Unelmien häät peruuntuivat korona-altistuksen takia
” Meillä oli käsidesit pöydissä ja herkkubuffetin ympärillä sekä väljät istumajärjestykset ja kaikki mahdolliset mietittynä. Olimme suunnitelleet ihan kaikki varotoimet kuntoon.”
Näyttääkö tuo kuva noista pöydistä siltä, että turvavälit olivat kunnossa? Käsidesi tietysti Suomessa pelastaa jokaisen tilaisuuden desinfioimalla ilmeisesti hengitysilmankin https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006604008.html
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että tuon jutun tarkoituksena oli vain kertoa tämän parin tarina. Että heillä nyt kävi näin koronan takia.
En itse lukenut edes rivien välistä mitään prinsessailua, vaan inhimillisen tarinan tilanteesta joka voi sattua kelle vaan tänä aikana (että puhelin soi juuri ennen tärkeää hetkeä, ja kaikki peruuntuu koronan takia).
Niinpä. Minustakin on hyvä, että näitä tarinoita kerrotaan. Ei kaikki ole pelkkää mielensäpahoittamista, vaan ihmiselämää. Ei olisi muuten tullut mieleen, että viranomaisilla olisi tuossa vaiheessa tieto, että altistuneet ovat järjestämässä häitä ja pystyvät nekin tuossa vaiheessa estämään.
Ehkä koronapositiivinen tuttava oli kutsuttu häihin, ehkä ollut jopa auttamassa tms ja siksi myös altistanut parin koronalle. Joten siksi hoitajat/lääkärit tiesivät asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Olipa kyseessä häät/ristiäiset/valmistujaiset/synttärit/tuparit tai mitä ikinä, nyt ei ole hyvä aika järjestää isoja juhlia. Ainahan se on helppo ajatella, että "ei sitä tartuntaa meille tule tai meidän lähipiirissä kenelläkään ole".
Ihmiset unohtavat, että et voi tietää muusta tilanteesta kuin omastasi. Tietämättäsi se sinun serkkusi on saattanut bilettää edellisviikonlopun kiertäen Helsingin yökerhoja, juhlapaikan työntekijä on saattanut juuri palata matkalta riskimaasta tai puolisosi työkaverilla onkin täysin oireeton tartunta eikä mitään käsitystä, mistä tartunta olisi voinut tulla.
Sukulaiseni ja ystäväni ovat minulle tärkeitä ja mielelläni juhlin heidän elämän merkittäviä hetkiä vaikka jälkikäteen, mutta en nyt korona-aikana.
Onko sinulla siis tieto, miten kauan korona-aikaa vielä kestää? Minulla ei nimittäin ole. Minä en mielelläni siirtäisi tyttäreni rippijuhlia kovin montaa vuotta.
Voin kuvitella miten kauhea tilanne! Meillä oli häät tismalleen samana päivänä ja onnistuneet juhlat saatiin vietettyä.
Ei siinä mitään, että häiden peruuntuminen harmittaa. Hääpari on kuitenkin ottanut tietoisen riskin järjestämällä juhlat juuri nyt. Ihan varmasti ovat tienneet, että moni on siirtänyt omia häitään, mutta he ovat silti päättäneet pitää omansa.
Minusta tilanne olisi suunnilleen sama, jos päättäsin sijoittaa merkittävän summan rahaa ja menettäisinkin sen sijoituksen osoittautuessa huonoksi. Tuossa tilanteessa on riski, että menettää sijoittamansa rahat. Varmasti harmittaisi, mutta omapa olisi ollut valinta ja itse otettu riski. Turha silloin olisi itkeä, kuinka epäreilu tilanne olisi.
Kukaan ei pakota pitämään häitä nyt, monet yrittäjät ovat ymmärtäväisesti olleet laskuttamatta mitään, jos häät on siirretty hyvissä ajoin.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt, että osallistuvatko ihmiset häihin tällaisena aikana? Jos mietin omia läheisiä sukulaisia ja ystäviä, ymmärtäisivät täysin, etten osallistu (eivätkä itse järjestäisikään) ja kaukaisempien mielenpahoituksella ei olisi väliä. Jos uhkana olisi jotain sellaista kuin välien katkeaminen parhaaseen ystävään tai siskoon, pitäisi vain saada flunssaoireita edellisenä päivänä. Luulisi, että vierailla no show on aika yleinen, kun nykyaikana muutenkin sitä harrastetaan.
Meillä oli nyt viikonloppuna rippijuhlat. Järjestettiin ne takapihallamme niin, että sisätiloissa ei tarvinnut hengailla. Vieraita kutsuttiin vain vähän, lähimmät sukulaiset ja nekin vieraat kutsuttiin porrastetusti, ettei samaan aikaan ole kuin viitisen vierasta. Silti jotkut ilmoittivat, etteivät uskalla tulla koronariskin vuoksi, ja tämä oli täysin ok. Itse en kyllä missään nimessä lähtisi häihin tai mihinkään muihin juhliin, jossa pitää sisätiloissa olla pitkä aika, enkä tietenkään järjestäisi mitään isompia juhlia nyt.
Olisi muuten metkaa olla myös jonkun kolmevuotiaan lapsen ristiäisissä, jos niitä on jouduttu joka kerta siirtämään. Häät ja syntymäpäivät voi juhlia koska tahansa, mutta jotain ristiäisiä ja valmistujaisia ei ole mitään järkeä siirtää parin vuoden päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa kyseessä häät/ristiäiset/valmistujaiset/synttärit/tuparit tai mitä ikinä, nyt ei ole hyvä aika järjestää isoja juhlia. Ainahan se on helppo ajatella, että "ei sitä tartuntaa meille tule tai meidän lähipiirissä kenelläkään ole".
Ihmiset unohtavat, että et voi tietää muusta tilanteesta kuin omastasi. Tietämättäsi se sinun serkkusi on saattanut bilettää edellisviikonlopun kiertäen Helsingin yökerhoja, juhlapaikan työntekijä on saattanut juuri palata matkalta riskimaasta tai puolisosi työkaverilla onkin täysin oireeton tartunta eikä mitään käsitystä, mistä tartunta olisi voinut tulla.
Sukulaiseni ja ystäväni ovat minulle tärkeitä ja mielelläni juhlin heidän elämän merkittäviä hetkiä vaikka jälkikäteen, mutta en nyt korona-aikana.
Onko sinulla siis tieto, miten kauan korona-aikaa vielä kestää? Minulla ei nimittäin ole. Minä en mielelläni siirtäisi tyttäreni rippijuhlia kovin montaa vuotta.
Mäkään en kovin mielelläni antaisi koronan vaikuttaa opintoihini mutta hitto kyllä se vaan vaikuttaa ja minkäs teet.
Joten eiköhän ne teidän kissanristiäisetkin voi odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa, vaikka juhlittaisiin rippijuhlia parikin vuotta myöhässä. Nuori on juhlansa ansainnut, pääasia, että niitä joskus vietetään, kun on taas turvallista. Tai jos iso juhla vaihtuisi siihen, että seuraavana kesänä tulisin itsekseen kylään lahjan ja kukkien kanssa, niin sekään ei haittaisi.
Noi kuvatekstit. 😂😂🙈
Kaikki oli valmista.
Hääbändi ei ikinä saapunut paikalle.
Se on tullut selväksi että hysteeriset palstalaiset eivät juhli, pysyttelevät kodeissaan ja siellä paheksuvat muita.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään, että häiden peruuntuminen harmittaa. Hääpari on kuitenkin ottanut tietoisen riskin järjestämällä juhlat juuri nyt. Ihan varmasti ovat tienneet, että moni on siirtänyt omia häitään, mutta he ovat silti päättäneet pitää omansa.
Minusta tilanne olisi suunnilleen sama, jos päättäsin sijoittaa merkittävän summan rahaa ja menettäisinkin sen sijoituksen osoittautuessa huonoksi. Tuossa tilanteessa on riski, että menettää sijoittamansa rahat. Varmasti harmittaisi, mutta omapa olisi ollut valinta ja itse otettu riski. Turha silloin olisi itkeä, kuinka epäreilu tilanne olisi.
Kukaan ei pakota pitämään häitä nyt, monet yrittäjät ovat ymmärtäväisesti olleet laskuttamatta mitään, jos häät on siirretty hyvissä ajoin.
Voisiko joku nyt kertoa, mihin niitä juhlia on siirretty? Mistä kukaan on tiennyt siirtää juhliaan sellaiseen ajankohtaan, että voi varmuudella sanoa, että silloin on turvallista? Jos uutta ajankohtaa ei ole tiedossa, eihän se mitään siirtämistä ole, vaan peruuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että tuon jutun tarkoituksena oli vain kertoa tämän parin tarina. Että heillä nyt kävi näin koronan takia.
En itse lukenut edes rivien välistä mitään prinsessailua, vaan inhimillisen tarinan tilanteesta joka voi sattua kelle vaan tänä aikana (että puhelin soi juuri ennen tärkeää hetkeä, ja kaikki peruuntuu koronan takia).
Niinpä. Minustakin on hyvä, että näitä tarinoita kerrotaan. Ei kaikki ole pelkkää mielensäpahoittamista, vaan ihmiselämää. Ei olisi muuten tullut mieleen, että viranomaisilla olisi tuossa vaiheessa tieto, että altistuneet ovat järjestämässä häitä ja pystyvät nekin tuossa vaiheessa estämään.
Ehkä koronapositiivinen tuttava oli kutsuttu häihin, ehkä ollut jopa auttamassa tms ja siksi myös altistanut parin koronalle. Joten siksi hoitajat/lääkärit tiesivät asiasta.
Minusta on jännä, että hääparille on erikseen pitänyt ilmoittaa, että häänne on peruttu viranomaisten määräyksellä. Ainakin itse ymmärtäisin, että jos minut laitettaisiin 2 viikoksi karanteeniin, niin minnekään en tuossa tilanteessa voisi mennä eli myös häät täytyisi perua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku nyt kertoa, mihin niitä juhlia on siirretty? Mistä kukaan on tiennyt siirtää juhliaan sellaiseen ajankohtaan, että voi varmuudella sanoa, että silloin on turvallista? Jos uutta ajankohtaa ei ole tiedossa, eihän se mitään siirtämistä ole, vaan peruuttamista.
Siirtäminen: "Joudumme siirtämään häät koronan vuoksi, emme vielä tiedä milloin pääsemme juhlimaan, mutta ilmoitamme uuden ajankohdan koronatilanteen helpotuttua."
Peruminen: "Olemme aiemmin lähetetyistä hääkutsuista huolimatta päättäneet, että emme mene lainkaan naimisiin."
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä mihin ne monet tonnit tuossa nyt sitten menivät, hääkakkuun ja kukkiin? Kun kaikki kuitenkin antoivat perua ilman kustannuksia kaiken. Täytyy kyllä sanoa, että ovat olleet tosi onnekkaita ettei lihakauppa ja pitopalvelu laskuttaneet mitään.
Tuo oli selvästi 1000 € kakku ja noin hienosta ja erityisestä juhlatilasta maksaa helposti tuhansia. Myös käsidesi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So? Juhlat peruutetaan ja järjestetään turvalliseen aikaan. Meni siihen sitten kuinka pitkään tahansa ja tällä menolla ilman rajoituksia todellakin menee pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en kovin mielelläni antaisi koronan vaikuttaa opintoihini mutta hitto kyllä se vaan vaikuttaa ja minkäs teet.
Joten eiköhän ne teidän kissanristiäisetkin voi odottaa.
Puhut eri asiasta kuin minä. Siirtyykö sinun opintosi nyt monella vuodella koronan takia? Onko sinun valmistumisesi ajankohta nyt täysin epävarma koronan takia? Mitä tällaiset opinnot ovat?
Miksiköhän ”sairaanhoitaja” soitti juuri häitä edeltävänä iltana? :D
Mua ihan oikeasti mietityttää nämä alapeukuttajat ja "ei ole mitään järkeä siirtää juhlia" valittajat. Ihan oikeasti, jos minä altistuisin/saisin koronan sieltä Mirkun ja Maken häistä tai Ella-Petterin rippijuhlista, niin tuo asia jäisi päällimmäiseksi muistoksi tuosta perheestä. En muistelisi kaunista hääkakkua, söpöä rippilasta tai kaunista juhlapaikkaa, vaan sitä, että tuo perhe otti itsekkäästi oman onnensa takia riskin ja altisti joukon läheisiään.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän ”sairaanhoitaja” soitti juuri häitä edeltävänä iltana? :D
Ehkä jotkut ei ymmärtäneet muuten olla juhlimatta...