Unelmien häät peruuntuivat korona-altistuksen takia
” Meillä oli käsidesit pöydissä ja herkkubuffetin ympärillä sekä väljät istumajärjestykset ja kaikki mahdolliset mietittynä. Olimme suunnitelleet ihan kaikki varotoimet kuntoon.”
Näyttääkö tuo kuva noista pöydistä siltä, että turvavälit olivat kunnossa? Käsidesi tietysti Suomessa pelastaa jokaisen tilaisuuden desinfioimalla ilmeisesti hengitysilmankin https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006604008.html
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Olipa kyseessä häät/ristiäiset/valmistujaiset/synttärit/tuparit tai mitä ikinä, nyt ei ole hyvä aika järjestää isoja juhlia. Ainahan se on helppo ajatella, että "ei sitä tartuntaa meille tule tai meidän lähipiirissä kenelläkään ole".
Ihmiset unohtavat, että et voi tietää muusta tilanteesta kuin omastasi. Tietämättäsi se sinun serkkusi on saattanut bilettää edellisviikonlopun kiertäen Helsingin yökerhoja, juhlapaikan työntekijä on saattanut juuri palata matkalta riskimaasta tai puolisosi työkaverilla onkin täysin oireeton tartunta eikä mitään käsitystä, mistä tartunta olisi voinut tulla.
Sukulaiseni ja ystäväni ovat minulle tärkeitä ja mielelläni juhlin heidän elämän merkittäviä hetkiä vaikka jälkikäteen, mutta en nyt korona-aikana.
Eikös juuri eilen ollut juttua siitä Markusta, joka sairastui vakavasti blini-illallisilla, ja osallistujia taisi olla 6?
Miksi pitää tälläsenä aikana suunnitella häitä? Oma vika, kun eivät uskoneet suosituksia olla järjestämättä juhlia.
Yleensä häihin on tulossa myös vanhoja sukulaisia. Ehkä olisi syytä miettiä heitä ja muita, mahdollisesti perussairauksia sairastavia kutsuttuja eikä vain omia pennosia ja bileitä. Peruutuksen olisi voinut tehdä tässä.. maaliskuun jälkeisenä aikana. Tai siirron ensi vuodelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä epäempaattisia ihmisiä, aivan uskomatonta porukkaa.
?
Ei, kyllä mä tunnen hirveästi sympatiaa sitä ihmistä kohtaan kuka joutui tälle ’prinsessalle’ soittamaan.
Ja kyllä, olisi se itseäkin harmittanut, mutta olisin ollut kiitollinen että sain puhelun ENNEN kun olisin altistanut lähipiirin mahdolliselle koronalle ja todellakin jättänyt sille hoitajalle v it t uilun vähemmälle.
Kyllä minusta on ihmeellisempää, että tartuntaepäilyn vuoksi pitää oma tilaisuus peruuttaa. Heillähän ei sius koronaa käsittääkseni ollut. Mutta ei mitään, annetaan osan matkustaa ja rajoitetaan vaan loppujen tekemisiä tämän vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä häihin on tulossa myös vanhoja sukulaisia. Ehkä olisi syytä miettiä heitä ja muita, mahdollisesti perussairauksia sairastavia kutsuttuja eikä vain omia pennosia ja bileitä. Peruutuksen olisi voinut tehdä tässä.. maaliskuun jälkeisenä aikana. Tai siirron ensi vuodelle.
Itse olisin häät pitänyt normaalisti ja on jokaisen vieraan valinta, haluaako/uskaltaako tulla paikalle. Suurin osa meistä viettää ihan normaalia elämää, enkä itse esim. tunne yhtään sairastunutta, vaikka olen Uudeltamaalta. Toki tekemisiini ei kuulu esim. baareissa tai festareilla käynti, joten ihan omassa "massassa" tulee liikuttua.
Kaikki tuntemani parit joiden piti tänä kesänä pitää häät ovat joko siirtäneet/peruneet juhlia tai pitäneet ne vain hyvin pienellä seurueella (läheisimmät sukulaiset ja ystävät). Pyritty pitämään ulkona mahdollisimman pitkälle.
Ei puhettakaan mistään sadan hengen juhlista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin häät pitänyt normaalisti ja on jokaisen vieraan valinta, haluaako/uskaltaako tulla paikalle. Suurin osa meistä viettää ihan normaalia elämää, enkä itse esim. tunne yhtään sairastunutta, vaikka olen Uudeltamaalta. Toki tekemisiini ei kuulu esim. baareissa tai festareilla käynti, joten ihan omassa "massassa" tulee liikuttua.
Olet naiivi.
Vierailija kirjoitti:
No tottakai tuommoinen harmittaa ja v-ituttaa varmasti ihan hirveästi!! Mutta sitähän ei perus-av-mamma tietenkään pysty käsittämään koska empatia on tuntematon käsite.
Kiitos tästä, onneksi edes yksi ihminen tässäkin ketjussa osaa samaistua parin tunteisiin.
Uutisen luettuani tuli melkein kyyneleet silmiin, kun ajatteli miten valtavan työn suuri määrä ihmisiä on tehnyt häiden onnistumiseksi ja kaikki on ollut valmiina ja kauniisti aseteltuna kauan odotettua suurta ja tärkeää päivää varten, johon kaikki lähimmät ja ystävätkin on olleet osallistumassa ja lopulta kaikki kariutuu ihan viime tipassa.
En aivan odottanut, että keskustelu asiasta on näin nuivaa (olen tosin lukenut vasta ensimmäisen sivun, toivottavasti toisenlaistakin kommenttia löytyy), mutta mitäpä tältä palstalta muuta voi odottaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on pakko kysyä että te jotka todella ajattelette näin niin pystyisittekö ihan oikeasti olemaan syyllistämättä itseänne jos joku vieras saisi teidän juhlista koronan ja joutuisi vaikka teholle sen takia?
Osa tuntuu ajattelevan että jos kekkerit on niin ei ole mitään hätää, osa tosiaan käy yökerhoissa jne. eli periaatteessahan se sallittua on.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon pinkit "prinsessahäät", vaikka pariskunnalla on jo kaksi lastakin.
Mitä ihmettä ne pöytien kaitaliinat olivat? Vaaleanpunaisiksi värjättyjä kroonikkovaippoja?
Kivasti saadaan tuollaisten sukujen perinnöt eteenpäin juhlien jälkeen, kun pienellä viiveellä sukujen ikäihmiset kuolevat koronaan.
Win-win psykopaattiselle ja empatiakyvyttömälle nuorelle parille.
Varmasti tosi kova paikka. Juhlien järjestäminen on iso homma ja odotukset kovat. Ihmettelen kuitenkin, miten ihmeessä uskalsivat ylipäätään aloittaa isojen juhlien suunnittelun tällaisena aikana. Altistuminen oli huonoa tuuria, mutta pelkästään isot juhlat olisivat olleet jo riski.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihan oikeasti mietityttää nämä alapeukuttajat ja "ei ole mitään järkeä siirtää juhlia" valittajat. Ihan oikeasti, jos minä altistuisin/saisin koronan sieltä Mirkun ja Maken häistä tai Ella-Petterin rippijuhlista, niin tuo asia jäisi päällimmäiseksi muistoksi tuosta perheestä. En muistelisi kaunista hääkakkua, söpöä rippilasta tai kaunista juhlapaikkaa, vaan sitä, että tuo perhe otti itsekkäästi oman onnensa takia riskin ja altisti joukon läheisiään.
Ei täällä kukaan ole sitä mieltä "ettei mitään järkeä siirtää juhlia". Te hysteerikot olette vain missanneet koko jutun pointin totaalisesti, siitä alapeukut. Teille on tärkeää päteä, kuinka vastuutonta ylipäänsä suunnitella juhlia, ja toitottaa että sitä saa mitä tilaa.
Jutun kulma oli kuitenkin tuoda yleisölle esiin tarina yksistä monista tänä kesänä peruuntuneista juhlista, sen aiheuttamasta harmituksesta ja ihanista yrityksistä, jotka joustivat kunnioitettavasti vaikeassa tilanteessa. Pari ei itsekään olisi halunnut pitää juhlia kuultuaan altistumisesta, ja olivat tyytyväisiä että info tuli ennen eikä jälkeen juhlien. Kyllä nyt ketä tahansa harmittaisi, jos viimeisenä iltana tulee ilmoitus että ainutlaatuinen juhla pitääkin perua kun kaikki on valmista ja vieraat lähestulkoon ovella.
Mutta ei, vouhkatkaa te omaa agendaanne aivan rauhassa, ja tulkitkaa jokaikinen artikkeli omien koronahysterialinssienne läpi. Tulee kaikille hyvä mieli.
Aivan. Minulla on sulhaseni kanssa varattu juhlatila häitä varten ensi kesäksi (piti varata jo ennen koronaa, koska pk-seudulla ei kovin montaa paikkaa ollut enää vapaana). Olemme varautuneet siihen, että koronan vuoksi emme ehkä voikaan pitää juhlia, mutta naimisiin menemme. Meille ei ole tärkeää se hääjuhla, vaan naimisiinmeno. Jos emme voi ensi kesänä juhlia, niin juhlimme suvun kesken sitten joskus myöhemmin, kun se on turvallista. Jos olisimme tänä kesänä menneet naimisiin, emme todellakaan olisi pitäneet juhlia koronan vuoksi.