Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unelmien häät peruuntuivat korona-altistuksen takia

Vierailija
17.08.2020 |

” Meillä oli käsidesit pöydissä ja herkkubuffetin ympärillä sekä väljät istumajärjestykset ja kaikki mahdolliset mietittynä. Olimme suunnitelleet ihan kaikki varotoimet kuntoon.”

Näyttääkö tuo kuva noista pöydistä siltä, että turvavälit olivat kunnossa? Käsidesi tietysti Suomessa pelastaa jokaisen tilaisuuden desinfioimalla ilmeisesti hengitysilmankin https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006604008.html

Kommentit (274)

Vierailija
1/274 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuolla hääparilla oma pöytänsä kuitenkin. Se turvaväli koskee varmaan buffet-jonoa, joka kiertää vieraiden takana. Käsidesin ihmevoimista olikin ketju täällä. Se on tosiaan jännää, kun Suomessa ei maskeista ole juuri hyötyä, mutta käsidesin voimin onnistuu tapahtuma kuin tapahtuma.

Vierailija
2/274 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti vieraat olisivat istuneet sylitysten vai miten tuossa kuvassa nyt oli väljempää? Onneksi viranomaiset saivat estettyä jälleen kerran yhden koronalingon. Eivät taida olla penaalin terävimpiä kyniä kun kehtaavat omilla kasvoillaan vielä julkisesti ulista tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/274 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän olisi ilmeisesti altistumisesta huolimatta pitänyt saada pitää häänsä, vai mikä tässä on jutun juoni?

Näin siinä käy kun pikku-naiset haluu leikkii prinsessaa.

Voihan huuto, potku ja itku! Sääliksi käy puhelun soittanutta sairaanhoitajaa.

Siis niin järkyttävä vastoinkäyminen!!!

Vierailija
4/274 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, että osallistuvatko ihmiset häihin tällaisena aikana? Jos mietin omia läheisiä sukulaisia ja ystäviä, ymmärtäisivät täysin, etten osallistu (eivätkä itse järjestäisikään) ja kaukaisempien mielenpahoituksella ei olisi väliä. Jos uhkana olisi jotain sellaista kuin välien katkeaminen parhaaseen ystävään tai siskoon, pitäisi vain saada flunssaoireita edellisenä päivänä. Luulisi, että vierailla no show on aika yleinen, kun nykyaikana muutenkin sitä harrastetaan.

Vierailija
5/274 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäsäärisenä ahdistaa katsoa tuota istumajärjestelyä jo siitäkin näkökulmasta, että tuolta keskeltä haluaisi poistua johonkin. Pahimmassa tapauksessa jalat krampissa ja selkänojat vastakkain miettii, pitäisikö olla tukisukkikset veritulppaa estämässä.

Vierailija
7/274 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vähän tilaa on pöytien välissä ja muuten tuolit tosi lähekkäin.

Vierailija
8/274 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne turvavälit juuri auta kun samassa tilassa oleskellaan ja puhutaan tuntikausia, mutta tämä on jo naurettavaa. Jotenkin voisi vedota turvaväleihin jos seurueet olisivat pöytäkunnittain muutaman metrin välein ja olisi pöytiintarjoilu. Silti todella riskialtista puuhaa. Onneksi se soitto tuli ennen häitä eikä jälkeen.

Vierailija
9/274 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta valitettiin, kuinka puhelu tuli päivää ennen häitä ja toisaalta huokailtiin, että häistä olisi jäänyt paha maku kaikille, jos puhelu olisi tullut häiden jälkeen. Että kumpi tässä oli kamalampaa?

Vierailija
10/274 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä mihin ne monet tonnit tuossa nyt sitten menivät, hääkakkuun ja kukkiin? Kun kaikki kuitenkin antoivat perua ilman kustannuksia kaiken. Täytyy kyllä sanoa, että ovat olleet tosi onnekkaita ettei lihakauppa ja pitopalvelu laskuttaneet mitään.

Vierailija
11/274 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne turvavälit juuri auta kun samassa tilassa oleskellaan ja puhutaan tuntikausia, mutta tämä on jo naurettavaa. Jotenkin voisi vedota turvaväleihin jos seurueet olisivat pöytäkunnittain muutaman metrin välein ja olisi pöytiintarjoilu. Silti todella riskialtista puuhaa. Onneksi se soitto tuli ennen häitä eikä jälkeen.

Olen ollut häissä tuolla samassa tilassa ja se on kyllä tosi ahdas.  Pitäisi ottaa pituussuunnassa noita pöytäriveä pois, jos tahtoisi saada enempi tilaa.

Vierailija
12/274 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai tuommoinen harmittaa ja v-ituttaa varmasti ihan hirveästi!! Mutta sitähän ei perus-av-mamma tietenkään pysty käsittämään koska empatia on tuntematon käsite.

Vierailija
13/274 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pisti silmään pari asiaa:

-He olivat päättäneet pitää häät heinäkuussa, vaikka todella monet ovat siirtäneet häät jo pelkästään siksi, ettei haluta riskeerata omaa ja läheisten terveyttä. Eli tarve pitää häät ajoi terveyden ja turvallisuuden ohi.

-Jos itse halusivat ottaa riskin, että pitävät korona-aikana häät, miksi itkeä, kun riski realisoitui heidän kohdallaan? Ei ole uusi tieto, että korona leviää herkästi, joutuu 2 viikon karanteeniin ja tuollaiset juhlat ovat viruslinkoja.

-Sairaalasta soittanut hoitaja ilmeisesti tiesi häistä, kun ne kiellettiin viranomaisten määräyksellä? Eli oliko joku läheinen vinkannut terveydenhuoltoon, että näillä on häät tulossa ja kannattaa ihan virallisesti perua (kun hääpari ei sitä välttämättä itse tekisi)?

Vierailija
14/274 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä epäempaattisia ihmisiä, aivan uskomatonta porukkaa.

Vierailija
15/274 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei riitä nyt ymmärrystä yhdellekään parille, joka haluaa pitää kynsin ja hampain kiinni tärkeästä päivästään korona-aikana.

On todella iso riski, että esim. 60-80 henkilön häissä jollakulla on tartunta, vaikka sitten oireettomana.

Ja kyllä ketuttaisi, jos tuollaiset juhlat pidettäisiin ja kaveri vannoisi, että turvallisuus on otettu huomioon. Siellä sitten hääpaikalla selviäisi, että istutaan kuin sillit suolassa.

Vierailija
16/274 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin harmituksen häiden peruuntumisesta, jos hääpari itse olisi tehnyt korona-tilanteen vuoksi ratkaisun, että häitä on siirrettävä. Sitä en ymmärrä, että itketään iltapäivälehdessä, kun viranomaiset puuttuvat asiaan ihan oikeutetusti.

Vierailija
17/274 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä epäempaattisia ihmisiä, aivan uskomatonta porukkaa.

?

Ei, kyllä mä tunnen hirveästi sympatiaa sitä ihmistä kohtaan kuka joutui tälle ’prinsessalle’ soittamaan.

Ja kyllä, olisi se itseäkin harmittanut, mutta olisin ollut kiitollinen että sain puhelun ENNEN kun olisin altistanut lähipiirin mahdolliselle koronalle ja todellakin jättänyt sille hoitajalle v it t uilun vähemmälle.

Vierailija
18/274 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsian on tainnut alapeukuista päätellen löytää tiensä ketjuun...

Vierailija
19/274 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tavallaan, että kun ehkä vuosia suunniteltu juhla peruuntuu, niin se harmittaa.

Eihän tuossa nyt kuitenkaan voi tehdä muuta kuin mennä naimisiin pienemmällä seremonialla ja pitää vaikka ensi kesänä isompi juhla avioliiton siunaustilaisuutena. Ei yhtä ikimuistoista kuin oikeat häät, mutta nämä ovat poikkeusaikoja, niin sillä voisi vähän edes paikata. Saa enemmän vieraitakin juhliinsa, ainakaan mä en uskaltaisi mennä isoon juhlaan näin korona-aikaan.

Vierailija
20/274 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat kyllä kurjaa porukkaa, mistään ei saisi tuntea mitään ja aina jollain menee paremmin/huonommin. Edes omien häiden peruuntumisesta ei saa olla surullinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä