareunan siinä.

Perinnerakentajat laittavat paperitapetteja, eli ei nyt ihan ole "ei kukaan". Ja näkyvät esim. nuo Pihlgren & Ritolan ja William Morrisin tapetit olevan käytössä uudemmissakin taloissa.

Se perinnerakentamisesta niin haastavaa tekeekin, kun näiden ammattilaisten tietotaito on just tätä ”kun ei sitä enää noin tehdä ja ei materiaalia x enää myydä”. Kaiken tiedon saa itse kaivaa ja yleensä itse saa opetella tekemäänkin, perinnerakentamista osaavat ammattilaiset on harvassa. Jostain k-raudasta on ihan turha kysyä neuvoa.

Joo, ei olla toistaiseksi käytetty ammattilaisten palveluja kuin märkätilojen rakentamisessa. Meillä on tarkoituksena rakentaa taloon laajennus, pitää sitten varmasti puhuttaa rakentajat huolellisesti ja tähdentää, mitä materiaaleja käytetään.

Vierailija
95/100 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset saa tapetistakin aikaiseksi riitaa ja sättimistä.

Aloittajalle onnea uusista tapeteista :)

Vierailija
96/100 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko ap linkittää tapetin, jota laitoit? Me laitettiin vimeksi tätä: https://i.pinimg.com/originals/4a/b6/b8/4ab6b8b5afd762147416f729d579cc0…  

Vierailija
97/100 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut koskaan aiemmin tapetoinut yhtään mitään, kun päätin uusia tapetit makuuhuoneeseen. Yhdelle seinälle tuli kuvatapetti eli kaksi 'vuotaa' alakkain ja näitä sarakkeita taisi olla yhteensä 6 tai 8. Kyse olivalokuvasta, jossa pieniä yksityiskohtia, niin kohdistus oli tarkkaa. Paperi oli myös ohutta eikä liisteriä sopinut läiskiä paljoakaan. Yllätyksenä itsellenikin kuvaseinä onnistui ihan nappiin, kuin vanhalta tekijältä.

Tämän jälkeen tapetoin muut seinät tavallisella, paksummalla tapetilla. Tämä ei liimautunut niin hyvin ja piti korjailla lisäliimalla jälkeenpäin joitain reunoja. Oven sekä pistorasioiden ja valokatkaisijan kohdalla piti lisäksi näperrellä aukkoja ja liimailla niitä kohtia erikseen.

Lopputulos oli ihan kelvollinen. Kukaan ei olisi voinut sanoa, että huomaa aloittelijan työksi. 😊

Vierailija
98/100 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita itse. Miksi miestä tuohon muka tarvitaan?

Älä ole avuton naislapsi.

On naisten työt ja miesten työt ja tapetin seinään laittaminen on miesten työ. Piste.

Vierailija
99/100 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tapetteja laiteta seiniin juuri hankaluuden takia, ja siksi että kun niihin kyllästyy, pitää vanha repiä pois ja se vasta on työläs homma. Siksi me vain maalamme seinät.

- mies

Vierailija
100/100 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei tapetteja laiteta seiniin juuri hankaluuden takia, ja siksi että kun niihin kyllästyy, pitää vanha repiä pois ja se vasta on työläs homma. Siksi me vain maalamme seinät.

- mies

Ei tarvi välttämättä repiä pois jos edellinen on sileä ja hyvin kiinni pinnassa. Meillä on olkkarissa tehosteseinällä kolmas tapetti menossa. Mistään ei huomaa että alla on edelliset, on siisti. Mökillä on ties kuinka monta kerrosta tapettia seinillä, on yli satavuotias talo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi